کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

عکاسی که از خودش پرتره های خارق العاده می گیرد

نوئل اشوالد (Noell S.Oszvald) عکاس مجارستانی 23 ساله  است که  بعد از 1 سال کار با دوربین، موفق به خلق عکس های خارق العاده ای شده است. عکس های او پرتره هایی بی نظیر از خودش است!


ادامه مطلب ...

نقد و بررسی فیلم Joy


 

کارگردان : David O. Russell

 

نویسنده : David O. Russell

 

بازیگران : Jennifer Lawrence, Robert De Niro , Bradley Cooper

 

هزینه تولید: ۶۰ میلیون دلار

 

محصول کشور: ایالات متحده آمریکا

 

کمپانی توزیع کننده : 20th Fox Century

 

خلاصه داستان : جوی داستان شخصیتی به همین نام است که بعد از مدتی به بنیان‌گذار و مادرخوانده یک امپراتوری کسب و کار خانوادگی تبدیل می‌شود.

ادامه مطلب ...

انتخابات شورای مرکزی/ در پاسخ به پست اخیر جناب حیدری

جا داره از جناب حیدری بابت پیگیری هاشون تشکر کنم و البته عذرخواهی بابت دیر جواب دادن به پست ایشون.

بنده تقریبا حدود دو هفته هست که به عنوان مسئول اساسنامه انتخاب شدم و حتی فرصت نداشتم که معاونت در این سمت رو تجربه کنم.منتهی چون هیچ داوطلبی برای این سمت نداشتیم، بنده اعلام آمادگی کردم . این به معنای این هست که بنده با این که هنوز تجربه ی کار ندارم اما تلاشم رو میکنم که بتونم مسئولیتم رو به خوبی انجام بدم.


اما در رابطه با سوالاتی که جناب حیدری مطرح کردن، بنده بعد از مشورت با آقایان زرگر و شکوری (مسئولین سابق و اسبق اساسنامه) به این جواب ها رسیدم:

در جواب سوال سوم انتخابات با اعضایی کمتر از 5 نفر ممکن نیست.در اینجا خلا قانونی وجود دارد.این خلا را با اصل دموکراسی و گوشت قربانی حل میکنیم. یعنی :

1-    نهاد تصمیم گیری باید تصمیم بگیرد که در این وضعیت چه کند

2-    دبیر مسئول این است که رای گیری قانونی نهاد تصمیم گیری را به جریان بیندازد

در نهایت هر قدمی که برداشتن آن به دموکراتیک بودن رای گیری ضربه بزند انتخابات را زیر سوال میبرد.

در ادامه جناب شکوری در نظر مشورتی خودشون فرمودن که : به تعویق افتادن انتخابات مشکل خاصی نیست.از مهمترین جزئیات پروژه ی کانونی که باید به رای نهاد تصمیم گیری برسد ، زمان انتخابات است. مخصوصا به این علت که در قانون آن اثری از تعیین زمان انتخابات نیست.بنابراین اشتباه در همین جاست.


ثانیا طول انتخابات و مسئول انتخابات و میزان اختیارات مسئول هم باید به رای گذاشته میشده است که گویا این اتفاق نیز نیفتاده است.

بنابراین زمانی نیز که از پیش تعیین شده بود ، نه تنها با اصل اساسی دموکراسی منطقا در تعارض است، بلکه با قانون پروژه ی کانونی نیز تعارض دارد.

رای گیری بین 4 نفر هم در قانون انتخابات کانون پیش بینی نشده است زیرا نوع اکثریت های مجاز برای انتخاب دبیر روشن شده است که همگی بر این اساس طراحی شده اند که دقیقا 5 نفر عضو شورای مرکزی کانون فیلم و عکس باشند . این ماده نیز برگرفته از آیین نامه است.

در نتیجه :


نهاد تصمیم گیری تماما تعیین میکند که روند برگزاری و نحوه ی اجرای انتخابات چگونه باشد. یا این نهاد ، مورد به مورد اختیارات مدیر پروژه ی کانونی را تعیین میکند و یا اینکه مانند مدیریت خانم حیدری برای پروژه ی قندون جهیزیه عمل می شود.

به هر حال بدون رای گیری نهاد تصمیم گیری ، مدیر پروژه ی کانونی اختیاری ندارد و تمامی تصمیمات ایشان کان لم یکن  و بلااثر و نامشروع خواهد بود.