کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

به مناسبت اکران خصوصی درایور / مصطفی عطارپور / عاشق واقعی سینما

مصطفی عطار یکی از عاشق های واقعی سینما تو کانونه... درضمن تاریخ ناطق سینما هم هست. از بچه های نسل اول کانون هم محسوب میشه. (به این پست نگاهی بکنید)



در گذشته من همیشه عطار رو به تنبلی و حرف زدن صرف متهم می کردم. ولی به نظر من از سال پیش چنان تغییر رفتار و عملکردی داشته که باید الگوی کسایی باشه که همش صرفا به کانون، نقد غیرهنری بودن میکنن. 

 

مصطفی اونقد عاشق سینماس که بعد از عمری، برای دیوار کانون با اصرار و سماجت طرح کارگردانان رو چید و با قلدری تونست حرفش رو به کرسی بنشونه تا ما الان یه دکور خیلی خوشگل و کاملا نمادین از سینما داشته باشیم...


برخلاف عده ای که یه گوشه نشسته اند و با پز هنری بودن، همش از این حرف میزنن که کانون فقط شده کار گروهی و بحث هنری توش نیست، عطار در کنار نقد کردن، می دونه که این خود بچه های هنری هستن که باید آستین بالا بزنن تا جو کانون رو هنری نگه دارن.

عطار دم به دم هر وقت که فرصت پیدا میکنه، اکران عمومی می کنه. اکران خصوصی انجام میده. بحث سینمایی میکنه. روی سن در مورد فیلم ها صحبت میکنه. الان هم فکر طرح کلاس تاریخ سینما تو سرشه. حتی وقتی میخواستیم اسم فامیل بازی کنیم، به جای اسم فامیل میگفت که اسم فیلم و کارگردان کار کنیم. تو کارهای گروهی هم تا جایی که وقت داشته باشه کمک میکنه. برعکس مشهدی با قبول شدن تو ارشد سینما، از قبل هم پررنگ تر شده. خلاصه عطار یکی از کساییه که در حال حاضر واقعا صرف حرف نیست و برای بعد هنری کانون، با آرامش، بدون سر و صدا و بدون ادعا، کار میکنه، کار میکنه و کار میکنه.

با اینکه قطعا با عطار هم در مسائلی از کانون اختلاف نظر دارم ولی بسیار لازم می بینم که بگم از حضور همچین عضو خوبی در کانون بسیار خوشحالم و ای کاش امثال عطار تو کانون زیاد تر بشن.

امیدوارم مدعیان هنر در کانون دست از اینهمه صحبت کردن بردارن و با تکرار عملکرد عطار، هنری بودن واقعی خودشون رو اثبات کنن و باعث پر رنگ تر شدن جو هنری کانون بشن...


شکور

نظرات 11 + ارسال نظر
پرنیان فلاح سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 19:05

کاملا با نظرتون موافقم.من همیشه برای هرکس بخوام کسی رو که از نظر سینمایی و هنری آدم فوق العاده ای هستو مثال بزنم آقای عطارپورو مثال میزنم.انقد جلوی همه از ایشون تعریف کردم که همه ندیده ایشون رو میشناسن
من هر دفه با ایشون صحبت میکنم تعجب میکنم که چقد اطلاعات دارن و چقد فیلم دیدن.بارها هم به خودشون گفتن.واقعا امیدوارم ی همچین آدمایی زیاد بشن و امیدوارم خودم هم اینجوری بشم ی روزی!

حق طلب سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 20:53

خ خوب بود.
به شخصه از اقای عطار پور از تواضع بالاشون خیلی متشکرم .
ایشون اطلاعات سینمایی بالایی دارند اما هیچ وقت وقتی کنارشون نشستم احساس پوچی و ضایع شدن نکردم و خیلی راحت گفتم من از سینما چیزی نمی دونم و واقعا کمک خوبیند.
موفق باشید و امثالتان ده برابر باد

محسن قدکساز سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 21:03

من هم همیشه عطارپور رو توی دلم تحسین کرده بودم!

یادمه اوایل که اومده بودم کانون یه سوال داشتم، ملک محمدی گفت برو پیش عطارپور شماره کفش آلپاچینو هم داره
قدکساز

مسعود زرگر سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 22:05

خدا عطارپور رو برا ی خانوادش و کانون حفظ کنه...!!

سعید چ.ع سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 23:22

تمامی موارد بالا تایید می شود.

سعید ایزدی چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 01:38 http://kafankhafan.blogfa.com

با موراد بالا موافقم فقط حیف سیب زمینی ما رو نمی ده.

جهان پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 00:25

از متفاوت ترین های کانون

مژده بشیری پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 10:27

یادش بخیر،اون زمانای قدیم به من گفتن آقای شکور بابای کانونه، آقای عطارپور عموی کانون... واقعأ هم اینا حقیقت داره، و تازگی ها پررنگ ترهم شده‏!‏ آورین‏!‏

توفیقی پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 17:03

حتی امسال نگران ورودی های جدید بودن که چطور زود و راحت وارد فعالیتا بشن
برا همین تو اولین اکرانشون نگاه ویژه به ورودی ها داشتن....

شکور یکشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 05:16

امروز، یعنی شاید هم باس بگم دیروز، اولین روز از فیلمبرداری اولین فیلم عطار تمام شد.
و همچنان عطار در کانون فوق العاده عمل میکنه و می تازه و معرکه اس.
در کانون اعضای گنده ای یا به صورت تدریجی یا به شکل آنی داغون شدن ولی عطار از اعضاییه که از تنبلی و بی عرقیه ابتدائیش فاصله گرفت و الان از یکی از اکتیو ترین و دلسوز ترین اعضای کانونه. حتی به نظرم یکی از اسطوره های کانونه.
شکور

به مسوول وبلاگ دوشنبه 13 مرداد 1393 ساعت 00:24

حدس میزنم کامنت آقای شکوری توی این پست راجع به آقای عطار پور و فیلمبرداریشون رو اشتباها بر این فرض حذف کردی که کامنتشون رو دوبار تو مدیریت برای یک پست وارد کردن اما اگه اشتباه نکنم آقای شکوری از قصد یک متن رو تو دو پست متفاوت که راجع به اقای عطارپوره کامنت کردن.
جهان

مگه حذف کردید؟!
بابا برا دو پست گذاشتم دیگه!
شکور به مسئول وبلاگ
______________________
فکر کردم برا یه بست بود. اصلاح میکنم.
طلاکوب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد