کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

پذیرایی ساده

پذیرایی ساده بالاخره اکران شد


برای اطلاع از سینماهای نمایش دهنده (ی معدودش) و سانس ها میتونین به این لینک مراجعه کنید.

 شاید بد نباشه نقد الهام محمدنژاد در رابطه با فیلم رو بخونید: از اینجا

من تازه فیلم رو دیدم و الان که مطلب خانم محمدنژاد رو خوندم خیلی باهاش موافقم...

چیزی که دوست دارم در رابطه با فیلم بگم اینه که توی فیلم خیلی حس های عجیب غریبی به آدم منتقل میشه! آدم از خیلی فیلم ها حس عشق یا غم یا حتی پوچی رو میگیره...اما برای من زیاد پیش نیومده این ملغمه ی احساسات رو از یه فیلم بگیرم به اضافه ی یه حس هایی که یادم نمیاد از فیلمی گرفته باشم و اونم: تحقیر و خجالت و شرمندگیه!

اما در کل، فیلم رو دوست نداشتم

و دلم میخواست منطقش واسم روشن تر می بود...

نظرات 5 + ارسال نظر
دلنــاز طلاکوب یکشنبه 17 دی 1391 ساعت 14:11

منم زیاد ارتباط برقرار نکردم!
و کلا دلیل پخش پولها به این شکل رو درک نکردم!

سروش صدر یکشنبه 17 دی 1391 ساعت 17:07

اتفاقا از نظر من عالی بود!!

امید یکشنبه 17 دی 1391 ساعت 20:37

بچه ها نباید اینجوری به این فیلم نگاه کنید
نباید دنبال دلیل پخش پولها باشید و منطق کار رو در بیارید
این فیلم یک فضای جفنگ و غیرعادی داره و داستانی فانتزی اما اجرای اون معمولیه و قابل لمس(یعنی آدمها و جغرافیا و تصمیمات مردم ...و دو شخصیت اصلی هویتشون مشخص نیست و اصلا مهم هم نیست که مشخص باشه تو این فیلم)
اما به طور کلی من این فیلم رو در حال حاضر فیلم خیلی خوبی نمیدونم و به نظرم خیلی فیلم پرادعایی هست و مشکلاتش کم نیست و این حرفهام خیلی کلیه و باید با موشکافی و یه نقد ریز به اون بپردازیم
متاسفانه کلا تو زمونه ای هستیم که این فیلم جزو شاهکارهای سینمای ماست
فقط بازی حقیقی و علیدوستی واقعا خوبه

من میدونم این فیلم یه سبک خاص داره (که لابد اسم هم داره!سورئال و اینا تو نقدها خوندم)
ولی من فک میکنم حتی اون جا هم باید یه منطقی باشه
مشکل من زیاد مساله پخش پول نبود،مشکل من دقیقا از جایی شروع شد که این دو تا شخصیت از هم جدا شدند
بعد از اون دیگه اصلا نمی فهمیدم چرا داره این اتفاقات می افته!
یعنی تا قبلش رو میتونستم واسه خودم توجیه کنم ولی بعدش رو نه
میشه چند تا فیلم مثال بزنید که با این سبک ساخته شده باشند؟
من میخوام یه چیزی تو ذهنم باشه بتونم باهاش مقایسه اش کنم که بفهمم خود فیلم رو دوست نداشتم یا سبکش رو...
حنانی

امید دوشنبه 18 دی 1391 ساعت 21:19

من متوجه نشدم این دوتا شخصیت از هم جداشدند یعنی کجا دقیقا؟
یا ابالفضل تو کدوم نقدی خوندین این فیلم سورئاله!!!!!!!؟؟؟ اصلا سورئال نیست
الان فیلمی به ذهنم نمیرسه که قابل قیاس باشه

یعنی از اونجا که مانی حقیقی رفت پیش اون معلمه که داشت نوزادش رو خاک میکرد بعد هم ترانه علیدوستی بیدار شد و ماشین رو روشن کرد که برگرده و مانی حقیقی همون جا پیش نوزاده موند... دیگه از اینجا بود که جدا شدند از هم...
این هم یکی از لینک هایی که اشاره کرده بود به سورئال بودن داستان:
http://taraneh-cinema.blogfa.com/post-25.aspx
حنانی

امید صفایی پنج‌شنبه 21 دی 1391 ساعت 23:19

خب اون که حدودا آخرای فیلمه و اینطوری فکر کنم با ۸۰درصد فیلم مشکل نداشتین
اون سایت هم راستش ندیدم اما کاملا میدونم که این فیلم سورئال نیست و حتی رگه هایی از سورئال هم نداره
سورئال به طور کلی یه جنبش تو دهه ۲۰ بود که پا گرفت و دغدغش هم نشان دادن خواب و رویا و ناخودآگاه بود و تحت تاثیر نظریات فروید بودن اگه فیلمهای لوییس بونوئل رو ببینید کاملا متوجه فیلم سورئال میشید و میبینید که این فیلم سورئال نیست(فیلم سگ آندلسی و عصر طلایی(این دوتا دهه بیست)و میل مبهم هوس یا شبح آزادی (این دوتا دهه شصت اگه اشتباه نکنم)
اما به متن ها یا فیلمهایی که مابین رئال و سورئال هستن میگن رئالیسم جادویی که به نظرم این فیلم از این نوع هست
و کاملا موافقم که باید بالاخره یه منطقی داشته باشن اتفاقات و منظورم این نبود که نباید منطقی داشته باشن و از اونجای فیلم که اینا جداشدن رو یادمه اما درست و دقیق نمیتونم توضیح بدم چون پارسال فیلم رو دیدم و اتفاقات قبل اون سکانس دقیق یادم نیست اما میدونم که به مرور شخصیت حقیقی و علیدوستی طی فیلم عوض شد و حقیقی به سمت عصبی بودن رفت در صورتی که در اوایل فیلم آروم بود و علیدوستی اواخر فیلم کاملا ترسیده بود و میخواست از اونجا بره و اوایل فیلم خیلی شوخ و شیطون بود و حقیقی شاید عصبیتش به خاطر رفتارها یا برخوردهای مردم بود و تا آخرش میخواست بمونه
البته این پولها هم در فیلم اشاره شد که برا مادرشونه و یه تماس با موبایل هم حقیقی با مادرش گرفت اواسط فیلم
اما با همه این توضیحات من به نظرم این فیلم خیلی خوب نبود و حقیقی نتونست از پس اینهمه موضوع که ریخته بود تو فیلم بربیاد و فیلم دچار دو دستگی بود و آخر فیلم بیشتر دودستگیش تو ذوق زد و نتونست اون فضای مشنگ و جالب رو حفظ کنه(توضیحات بیشتر میدم در مورد این حرفهای آخرم ایشالا)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد