کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

اندر احوالات نمایشگاه کتاب بی‌تاریخ بی‌بودجه‌ی سر راهی!قسمت2

بسم الله


دوستان می‌تونید به پست

نمایشگاه کتاب.قسمت اول!

 مراجعه کنید و در جریان قسمت اول کار نمایشگاه قرار بگیرید


و اما بقیه‌ی ماجراهای این نمایشگاه کتاب سر‌راهی در ادامه‌ی مطلب...


تهیه‌ی لیست کتاب همیشه جزو آخرین دغدغه‌های برگزاری یک نمایشگاه کتابه.چون در بدترین حالتش آدم با ذهن سفید هم می‌تونه بره انتشارات و بخواد که خود انتشارات با معیارهایی که ما بهش اعلام می‌کنیم بهمون کتاب بده اما برای نمایشگاه ما از بس همه چی پا در هواست و هر تیکه‌اش به یه تیکه‌ی دیگه وابسته ‌است تنها قسمتی از کار نمایشگاه که به نظرم در حال حاضر میشده انجام داد همین تهیه‌ی لیست بوده که متاسفانه فقط هم نظر شخصی خودم شده (با این توضیح که: بودجه وابسته به صد تا چیزه،زمان نمایشگاه وابسته به زمان نمایشگاه عکسه(البته قضیه دقیقا اینجوری نبود در جلسه‌ی آخر ترم پیش ولی اوضاع و احوال میگه که الان اینجوریه!)، سقف بودجه‌ی مورد نیاز وابسته به لیست کتاباست،بخش عرضه‌ی فیلم هم هنوز پا در هواست و کلاً شیر تو شیری شده.)

لذا من یه تقسیم وظایف ذهنی انجام دادم که به نظرم رسید بهتره اعلام وبلاگی کنم به دو دلیل:1.من حضور فیزیکی!  زیادی توی کانکس ندارم و وقتایی هم که میام همه افراد مورد نظر نیستند و اونایی هم که هستند سرشون خیلی شلوغتر از اونه که توجه کافی به این نمایشگاه کتاب بنده خدا بکنند 2. اینکه فعلاً تا قبل از شروع جلسات هفتگی، زمان واحدی نیست که بشه همه‌ی کسانی که به کمکشون احتیاج هست رو دور هم جمع کرد 

در نهایت،امیدوارم این لیست رو جدی بگیریمش.چون این یه کار گروهی متمدنانه‌ی فرهنگیه و بهتره توش از ابزار زور و خشونت استفاده نشه!


1.آقای پارسا:

-  در سمت مدیر مالی کانون احتیاج شدیدی به کمکتون هست که اگه لطف کنید شمارتونو توی این پست کامنت بذارید خدمتتون عرض می‌کنم

2.آقای فرامرزی:

- لیست کتابای مدنظرتون و قیمت‌شون از انتشارات مینوی خرد رو تا یک‌شنبه‌ی این هفته در وبلاگ اعلام کنید (تا هر کس دیگه‌ای هم کتابی رو می‌شناخت اعلام کنه)

- و خواهش دوم اینکه توی جلسه‌ی این هفته تاریخ دقیق برای برگزاری نمایشگاه رو بالاخره به تصویب برسونیم

و خواهش سوم: منو راهنمایی کنید که ما مجوز کتبی برگزاری این نمایشگاه رو داریم یا نه هنوز؟ و اگه نه، گرفتنش کار منه یا شما یا جفتمون یا یه نفر ثالث؟! 

3.آقای صفایی که هرگز به اینترنت دسترسی ندارند:

- ایضاً شما هم لطفاً تا یک‌شنبه انتشارات مد نظرتون(حداکثر دو تا) و لیست کتاب‌هاشونو و قیمت کتب رو توی وبلاگ اعلام کنید.(برای اینکه بقیه هم نظراتشون راجع به کتب رو بگن)


4.آقای شکوری:

- قول داده بودید روی اینکه بخش عرضه‌ی فیلم رو چه جوری داشته باشیم فکر کنید.(بالاخره قراره با فروشگاه همکاری کنیم؟خودمون سی دی autorun بزنیم؟  یا بریم سراغ شرکت‌های پخش فیلم؟)

- و هر کدوم از این گزینه‌ها که تصویب شد در نهایت باید به فکر تهیه‌ی لیست فیلم باشیم.

شما هم لطفا تا یکشنبه اعلام وضعیت کنید


5.خانم حنّانی: 

- اگه به امید خدا و با همت دوستان لیست کتاب‌ها تا یکشنبه به دستم برسه تا آخر هفته هماهنگی‌های اولیه با انتشارات رو انجام میدم (تخفیف و مسائل شکلی مرتبط با بردن و آوردن کتاب‌ها)

- صحبت با یکی از دوستان برای خرید نرم‌افزار مورد نیاز فروش کتاب ازش

- پس از قطعی شدن تاریخ برگزاری، تهیه‌ی لیست کسانی که باید برای فروش کتاب در ساعات مختلف حضور داشته باشند

- پس از قطعی شدن لیست کتب و بودجه و تاریخ برگزاری ، مراجعه‌ی مستقیم به انتشارات برای آخرین هماهنگی‌ها و پرداخت وجه کتب (که در این قسمت خانم ترابی و جهانی‌پور شدیداً قول مساعد دادن و پیشاپیش ازشون متشکریم ونیاز به حضور پررنگ آقای شالیکار هم برای جنبه‌ی مالی کار با انتشارات هست که از ایشونم متشکریم.)

- تهیه‌ی یه "شیوه‌نامه" برای کسانی که توی نمایشگاه برای فروش کتاب پشت میز می‌ایستند.

 

چند تا مورد دیگه هم هست که اینجا اعلام می‌کنم. جزو ضروریاته ولی نمی‌دونم باید خطاب به کی اعلامشون کنم:

1-     . یک کامپیوتر یا لب تاپ باید در کل طول نمایشگاه باشه که نرم افزار فروش روی اون نصب بشه.من خودم لب تاپ ندارم که در "طبق اخلاص" بذارم هرکسی می‌تونه این لطف رو بکنه اعلام کنه (خود کامپیوتر کانون هم جواب میده اگه مانعی نباشه)

2-      .یه پرینتر (و طبیعتاً کاغذ !) هم می‌خوایم برای چاپ رسید فروش کتاب‌ها

3-     . یه طرح برای پوستر می‌خوایم که رویه نشون میده احتمالاً نیازمند یاری سبز خانم مردیها و آقای محیط هست.


پ.ن: اگه تا حالا پست‌های مربوط به نمایشگاه رو دنبال کرده باشید در جریان هستید که آوردن کتاب از نشر "افراز" و "نی" قطعی شده.

تصمیم داشتم با نشر قطره هم همکاری کنیم اما مراجعه به سایتشون نشون داد که تمرکز این نشر تا حد خیلی خیلی زیادی بر روی نمایشنامه است و خیلی تک بعدی میشه.پس فعلا نشر قطره رو کنار گذاشتم تا بعد از یه برآورد قیمتی از لیست احتمالی‌مون ببینم امکان استفاده از کتابای این نشر رو هم داریم یا نه.

با کنار گذاشتن نشر قطره، می‌مونه انتخاب بین انتشارات چشمه و مرکز و ققنوس.این هفته به امید خدا با در دست داشتن معرفی‌نامه! به این انتشارات مراجعه می‌کنیم یا ازشون می‌خوایم لیست کتاب‌های موجودشون رو فکس کنند.لیست رو می‌گیریم و توی یه مدت معینی می‌ذاریم توی کانون تا هرکسی بیاد و کتابایی که می‌شناسه دستمایه‌ی ساخت فیلم بودند رو توی لیست علامت بزنه و بالاخره بین این سه تا نشر، دو تاشونو که بیشتر کتاب اقتباس شده برای ساخت فیلم داشتند رو انتخاب کنیم!


نظرات 3 + ارسال نظر
zahra shahtoori چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 21:44

esme ba mazeyi!
yani nemidooni che ghad bad doost daram biam sare foroosh

یعنی نمیدونی چــــــــــــقدر بد به کمک احتیاج داریم
حنانی

جهان پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 ساعت 09:13

خیلی خوبه سارا..
من نگران بودم که نکنه درگیریم واسه نمایشگاه عکس خودم و خانوم ترابی نزاره بتونم بهت کمک کنم ولی حالا که احتمالا قراره نمایشگاهامون با هم برگزار بشه اونم یه جا فک کنم خیلی بتونم کمکت کنم...
کلن هستم..

شکور پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 ساعت 13:02

اول باید بگم شما مدیر اجرایی یکی از بزرگترین کار های کانونید
دوم باید بگم که آفرین...دارید فوق العاده میرید جلو و من حتی از طرز حرف زدن و نوشتنتون، تجربه رو میفهمم
سوم باس بگم که آفرین که اینقده پیگیرید، اینقده دارید دقیق و آروم و جز به جز میرید جلو
چهارم اینکه، چشم، من فکر میکنم ببینم چه میشه کرد، ولی اگه ایده ی تولید فیلم از خودمون رو بخوایم عملی کنیم، نیاز به چند نیروی دیگه هم. هست، ولی اگه بخوایم از موسسات پخش فیلم کمک بگیریم، فقط کافیه یه لیست فیلم بهشون بدیم

شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد