کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

پیشنهاد به مسئول وبلاگ

شیوه نامه ی کنونی استفاده از محیط وبلاگ، بیشتر شبیه یک آیین نامه ی مدیریتی هست تا آموزش استفاده از محیط وبلاگ. پیشنهاد دارم، متنی در ابتدای این شیوه نامه نوشته شود که راهنمای نحوه ی پست نوشتن و همچنین نحوه ی انتخاب موضوع، برچسب گذاری و الصاق تصویر به پست باشد.

در این صورت، مدیر وبلاگ هر بار که فردی را دارای مجوز پست گذاری می کند، کافی است فرد را به مطالعه ی آن شیوه نامه راهنمایی کند به جای آنکه همه ی مسائل را برای هر فرد تشریح کند

شکور

گزارش فعالیت: کلیپ انجمن علمی2 / اعلام پروژه ی شخصی احتمالی

تولید کلیپ انجمن علمی، به اواسط تدوین رسیده.

فعالین: خودم و عطار

همچنین باید عرض کنم، اگه همینطوری پیش بره، متاسفانه اکران کلیپ انجمن علمی در تالار، خیلی قوی خواهد بود بنابراین کانون باید به فکر یه کلیپ جدید باشه که زهر کلیپ انجمن گرفته بشه.

نوع خاصی کلیپ می تونه در مقابل کلیپ انجمن علمی قد علم کنه که طرحش رو خودم آماده کرده ام.

امیدوارم که بعد از تمام کردن کلیپ انجمن، بتونم کلیپ جدید کانون فیلم رو بسازم که حال کلیپ انجمن رو هم بگیریم.

در صورتی که همه چیز محیا شد، تولید کلیپ جدید رو به عنوان یه پروژه ی شخصی قطعی مجدداً اعلام خواهم کرد.

شکور

پشت پرده ۱۲ فیلم بزرگ جنگی دنیا از انفجار مواد منفجره یک تنی کوبریک تا صداگذاری ۹ ماهه کاپولا

سینماپرس: «دشوارترین کار در سینما،ساختن فیلم جنگی است.» این جمله را بارها از زبان کارگردانان سینمای ژانر جنگ شنیده ایم. سینمای جنگ که قدمتی به اندازه خود هنر سینما دارد، همواره از شرایط ویژه‌ای برای ساخت و تولید برخوردار بوده است.

وقتی فرانسیس فورد کاپولا برای تحقیق درباره ویتنام و جنگی که موضوع فیلم اینک آخر الزمان بود چهار سال زمان صرف می کند یا کوروساوا دو سال را خرج طراحی صحنه  و دوخت لباس های فیلم هرج و مرج می کند، نشانگر اهمیت جزییات در ساخت فیلم های جنگی است. 

نکته های کوچک زیر را از سایت‌های مختلف معتبر سینمای جهان انتخاب کردیم تا گوشه ای از اهمیت جزییات را در سینمای جهان یادآور شویم.

۱- ژنرال / باستر کیتون  

برای تصویر جنگ میان دو طرف درگیر در فیلم بیش از ۵۰۰ ارگان نظامی و دولتی به عنوان بازیگر و دیگر عوامل حمایت کننده به یاری فیلمساز آمدند.

صحنه انفجار روی پل رودخانه در این فیلم به عنوان یکی از پر خرج ترین صحنه ها در تمام دوران فیلم های صامت به حساب می آید. تکه های فلزی این پل تا پایان جنگ جهانی دوم در رودخانه باقی ماند تا سرانجام به عنوان آهن زنگ زده از رودخانه بیرون آمد.

  

ادامه مطلب ...

۱۰ بازیگر هالیوودی که سینمایی‌ها از آنها متنفرند!

بداخلاق‌ترین هنرپیشگان کدامند؟

۱۰ بازیگر هالیوودی که سینمایی‌ها از آنها متنفرند!/ از مارلون براندو و بروس ویلیس تا جنیفر لوپز و جولیا رابرتز

سینماپرس: بازیگران محبوب‌ترین قشر سینما بین مردمند اما همین چهره‌های دوست داشتنی در زندگی کاری خود گاه چنان بداخلاقند که باعث نفرت همکاران خود می‌شوند و این نفرت به ویژه در کارگردانانی که با آنها کار کرده اند بیشتر است.

بنا بر گزارش سایت اینترشنمنت جین هاکمن؛ بازیگر سینمای کلاسیک منفورترین و مندی پتینکین؛ بازیگر سریال های مشهور زادگاه (homeland) و اذهان جنایی آخرین آنها در جدول یازده نفره منفورترین ها هستند.

جین هاکمن/ بازیگر فیلم‌های نابخشوده و ارتباط فرانسوی 

جین هاکمن*

این برنده اسکار بددهن ترین و بی ادب ترین بازیگر شناخته شده هالیوود در بین همکاران خود است. 

معروف است که در صحنه تمرین یک فیلم به وس اندرسون کارگردان که روی صندلی نشسته بود دستور داده بود: پاشو شلوارت رو بکش بالا بیا این ور و مثل یه مرد کار کن!

آنجلیکا هیوستون دختر جان هیوستن معروف نیز در خاطرات خود نوشته است: گوئینت پالترو و وس از کار با جین وحشتزده بودند و وس به من توصیه کرد تا پایان فیلمبرداری اطراف هاکمن دیده نشوم!

 

ادامه مطلب ...

خواب بد دیدم!

ساعت 4 صبح بود خیلی خسته بودم اما هر کاری می کردم خوابم نمی برد چشمامو بستم و شروع کردم به شمردن گوسفندا که وایبر گوشیم صدا داد رفتم سراغ گوشیم دیدم آقای رسولی خودمون پیام دادن:

 سلام خانم جهانی خوب هستین؟  

سلام ممنون شما خوبین چه خبرا... 

خیلی ناراحت بودن و همش می گفتن نه، حالم خوب نیس خانم ناراحتم.یه خواب خیلی بد دیدم..

من کلی نگران شدم گفتم خدایا چه خوابی دیدن اونم این وقت صبح که نزدیک نمازه و میگن خواب این ساعت صادقه ست و تعبیر شدنش هم عملیه. با خودم گفتم خب چرا خوابشونو دارن واسه من تعریف میکنن نکنه راجع به منه! استرس گرفتم گفتم چی شده آقای رسولی... بگید... بگید چی دیدید تو خواب.راجع به من بود؟ نگران شدم...

جواب نمیدادن، خیلی ترسیدم گفتم آقا بگید دیگه.ایشالا که خیره، کسی تو خوابتون طوریش شده؟

 بله.. 

خب چی؟

گفتن که 

  ادامه مطلب ...

اکران فیلم های هیچکاک + نقد آثار وی

یادمه اولین اکرانی رو که در تالار مولوی دیدم و بهانه ای شد برای آشنایی هرچه بیشتر با کانون آخرین نسخه ی سه گانه ی نولان بود . جدای از این که یک سری مشکلات فنی داشت پخش خوب و به ویژه صدای رسا و   فضایی که برای پخش تمهید شده بود حس خوبی به آدم دست می داد . کار بشدت سازمان دهی شده بود و مشخص بود که عوامل زحمات زیادی از هماهنگی گرفته تا مجوز و پخش و ... رو پشت سر گذاشته بودند تا برسن به این چیزی که ما می دیدیم !

   ادامه مطلب ...