کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

نمایشگاه کتاب.قسمت اول!

خب امیدوارم در بحبوحه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر نمایشگاه کتاب رو فراموش نکرده باشید!

من سایت نشر نی و افراز رو قبلا معرفی کردم و گفتم که لیستی از کتاب‌هایی که من اسمشون رو بیش‌تر شنیدم و باهاشون آشنایی دارم رو اینجا قرار میدم

در راستای همین قضیه، من کمی توضیحات و چند تا درخواست مهم ازتون دارم.

خواهش می‌کنم به ادامه‌ی مطلب مراجعه کنید که حیاتیه!

اول بگم که: من یه سقف فرضی اولیه برای تعداد کتب در نظر گرفتم که تجربه میگه معقوله و انکار نمی‌کنم که اگه بیشتر باشه خیلی بیشتر خوشحال میشم! سقف 200 تا 250 عنوان کتاب


 

اینجا کارم با 2 تا نشر رو توضیح میدم

اول: نشر نی

خب من به این لینک‌ها که در سایت نشر نی موجود بود مراجعه کردم برای انتخاب کتاب‌ها:

کاتالوگ فصلی نشر نی

کاتالوگ سالانه


متاسفانه با این حقیقت رو به رو شدم که تعداد زیادی از کتاب‌هایی که من روشون حساب باز کرده بودم رو انتشارات، نایاب! اعلام کرده

و با این فرض که اطلاعات موجود در این لینک همچنان صحیحه من لیست کتابا رو به شرح زیر نوشتم

دقت کنید:

×اگر بودجه (که مبحث جداگانه‌ایه که بزودی بهش می‌پردازم) به ما اجازه بده ما :

1.تمام نمایشنامه‌ها

2.تمام فیلم‌نامه‌های ایرانی

3. تمام فیلم‌نامه‌های خارجی

نشر نی رو میاریم نمایشگاه!(نترسید. تعدادش باتوجه به نایاب بودن بیش از دو سومشون خیلی نمیشه)


××میمونه انتخاب بین رمان‌هایی که این نشر چاپ کرده.باید بگردیم ببینیم کدوم یکی از رمان‌ها رو می‌شناسیم که ممکنه از روش فیلم ساخته شده باشه.

من این رمان‌ها رو شناسایی کردم:


جین ایر

بلندی‌های بادگیر

مهمان مامان

نیچه گریه کرد

عقل و احساس

غرور وتعصب

تقاضای اول:شما باید به این لینک مراجعه کنید و کتابایی که میدونید از روش فیلم ساخته شده ولی توی این لیست من نیست اعلام کنید:

من خودم به دو کتاب:

آئورا

و پروانه آبی

مشکوکم.کسی میدونه آیا این کتاب‌ها تبدیل به فیلم شده یا نه؟


×××در بحث کتاب‌های تخصصی هم این‌ها رو بنظرم رسید که مفید هستند:

مفاهیم نقد فیلم

سکوت

30 سال سینما

جوئل و ایتن کوئن

عکاسان بزرگ جهان

آیسخولوس(مجموعه آثار)

شکلک

 

تقاضای دوم:اگه کسی با هر کدوم از این کتاب‌های بالا مخالفتی داره و اونو مربوط به هدف نمایشگاهمون نمیدونه اعلامش کنه

دقیقا همینجاست که کمک شما باعث میشه انتخاب این کتاب‌ها دمکراتانه!تر و صحیح‌تر بشه و فقط من نباشم که نظرمو اعمال می‌کنم.پس حتماً شما هم نگاهی به لینک‌های بالا بندازید


 

نشر افراز:

×

1.تمام فیلم‌نامه ها 

2.تمام کتب چاپ شده‌اش در شاخه‌ی سینما 

از این نشر رو میاریم نمایشگاه.(مجموعا 16 تاست)


×× از کتب شاخه‌ی "ادبیات،هنر و اندیشه" و "تئاتر" و "رمان خارجیکتاب‌های زیر رو انتخاب و شناسایی کردم:



فنون بازیگری 3.

کارگردانی نمایشنامه به زبان ساده

درآمدی بر تاریخ نمایش

فنون بازیگری2

فنون بازیگری1

بینش کارگردان

درباره ی کارگردانی

مسعود کیمیایی و جهان رمان

رمزگان هستی: مجموعه آثار عکس گروهی 

گفتمان روایی در پنج قاب: مجموعه آثار عکس گروهی (شدیدا مشکوکم آیا این دو کتاب مربوط به عکس هستند یا فقط اسمشون مربوط به عکاسیه!)

120 نکته‌ی ضروری در عکاسی

حرفه‌ی بازیگری از الف تا ی 

فصول گوناگون-1: امیدهای جاودان بهاری / ریتا هی‌ورث و رهایی از شاوشنک

مسیر سبز

به‌دنبال خوشبختی

غذا، دعا، عشق: داستان واقعی زنی در جست‌وجوی همه‌چیز در ایتالیا، هند و اندونزی 

 

تقاضای سوم: شما هم به این لینک‌ها "ادبیات،هنر و اندیشه" و "تئاتر" و "رمان خارجی" برید و کتابایی که به نظرتون باید توی این لیست باشه ولی نیست رو اعلام کنید


×××از شاخه‌ی رمان‌های ایرانی نشر افراز کتابی که از روش فیلم ساخته باشند شناسایی نکردم.

تقاضای چهارم: شما هم لطفا لینکش رو در اینجا چک کنید و اگر کتابی رو می‌شناسید اعلام کنید.


××××از نمایش‌نامه‌‌های نشر افراز اینا رو انتخاب کردم:(جز باغ وحش شیشه‌ای که فیلم  اینجا بدون من با الهام از این نمایشنامه ساخته شده بقیه نمایش‌نامه‌ها رو فقط بر اساس نام نویسنده یا شنیده‌هام راجع‌بهشون انتخاب کردم)


گل‌های میخک و دو نمایشنامه‌ی دیگر

باغ وحش شیشه‌ای

جشن تولد

ماهی سیاه کوچولو: نمایشنامه‌ی دوزبانه

ایران این روزها-4: خشک‌سالی و دروغ

ایران این روزها-1: رقصی چنین

مده‌آ

بهرام چوبینه

ایران این روزها-5: تنها یک

سینما اِدِن

ایران این روزها-7: پنهان‌خانه‌ی پنج‌در و واقعه در مجلس سودابه‌خوانی

ایران این روزها-6: زمستان 66

 

تقاضای پنجم: لیست  نمایش‌نامه‌‌ها  ی افراز رو چک کنید و اگر اثر خوبی می‌شناسید معرفی کنید

(اگر بودجه و طول لیستمون بهمون اجازه بده شاید بتونیم تمام نمایش‌نامه‌های افراز رو هم بیاریم که البته من یه کم بعید می‌دونم)


فعلا برای این پست کافیه.


برای اونایی که حوصله نکردند کل پست رو بخونن لب کلام اینه که خطوط قرمز رنگ رو بخونید و به اون 5 تقاضا جواب بدید لطفا!

پ.ن: لطفا راهنماییم کنید شیوه‌ی انتخاب مدیر مالی برای پروژه‌ها چه‌جوریه؟من باید خودم از کسی درخواست کنم یا بقیه باید اعلام داوطلبی کنند؟یا مدل دیگه‌ایه؟

نظرات 8 + ارسال نظر
جواد شالیکار دوشنبه 17 بهمن 1390 ساعت 09:49

من متاسفانه توی اون سوالایی که پرسیدید نابود اطلاعاتم پایینه ولی در مورد مدیر مالی این پروژه بدم نمیاد تجربه اش کنم البت اگه شما باید انتخاب کنی در صورت افتخار دادنتان اگرم اعضا باید رای بدن در صورت رضایت اعضا.

من خیلی خیلی خوشحال میشم شما همکاری کنید...
ظاهرا طبق گفته ی آقای فرامرزی هم که فعلا در این مرحله منعی واسه این شیوه وجود نداره.
پس فکر کنم بشه بگم: بسم الله...
حنانی

فرامرزی دوشنبه 17 بهمن 1390 ساعت 13:45

من با استاد نوشیر صحبت کردم قرار شد یه تعداد کتابی که مفید میدونن رو به من اطلاع بدن
در ضمن نشر «حرفه ی هنرمند» رو هم معرفی کردن که در مورد عکاسی کتاب های خوبی داره.

فرامرزی دوشنبه 17 بهمن 1390 ساعت 13:54

در مورد مسول مالی پروژه هم بگم که تا حالا یه قاعده کلی وجود نداشته
مسول اصلی که خود شما هستید
مگر اینکه برای تقسیم وظایف یه نفر رو برای این مسئولیت پیدا کنید.
مثلا برای اکران حتما باید مسئول مالی باشه تا حجم کارای مدیر اجرایی زیاد نشه
تو اکران یه حبه قند تو جلسه اعلام شد کیا میخان این مسئولیت رو بپذیرن و فقط شالیکار دست بلند کرد و اننتخاب شد.
الان هم میشه به همون روش عمل کرد.

اما روشی که من پیشنهاد خودمه اینه که مدیریت مالی کانون، دستیاری رو که پیشنهاد میده و انتخاب میشه ،اون دستیار برای هر پروژه مسئولیت مالی کار رو بر عهده بگیره.
البته ممکنه گاهی اوقات حجم کارهای دستیار بالا بره که در این صورت از شخص دیگری یا از مدیریت مالی میتونه کمک بگیره.

شکورم
هنوز این تعیین دستیار یه قاعده نشده
من خودم این رو پیشنهاد دادم و الان به یه استثنای جدید رسیدم
در اولین فرصت سعی میکنم این رو یه قاعده بکنم
و به رای برسونم

زهرا شاهتوری سه‌شنبه 18 بهمن 1390 ساعت 12:54

چها ربند مخالف امیر دژاکام
پیرمردی با بالهای بزرگ مارکز
ماهی سیاه کوچولو هم که خیلی دوست داشتم باشه
اون دوتا نمایشنامه بالایی رو خیلی دوست دارم داشته باشیم البته خواستیم بذار تو اولویت دوم.
راستی یه سوالی من بازهم کتاب میشناسم که ازش فیلم ساخته شده باشه اما تاکید داشتی روی نشر نی؟
ودیگه اینکه نمیدونم الانم چاپ میشن یا نه؟
کللن خیلی خوب انتخاب کردی همرو
اینایی که رفتم دیدمو برحسب اندک شناختم نوشتم

مرسی از معرفیت.
فعلا توی این پست نشر نی و افراز رو معرفی کردم
قطعا با نشر قطره هم کار خواهیم کرد و یکی از دو تا نشر "چشمه" یا ققنوس" که به زودی به پست میذارم واسش.
غیر از این انتشارات دیگه نمی تونیم کتاب بیاریم از انتشارات دیگه متاسفانه!:(
حنانی

زهرا شاهتوری سه‌شنبه 18 بهمن 1390 ساعت 22:40

خیلی ذوق زده هستم از بابت نشر چشمه.
خودمون قرار نیست بریم بخریم اینارو آره؟ که مثلن من یه بار دیگه گذارم بیفته به چشمه

سارا حنانی چهارشنبه 19 بهمن 1390 ساعت 00:20

چرا زهرا جان.خودمون هم کم کم یه بار گذرمون به هر کدوم از این انتشارات میفته...اگه بین چشمه و ققنوس چشمه قطعی شد حتما خبرت میکنیم

ترابی چهارشنبه 19 بهمن 1390 ساعت 20:11

salam
manam etelaate ketabo namayeshnamam kheili bala nist vali har kari lazem bashe darigh nemikonam hatman behem begoo khodam ham peyesho migiram

سارا حنانی پنج‌شنبه 20 بهمن 1390 ساعت 00:40

مرسی خانم ترابی عزیز
به کمک که خیلی احتیاج هست...ممنون که اعلام میکنید.آدم دلش گرم میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد