کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

اکران فیلم های هیچکاک + نقد آثار وی

یادمه اولین اکرانی رو که در تالار مولوی دیدم و بهانه ای شد برای آشنایی هرچه بیشتر با کانون آخرین نسخه ی سه گانه ی نولان بود . جدای از این که یک سری مشکلات فنی داشت پخش خوب و به ویژه صدای رسا و   فضایی که برای پخش تمهید شده بود حس خوبی به آدم دست می داد . کار بشدت سازمان دهی شده بود و مشخص بود که عوامل زحمات زیادی از هماهنگی گرفته تا مجوز و پخش و ... رو پشت سر گذاشته بودند تا برسن به این چیزی که ما می دیدیم !

    اما منصافانه بگم برای من به شخصه واقعا  چیز جدیدی نبود !‌ ( باید گفت که ضعف دانشگاه های دیگه در زمینه های هنری رو نباید عاملی دونست برای مقایسه داشنگاه شهید بهشتی و برتریش در این زمینه به مجامع دانشگاهی دیگه )

چیزی که این اکران رو بیش از پیش برای من جذاب و نو جلوه می داد نقد خوب و بی غرضی بود که از طرف یک آقای ریشوی عینکی (عطار) اراءه شد و پتانسیل کانون در داشتن و حداقل گردآوری همچین افرادی !

و جالب تر این که این آقا از دانشجوهای همین جام بود که تونسته بود با تریبونی که در اختیارش قرار داده بودند نظراتش رو منعکس کنه !

اکران های دیگه ام هم مسلما بوده که به غنای اکران بتمن می رسیده اما من به دلیل دغدغم زیاد درگیرش نبودم . یه سایه روشنی هم از اکران فیلم های تارکوفسکی و برسون با عنوان (سینمای روشنفکرانه اگر اشتباه نکنم) بود  که عملا به دلیل تایم بدش من (دانشجو) نمی تونستم براش وقت بذارم 


همه ی این صغری کبری ها رو گفتم تا بگم که مهم تر از اکران یک فیلم واقعا این انعکاس نظره که به نظرم کانون تونسته در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشه !

حالا تو این روزا که همه برای اکران ماهی و گربه درگیرن و فکرا معطوفه به رزرو تالار و مشکلات و دیگه تصمیم دارم اکران آثار آلفرد هیچکاک رو (با پیشنهاد سرکار خانم طلاکوب) و علاقه ی شخصیم به همراه نقد و بررسی سینماش جزو برنامه هاش داشته باشم . دیدگاه شخصیم هم بر اینه که به دلیل تق و لق بودن اکثر کلاس ها و حجم کم درس ها در مهر ماه اگر بتونیم این \روژه رو داشته باشیم هم از لحاظ آشنایی ورودی های جدید  با کانون موفق بودیم و همین این که با گشتره ی تماشاگران بیشتری (گمان می کنم) روبرو باشیم

ضمن این که اگه میسر شه اولین اکرانم در کانون خواهد بود :

در این زمینه پیش از پیش از آقایون : شکور ُ قدکسازُ ایزدی و قربانی خواهش دارم که اولا شرایطش اکران رو  (باتوجه به اینکه عباس گفته بود شدنیه) تبیین کنند که باید چه مراحلی رو طی کرد و ثانیا آیا این پروژه ذیل همکاری کانونی امکان پذیره یا نه ؟ تا اگه مشکلی پیش نیاد از دوستان دیگه و تجربیاتشون هم استفاده کنیم

نظرات 14 + ارسال نظر
ترابی شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 12:24

خیلی هم خوبه
و چقدر خوب که از کسایی خواستید که مراحل اکران و پروژه رو براتون توضیح بدن.
شیوه نامه اکران توی وبلاگ هست

چه خوبه که همه کسایی که میخوان کاری رو شروع کنن مثل آقای زردکوهی شیوه نامه ها رو بخونن و قبل از شروع کار بپرسن

سعید ایزدی شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 12:50 http://kafankhafan.blogfa.com

خوبه که می خوای این کارو بکنی.
اول از همه اینه که تو به عنوان عضوی از کانون می تونی این پروژت رو به عنوان یه پروژه شخصی مطرح کنی.
بعد باید ببینی کسی با پروژت مخالفت می کنه یا نه که بعیده این کار رو بکنن. مگر اینکه احساس کنند که با پروژه معارفه و اکران کشوری تداخل زمانی داره. اگه مخالفت نکردند که بر اساس شیوه نامه که تو قسمت برگه ها هست می تونی کاراش رو شروع کنی. اگه مخالفت کردند باید یه رای گیری براش بزاری و توش ببینی بچه ها موافق اکران هستن یا نه.

در کل بگم که کانون مخالفت قانونی با این پروژت نداره و می تونی در زیر مجموعه کانون این کارو انجام بدی و قاعدتا بچه های کانون در حد توانشون کمکت می کنند برای اینکه بتونی این کارو انچام بدی

جهان شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 13:31

عماد شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 16:07

به خانم ترابی‌: لطف دارید . بعله مطاله که کردم همه ابهامات رفع شد
به سعید ایزدی : آقا دستت درد نکنه
زردکوهی

مریم حیدری شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 16:50

عبقریان شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 18:35

خیلی خوبه و حتی میتونیم از نقدهای استاد فراستی که در تلویزیون پخش شد استفاده کنیم و من خودم برنامه ها رو ظبط کردم دارم

دلایل اینکه بهش میگید استاد رو برای من شرح میدید؟! ممنون
امیر حیدری
------------
به عبقریان آره فکر خوبیه هرچند با بیان خودش تفکرات بزرگان رو بیان می کنه بخصوص در مورد شخصی مثل هیچکاک نقداش بیستر از اینکه رنگ تفکرات خودش رو داشته باشه بیان مخصوص خودش رو داره
به امیر حیدری عزیز : قصد دخالت ندارم امیر جان اما جدای از شخصیت و حب و بغض درونیش از منظر مطالعات و سواد آدم پخته ایه
زردکوهی

عطار شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 19:05

خیلی هم عالی
متاسفانه کانون تا حالا سابقه اکران فیلمی از هیچکاک رو نداره.
جای فیلمی از استاد مسلم سینما تو رزومه اکران های کانون خالی بود که اگه ایشالا این طرح انجام بشه ایی جای خالی هم برطرف میشه.
مشورت,راهنمایی یا کمکی باشه هستم

مرسی مصطفی جون آره اگه به انجام برسه روت حساب ویژه ای باز کردم
زردکوهی

شکور شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 21:18

تلفنی مفصل صحبت کردیم
یکی از افتخارات من، شیوه نامه ی اکرانه که به نظرم در مورد اکران فیلم های خارجی تقریباً کامله
شکور

عبقریان یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 02:45

از نظر من که وقتی استاد فراستی نقد میکنه چه در برنامه ای هفت و چه در سایت خودش و... نقد های بسیار کامل و دقیقی است و فیلم های که الکی صدا کردن مانند همشهری کین ضعف های فیلم کاملان آشکار میکند

امیر حیدری یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 10:44

در اینکه متن های بسیار خوبی رو ترجمه میکنه و اینکه انتخاب یک کتاب خوب هم برای ترجمه نیاز به سواد داره شکی نیست. اما اینها چیزی نیست که باعث بشه به یکی بگیم استاد.
و البته با این جمله ی عماد هم بسیار موافقم " با بیان خودش تفکرات بزرگان رو بیان می کنه بخصوص در مورد شخصی مثل هیچکاک نقداش بیستر از اینکه رنگ تفکرات خودش رو داشته باشه بیان مخصوص خودش رو داره."

کاملا همسو ام باهات امیر عزیز
زردکوهی

اشکان دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 00:42

الان واقعا فکر می کنی فراستی قزمیت ! عددی است که در باره همشهری کین که مثال بنیادی اکثر کتاب های سینمایی دنیا مثل هنر سینمای بوردول است نظر بدهد...؟؟!!

عماد زردکوهی دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 01:26

به عباس : در مورد هیچکاک خبر ندادی بم اما من همون یه فیلمیم که دسرسی داریم بشو ببینم که اگه بشه ایده ی خوبتو عملی کنیم
عماد
------------------
به عبقریان : شاید همشری کین جزو فیبمای محبوب من نبوده باشه اما هیچ وقت نمی تونن ساختار شگرف این فیلم و تمهیدات بینظیر ولز و صد البته تاثیرش در سینما رو بهمین راحتی انکار کنم
عماد

حاجی، من اون سه اسمی که فرستادی رو رفتم عکس هاشون رو دیدم، ولی هیچ کدوم رو نتونستم با فیلمی که از هیچکاک دیده ام تطبیق بدم.
مطمئنی همین سه فیلم کوتاه رو ساخته؟
شکور

عماد دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 14:48

بع عباس :
والا من از imdb ور داشتم اینا بود
Sound Test for Blackmail 1m
An Elastic Affair 10m
Bon Voyage 26m
Aventure malgache 32m
The Fighting Generation

آقای شکوری مسافرتن و فعلا به نت دسترسی ندارن!
جهان

شهسواریان پنج‌شنبه 6 شهریور 1393 ساعت 10:45

جای اکران این فیلم ها خالیه... چه خوب که می خواین اکران کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد