کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

پیشنها های معمولی برای علاقه مندان به فیلم هایی با جلوه های ویژه ی زیاد

از فیلم هایی که اخیرا دیده ام:

cloverfield-poster

کلاورفیلد:  

  

به شدت برای علاقه مندان به جلوه های ویژه، مخصوصاً کسایی که با ایده پردازی و خلاقیت های فیلم کوتاهی مربوط به موجودات فرازمینی و هیولاها، حال میکنن، پیشنهاد میکنم

کسایی که با دیدن منطقه 9 بهت زده شدن، نه به اندازه ی اون فیلم، ولی از این فیلم هم خوششون میاد

همچنین دوستداران فیلم مه (دارابونت) هم –البت با فاصله ای بعید- باید از این فیل خوششون بیاد.

 

http://cinemabox.ir/wp-content/uploads/Jurassic-World-Poster4.jpg


 

دنیای ژوراسیک:

فیلمنامه ی قسمت اول از پارک های ژوراسیک، از کتاب بزرگ پارک ژوراسیک، نوشته ی مایکل کرایتون، زیست شناس امریکایی نوشته شد. نویسنده ای که با نوشتن رمان های «آندرومدا» و همچنین «خورشید تابان» من رو مبهوت خودش کرده بود. ولی قسمت اول فیلم، اصلاً در حد و اندازه های کتابش نبود. از همون اول مشخص بود که داستان تولید این فیلم، بیشتر برای بازکردن یه مسیر جدید برای خلاقیت های جلوه های ویژه است... ولی فیلم هر قسمت، افت بیشتری کرد. با رجوع به حافظه ام، احساس میکنم به هر شکل، قسمت جدید نسبت به قسمت دوم و سوم، بهتره، ولی همچنان، به علت عدم نوآوری قسمت اول، این قسمت رو هم حادثه ی خاصی در دنیای فیلم سازی سرگرمی و جلوه های ویژه نمیدونم. با این حال دنیای ژوراسیک رو به علاقه مندان به جلوه های ویژه کاملاً پیشنهاد میکنم.

هرچند بازی بازیگر نقش اول مردش، به شکل باورنکردنی ای بده، داستان، تکراری و دم دستیه، فیلمنامه، ساده و بدون خلاقیته، قهرمان سازی ها، دم دستی و کلیشه ایه، ولی جلوه های ویژه در ابعاد دایناسوری، لذت بخشه.

از سکانس های خوب تصویری فیلم میتونه به سکانس درگیری پایانی فیلم که دایناسور خونخوار فیلم نابود میشه اسم ببرم. ( درضمن وقتی دارید این سکانس رو می بینید، به یاد بیارید، سکانس درگیری کینک کونگ با سه تا تیراناسوروس رکس رو)

 

 

image006

 

قسمت جدید انتقامجویان (عصر اولتران):

فیلمی به شدت بی مزه و الکی. تکرار و تقلید شخصیت هایی که قبلاً در فیلم های بهتری بهشون پرداخته شده (مقایسه کنید کاراکترهای خواهربرادرهای این فیلم رو با نظایر خودشون در ورژن گذشته و جدید ترین ورژن ایکس من و همچنین کاراکتر جدید این فیلم یعنی اون شخصیت کامپیوتری رو با مشابهش در فیلم واچمن)، دیالوگ های لوس، داستان لوس... همه چیز لوس.

فقط برای علاقه مندان به جلوه های ویژه پیشنهاد میکنم ببیننش. به خصوص سکانس بسیار زیبایی که آیرون من قصد داره جلوی هالک رو بگیره، یکی از جالب ترین سکانس های اکشن با جلوه های ویژه ی سنگینه.

 

 

شکور

نظرات 3 + ارسال نظر
به مسئول وبلاگ سه‌شنبه 28 مهر 1394 ساعت 00:04

آخرشم نفهمیدم بالاخره تو بلاگ اسکای چطوری باید فونت رو اصلاح کنم
ببین چه کار باید کرد
راهکارش رو هم به من بگو
شکور

باشه.
هانی

فریدا حصاری چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 15:59

مهشید فنودی چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 16:00

سلام.
من از طرف انجمن علمی روانشناسی میخواستم درخواست همکاری با کانون فیلم رو بدم.
امروز هم کانون بودم و گفتم این مطلب رو. گفتن که باید اینجا کامنت بذارم.
فیلمی که میخوایم اکران کنیم برای 9 آبانه، روز شنبه. فیلم the experiment 2010 که موضوعش کاملا روانشناسی و با نقد و بررسی یکی از اعضای هیات علمی دانشکده خواهد بود.
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد