کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

شیوه نامه اکران (غیر ایرانی - زبان اصلی - شخصی)

توضیحات زیر درمورد اکران یک فیلم غیر ایرانی با زبان اصلی در قالب یک پروژه شخصی می باشد و با این شرط است که این اکران با اعتراض اعضای کانون به علت تعارض با برنامه ها یا بقا یا سطح هنری کانون روبرو نگردد.

چنانچه نکته ای جا مانده بود، متن اصلاح خواهد شد. این اصلاحیه با موافقت مسئولین کانون بدون اعلام «اصلاحیه» در وبلاگ اعمال خواهد گشت. صرفا شاید در انتهای متن زمان اصلاحیه های بعدی نگاشته گردد.

علت اینکه این شیوه نامه درمورد این مصداق نگاشته شده این است که هم غالب اکران های کانون مربوط به همین مصادیق می باشد و هم توضیح موارد دیگر ممکن است منجر به سردرگمی اعضای جدید گردد:



 

1.       در مورد اجرای تک تک موارد زیر، با افراد با تجربه ی کانون، مشورت کنید. گاهی یک سوال هم شما را از انجام یک اشتباه بزرگ باز می دارد.

 

2.       به اکران یک فیلم علاقه مند می شوید و علاقه مندی خویش و تصمیمتان به اکران آن فیلم را در جلسه ی رسمی نهاد تصمیم گیری کانون یا در وبلاگ رسمی کانون اعلام می کنید.

 

3.       به محض اطلاع رسانی و در صورت عدم اعتراض هیچ یک از اعضای نهاد تصمیم گیری؛ از خانم برزگر (کارشناس کانون های فرهنگی و هنری) یک فرم درخواست طرح گرفته و محتویات فرم را پر می کنید.

 

4.       در فرم مورد اشاره این موارد را باید پر کنید:

الف- نام مدیر اجرایی: نام خود شماست

ب- نام دبیر کانون:در حال حاضر امیرعباس حیدری  سرپرست: محمدامین رضوی (۱۴۰۱۰۶۱۲)

ج- عنوان پروژه:خود من معمولا می نویسم: اکران و نقد و بررسی فیلم فلان

د- هدف از اجرای پرو‍ژه: پر کردن این سوال به شما بستگی دارد ولی من معمولا می نویسم: ارتقای سطح دید هنری دانشجویان. ولی این اهداف هرچه بیشتر گردند، مناسب تر خواهند بود. به طور مثال من در اکران نفرت خواهم نوشت: ارتقای سطح دید هنری دانشجویان به همراه بررسی خشونت در جامعه ی اروپا

ه- میهمانان برنامه: در مورد اکران های زبان اصلی ما معمولا مهمان نداریم و نقد را هم خود اعضای کانون انجام میدهند ولی اگر قضیه را آنقدر جدی دیدید که از بیرون دانشگاه یا از اساتید دانشگاه استاد دعوت کنید، بعد از هماهنگی و موافقت آن فرد، نام او را در این قسمت یادداشت می کنید

در حال حاضر اعضایی که من برای اکران های خودم به عنوان منتقد روی سن فرستاده ام عبارت بوده اند از:

اشکان توپشکن 09113852678

امیرعباس حیدری 09387673668

سعید چراغعلی 09122976414

مصطفی عطارپور 09353503221  (۱۴۰۱۰۶۱۲)

 درمورد آخرین روزهای زمستان هم خودم 09193499839

ط- امکانات مورد نیاز: در مورد اکران های فرض این شیوه نامه، معمولا امکانات صرفا امکانات مورد نیاز برای تبلیغات می باشد که برای این ترم من حداکثر این اقلام را می نویسم: 100 پوستر A3 رنگی / 2 بنر رنگی 2در3 / 3 استند / 70 تراکت A4 رنگی / 5 عدد چسب 5سانتی

به طور معمول امور فرهنگی با حداکثر خواسته ی ما موافقت نمی کند و با تقلیل آنها طرح را امضا می کند.

ی- زمان و مکان: در مورد اکران های زبان اصلی ما معمولا تالار مولوی دانشکده ادبیات یا تالار الزهرای دانشکده ی مدیریت را انتخاب میکنیم که در حال حاضر تالار مولوی نسبت به الزهرا برای اکران های ما مناسب تر است.

درمورد زمان هم معمولا دوشنبه و سه شنبه بهترین روزهای اکران ما بوده است ولی زمان بر اساس احتمال حضور مخاطبین، مانند مکان اجرای فیلم، نوع فیلم، تعطیلات تقویم و...با الزام به مشورت، به انتخاب خود شماست.

ظ- تاریخ و امضای دبیر: برای طرح باید امضای دبیر را بگیرید ولی از آن به بعد، همه چیز دیگر برعهه ی شخص شماست

 

موارد دیگر مثل نظر کارشناس، مربوط به شما نمیشود و خود کارشناس کانونها باید آنها را پر کند.

 

5.       قبل از ارائه ی فرم حتما از اینکه برای فیلم تان افرادی برای اصلاح مجدد فیلم و طراحی پوسترها در کانون حضور دارند و وقت انجام این کارها را برای پروژه ی شما دارند، اطلاع پیدا کنید.

 

6.       فرم پر شده را همراه با یک نسخه از فیلم با زیرنویس به کارشناس کانون ها (خانم برزگر) ارائه می دهید.

محل کنونی کارشناس کانون های فرهنگی هنری، اتاق کنار در ورودی ساختمان معاونت فرهنگی ست که روی در تابلوی کارشناس فرهنگی هم نصب شده است.

در این رابطه دقت داشته باشید که تایید درخواست شما ممکن است به صورت میانگین تا یک هفته به طول انجامد به همین علت این یک هفته و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای اصلاح فیلم، طراحی تبلیغات و انجام تبلیغات را در نظر بگیرد.

به نظر بنده فاصله ی ارائه ی فرم درخواست تا روز اکران حداقل باید 8 روز کاری یا 12 روز تقویمی باشد.

 

7.       هر روز از خانم برزگر پیگیر موافقت یا عدم موافقت فرهنگی با پروژه تان باشید. به محض مورد موافقت قرار گرفتن درخواست شما توسط امور فرهنگی، کارهای اجرایی اکران را آغاز کنید:

 

8.       اگه خودتان توانایی اصلاح فیلم را دارید که خودتان سریعا آن را انجام بدهید در غیر این صورت  فیلم را برای اصلاح خود فیلم و زیرنویسش به یکی از تدوین گران کانون که از قبل با او برای این کار در دوره ی زمانی پیش از اکران هماهنگ کرده اید بسپرید.

حتما از توانایی تدوینگرتان مطمئن باشید.

در حال حاضر افرادی که برای پروژه های سابق اصلاح فیلم انجام داده اند و همچنان در کانون حضور دارند عبارت اند از:

عباس شکوری 09193499839

محمد فرامرزی 09369905565

رضا یوسف دوست 09128051283

محسن قدکساز 09377460661

قریشی - رضوی - دارایی - شکوری 

(۱۴۰۱۰۶۱۲)

سایر افرادی که اعلام آمادگی کرده اند:

کاظم فاضلی 09361191518

و خانم شکوهی زاده که جدیدترین تیم این گروه هستن.

(اضافه شده در تاریخ 20دی 92)از اعضای جدید این تیم که با کارگاه ویرایش تجربی فیلم وارد این گروه می شوند:

سعید ایزدی 09393541311

مهدی قربانی (اهل خیر) 09109677269

 

9.       مدیر اجرایی موظف است که در راستای ویرایش فیلم، ساعت، دقیقه و ثانیه ی دقیق پلان هایی که باید اصلاح بشوندرا با علت اصلاح همچنین با نرم افزاری که فیلم رو برای این موضوع تماشا کرده است به ویرایشگر فیلمش بدهد. البته مدیر اجرایی می تواند در صورت پذیرفتن ویرایشگر، به تشخیص خود او اعتماد کند و کل این مسئولیت را به او بسپارد.

 

10.   همزمان با اصلاح فیلم، طراحی پوستر، بنر، تراکت و استند را به گرافیست های کانون که از قبل برای برنامه تان با آنها هماهنگ کرده اید بسپرید. در طراحی، آرم و آدرس وبلاگ کانون را فراموش نکنید.

در حال حاضر افرادی که برای پروژه های سابق طراحی تبلیغات انجام می داده اند و همچنان در کانون حضور دارند عبارت اند از:

سعید چراغعلی 09122976414

محسن قدکساز 09377460661

و خانم برخورداری

قریشی - رضوی - دارایی 

(۱۴۰۱۰۶۲۱)

 

11.   طرح پوسترها، بنرها و تراکت ها باید به تایید کارشناس کانون ها برسد. برای این کار فایل آنها را به خانم برزگر نشان دهید و سپس از آقای مقصودی (اتاق انتهای راهرو، نزدیک آبدارخانه، سمت راست) نامه ای برای یکی از انتشاراتی های دانشگاه برای تکثیر پوستر و تراکت بگیرید و فایل را برای تکثیر به انتشارات تعیین شده توسط آقای مقصودی بفرستید. در حال حاضر انتشاراتی هایی که با امور فرهنگی قرارداد دارند، انتشارات روبروی امور فرهنگی و انتشارات دانشکده ی معماری هستند.

 

12.   با طراحی پوستر، فایل پوستر و جزئیات دقیق پروژه را به کارشناس کانون ها(در حال حاضر خانم برزگر) ارائه کنید و با پیگیری از درج خبر در سایت دانشگاه مطمئن شوید.

 

13.   برای چاپ پوستر و بنر، ابتدا باید فایل پوستر و بنر به تایید کارشناس کانون ها(در حال حاضر خانم برزگر) برسد.  پس از چاپ و تکثیر نیز در حال حاضر می بایست مهر امورفرهنگی زیر تک تک پوستر ها درج شود وگرنه نیروهای حراست پوسترها را از روی دیوارها خواهند کند! برای مهر پوسترها به آقای زیارتی، مسئول دفتر دکترجهانگیری و دکتر میراحمدی مراجعه کنید.

 

14.   برای چاپ بنر، یا طرح بنر را روی یک دی وی دی به آقای مقصودی تحویل دهید یا آدرس ایمیل چاپخانه را از آقای مقصودی گرفته و فایل بنر را برای چاپخانه ارسال کنید.معمولا بنر تا دو روز بعد به یکی از نگهبانی های درهای دانشگاه ارسال می گردد با پیگیری از آقای مقصودی، می توانید بنر را از نگهبانی تحویل بگیرید. 

در ارسال طرح بنر برای چاپ دقت داشته باشید که: 

1- از استفاده از الفاظی مانند بنر و استند و... خودداری کنید 

2- سایزی که تمایل دارید سفارش در آن سایز چاپ شود را تعیین کنید 

3- عمودی یا افقی بودن چاپ را تعیین کنید 

 

15.   متناسب با موقعیت دانشگاه، شهرت یا عدم شهرت فیلم و فاکتورهای دیگری که بر روی دیده شدن تبلیغات شما تاثیر دارند، تبلیغات را آغاز کنید. به طور میانگین در مورد اکران های سه شنبه، بنرها، استندها و پوسترها از شنبه صبح در دانشگاه توزیع و نصب می گردند و تراکت ها هر روز در سلف ها، دانشکده ها و خوابگاه ها توزیع می شوند.

 

16.   برای روز تبلیغات فیزیکی، در وبلاگ اعلام کرده و تیم و همراهان خود را برای دریافت پوسترها، بنرها و تراکت ها و آغاز تبلیغات، هماهنگ کنید به گونه ای که در زمان مشخصی اعضای تیم شما به کانون آمده و امکانات مورد نیاز برای تبلیغات (یعنی پوسترها و چسب و...) را دریافت کنند.

 

17.   همزمان با تبلیغات فیزیکی، متن تبلیغاتی پروژه ی خود را به مسئول ارتباطات اینترنتی (در حال حاضر محسن قدکساز) ارائه کنید و از او بخواهید تا متن را به مخاطبین مستمر حال حاضر کانون ایمیل کند (در حال حاضر نزدیک به 250 مخاطب مستمر)

 

18.   برای نصب بنر، با آقای مقصودی یا نبی زاده(دبیرخانه) هماهنگ کنید تا یکی از دابست های دانشگاه برای بنر شما خالی باشد. با مطمئن شدن از خالی بودن داربست، با هماهنگی همین افراد با یکی از کارمندهای امورفرهنگی برای نصب بنر اقدام کنید. ممکن است روی داربست ها جای خالی نباشد. در این صورت می توانید از در بزرگ دندانپزشکی استفاده کنید ولی این کار کمی زحمت دارد. در این حالت برای نصب بنر، با چند نفر از آقایان کانون هماهنگ کنید.

 

19.   برای روز اکران، یک تیم برای خود جمع کنید. جمع کردن تیم در کانون تا به امروز از طرق گوناگونی انجام شده است به طور مثال با اعلام در جلسه ی رسمی یا اعلام در وبلاگ یا صحبت حضوری و تک به تک.

 

20.   معمولا برای روز اکران به این افراد احتیاج دارید:

الف- مسئول پخش فیلم/ حداقل یک نفر

ب- مسئول هماهنگی با اتاق فرمان/ حداقل یک نفر

پ- مسئول نظم سالن به ویژه برای تفکیک خانم ها و آقایان که یک الزام دانشگاهی است/ درمورد اکران هایی که تمام سالن پر می شوند، حداقل 5 نفر

د- در صورت وجود بحث بلیط فروشی/ مسئول امور مالی/ درمورد اکران های کوچک حداقل یک نفر

ه- در صورت وجود بحث بلیط فروشی/ مسئول چک کردن بلیط ها/ حداقل دو نفر

ی- در صورت تمایل شما / منتقد فیلم/ حداقل یک نفر

غ- در صورت تمایل شما/ مجری/ یک نفر

ف- مسئول کارت سینه ها/ یک نفر

توجه داشته باشید که عده ای از این سمت ها را می توانید خودتان برعهده بگیرید به طور مثال معمولا مدیر اجرایی یکی از سمت های مجری مراسم یا منتقد مراسم را برعهده می گیرد

 

21.   امکانات مورد نیاز برای روز اکران را پیش از اکران آماده و دستگاه های فنی را امتحان کنید. معمولا این امکانات مورد نیاز می باشد:

الف- چراغ قوه / حداقل 2 عدد

ب- کارت سینه / به اندازه تمامی اعضای فعال در روز اکران

پ- چسب و پوستر برای راهنمایی مخاطبین به سالن

ج- لب تاب مناسب برای اکران / 1 عدد

د- اسپیکر برای احتیاط

ه- باطری برای میکروفون سیار / حداقل 2عدد

 

22.   در روز اکران، برای ورود به تالار از خانم برزگر بخواهید تا از باز بودن درهای سالن و حضور اپراتور سالن مطمئن شود. گاهی خود شما مجبور به هماهنگی با اپراتور سالن می شوید. رابط ما با مولوی در دانشکده ادبیات، آقای ایرج (مدیر اجرایی دانشکده ی ادبیات) و آقای اسدی(اپراتور سالن) و در مورد تالار الزهرا، آقای حسین زاده(مدیر اجرایی دانشکده مدیریت) هستند.

محل حضور آقای ایرج: طبقه ی دوم دانشکده ادبیات، اتاق مدیر اجرایی دانشکده

محل حضور آقای اسدی: معمولا زیرزمین دانشکده ادبیات، سایت دانشکده

محل حضور آقای رضا زاده: اتاق مدیر اجرایی دانشکده، اتاق روبروی تالار الزهرا در طبقه سوم دانشکده مدیریت

 

 

23.   حداقل یک ساعت پیش از اکران وارد سالن شوید تا تمام مسائل فنی را چک کنید. مسائلی که معمولا باید چک شوند:

الف- اتصال صحیح لب تاب به ورودی ویدئوپروژکتور موجود بر روی سن

ب- اتصال صحیح لب تاب به ورودی سیستم صوتی تالار موجود بر روی سن

پ- عدم وجود نویز در صدای بلندگوها و تصویر پروژکتور

ج- چک کردن صوت میکروفون ها برای مجری و منتقد

د- چک کردن موجود بودن تعداد صندلی لازم برای مجری و منتقد

ه- چک کردن سالم بودن میکروفون سیار

 

24.   اعضای تیم نظم سالن را برای نحوه ی قرار گرفتن خانم ها و آقایان در سالن توجیه کنید. مسائلی که تیم نظم سالن می بایست در نظر داشته باشند معمولا این موارد است:

الف- تفکیک خانم ها و آقایون به عنوان یک الزام دانشگاهی

ب- خالی نگذاشتن صندلی ها و جلوگیری از تخلخل صندلی ها زیرا با تاریک شدن سالن، پیدا کردن صندلی های خالی برای تماشاچی های جدید حتی غیرممکن می شود

پ- خالی نگه داشتن ردیف جلوی صندلی ها برای مهمانان خاص و اعضای کانون فیلم و عکس

ج- تذکر برای اینکه در حین نمایش فیلم برای راهنمایی تماشاچی ها به صندلی های خالی، از چراغ قوه استفاده کنند ولی نور چراغ قوه را فقط بر روی زمین بیندازند

د- برای راهنمایی تماشاچی ها به صندلی های خالی در حین نمایش فیلم،‌ از راه رفتن در مقابل دید تماشاچیانی که روی صندلی ها نشسته اند پرهیز شود

ه- سکوت همیشه رعایت شود و جلوی همهمه ی مخاطبین نیز گرفته شود (مگر در مواردی که فیلم همین همهمه را می طلبد مانند خنده در مقابل فیلم های طنز)

ی- از باز و بسته کردن در سالن حین نمایش فیلم حتی المقدور اجتناب شود و در صورت نیاز، این باز و بسته کردن به سرعت و با حداقل باز شدن در صورت گیرد تا نور بیرون سالن باعث به هم ریختن تمرکز تماشاچیان داخل سالن نشود

 

25.   هم زمان با چک شدن سالن و هماهنگی با تیم نظم سالن، مسئول امور مالی و بلیط فروشی را به شروع کار خود راهنمایی کنید تا کار خود را آغاز کنند

 

26.   در مورد بلیط فروشی، به ظرفیت سالن توجه داشته باشید. در مورد اکران های خارجی، عرف کانون استفاده از تالار های مولوی(228صندلی قابل استفاده) و الزهرا(206صندلی قابل استفاده) است.جزئیات ظرفیت و ساختمان این دو تالار به صورت زیر می باشد:

 

تالار مولوی:



تالار الزهرا:




27.   با چک شدن مسائل فنی و توجیه شدن تیم نظم سالن، به مسئولان در تالار (که باید در صورت وجود بلیط فروشی با بلیط، وارد شوندگان را چک کنند) اجازه ی ورود تماشاچیان را بدهید.

 

28.   در حین ورود تماشاچیان،موسیقی ها و تصاویر متناسب با کانون فیلم به ویژه پوسترهای برنامه های آینده، تبلیغات عضویت، کلیپ های کانون و همچنین آدرس وبلاگ کانون را بر روی پرده، نمایش دهید.

 

29.   برای شروع فیلم می توانید یا در همان زمان تعیین شده پروژه را شروع کنید یا با کمی تاخیر منتظر افزایش مخاطبین و پر شدن سالن شوید.

 

30.   معمولا بعد از نمایش یک سری کلیپ (غیر از کلیپ اصلی کانون) مجری، برنامه های آینده ی کانون را روی سن شرح میدهد. سپس نورها خاموش می شوند، کلیپ اصلی کانون نمایش داده می شود و بلافاصله فیلم آغاز می گردد.

 

31.   در طول فیلم اعضای تیم نظم سالن باید با چراغ قوه ها تماشاچیانی که دیر به نمایش رسیده اند را در کمال سکوت و آرامش از مسیرهایی که دید تماشاچیان نشسته را مسدود نمی کند، به صندلی های خالی هدایت کنند.

 

32.   در زمان نمایش فیلم حتما مسئول نمایش باید پشت لب تاب حضور داشته باشد زیرا هیچ گاه احتمال رخ دادن مشکلات فنی حتی با دقت در تمام جزئیات پیش از شروع فیلم، به صفر نمی رسد.

 

33.   پس از اتمام فیلم، معمولا همزمان با قرار دادن صندلی منتقد، کلیپ اصلی کانون مجددا نمایش داده می شود و منتقد حین نمایش کلیپ در جایگاه خود قرار می گیرد. در این زمان مسئول نمایش در صورت تمایل تصاویر مربوط به صحبت های منتقد را روی پرده نمایش می دهد و میکروفون بی سیم هم در سالن برای افرادی که سوال دارند، باید موجود باشد.

 

34.   به طول معمول بلافاصله پس از اتمام فیلم، اکثر حاضرین در جلسه، برای نقد منتظر نمی مانند و سالن را ترک می کنند. در این لحظه اعضای دیگر کانون باید در خارج از کانون آنها را به یادداشت کردن ایمیلشان برای تبلیغات آینده ی کانون دعوت کنند.

 

35.   پس از پایان پروژه، مسئول کارت سینه ها، باید کارت سینه های اعضای تیم را جمع آوری کند.

 

36.   مدیر پروژه باید اعضای فعال پروژه ی خود را در وبلاگ برای حق رای اعلام کند.

 

37.   بلافاصله بد از اتمام پروژه، با هماهنگی قدیمی های کانون یا دبیر، عکس های مربوط به پروژه تان را به کارشناس کانون ها ارائه دهید و با پیگیری از ایشان از درج خبر انجام پروژه در سایت دانشگاه مطمئن شوید.

 

 

------------

نگاشته شده توسط شکور/ 18 مهرماه 1392 

-----------

اصلاح شده توسط شکور/ 9 آبان ماه 1392 // 8 گام به شیوه نامه اضافه شد  

-----------

در تاریخ 10 آذر 92 این موارد به صفحه اضافه شد: 

...پس از چاپ و تکثیر نیز در حال حاضر می بایست مهر امورفرهنگی زیر تک تک پوستر ها درج شود وگرنه نیروهای حراست پوسترها را از روی دیوارها خواهند کند! برای مهر پوسترها به آقای زیارتی، مسئول دفتر دکترجهانگیری و دکتر میراحمدی مراجعه کنید.

14.   ... در ارسال طرح بنر برای چاپ دقت داشته باشید که:

1- از استفاده از الفاظی مانند بنر و استند و... خودداری کنید

2- سایزی که تمایل دارید سفارش در آن سایز چاپ شود را تعیین کنید

3- عمودی یا افقی بودن چاپ را تعیین کنید

نظرات 5 + ارسال نظر
شهسواریان شنبه 11 آبان 1392 ساعت 21:22

ممنون خیلی خوبه مخصوصا من که برای اولین بار میخوام اکران کنم
ولی با اصلاح این پست اکران ترسناک تر شد!

به شهسواریان شنبه 11 آبان 1392 ساعت 22:18

کانون محل آموزش هم هست
آموزش زندگی
با انجام اکران ها شما مسئولیت پذیری، برنامه ریزی و دقت عملیاتی رو یاد می گیرید.
درضمن اکران ها در کانون از روتین ترین و معمولی ترین فعالیت ها محسوب میشن
نگران نباشید
شکور

سعید ایزدی جمعه 20 دی 1392 ساعت 00:40 http://kafankhafan.blogfa.com

می تونی اسم من رو هم جز کسانی که می توانند اصلاح فیلم کنند اضافه کنی.

تو و قربانی رو وارد کردم
شکور

یک توصیه ی حیاتی دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 00:42

وستان. اصلاح و ویرایش فیلم، تخصصی ترین قسمت اکران فیلمه که انجامش توسط افراد معدودی از اعضا ممکنه و همچنین به خاطر تعدد و تفاوت فرمت های فیلم ها و متنوع بودن برنامه های مربوط به ویرایش فیلم و باگ ها و مشکلات فنی موجود در این عملکرد و البته نداشتن توان علمی بی نقص نسبت به این قضیه در کانون و همچنین ضعف سخت افزاری اعضا در این مسیر، باید خیلی قبل تر از روز اکران انجام بشه.

سعی کنید طوری برنامه بریزید که فیلم اصلاح شده 3 روز قبل از اکران دستتون باشه یعنی حداقل از یه هفته قبل از اکران اصلاح فیلم رو شروع کنید.

شکور

یک توصیه در مورد تبلیغات چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 ساعت 01:30

چهارشنبه زمان مناسبی برای نصب بنر و پوستر نیست زیرا در روزهای 5شنبه و جمعه، احتمال کندن پوستر ها و بنرها توسط افراد ناشناس و حتی افراد حراست دانشگاه بالاست
شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد