کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین سخنرانی‌ها در مراسم اسکار متعلق به چه کسی است؟


دریافت جایزه اسکار در مراسم اسکار که هرساله برای صنعت فیلم و سینما برگزار می‌شود بزرگ‌ترین دستاوردی است که می‌تواند در زندگی یک بازیگر اتفاق بی افتد. اما در پروسه دریافت جایزه یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن‌هم صحبت کردن پس از دریافت جایزه بر روی صحنه است. حال تصور کنید در بزرگ‌ترین لحظه زندگی یک هنرمند پس از گرفتن جایزه اسکار بر روی صحنه که صدها میلیون نفر در حال تماشای مراسم آن هستند باید صحبت کند و احساسات خود را در مقابل گرفتن یکی از بزرگ‌ترین جوایز صنعت فیلم و سینما ابراز کند.

  

بسیاری موارد پیش‌آمده است که حتی هنرمندان بزرگ سینما بعد از گرفتن جایزه خود از شدت هیجان‌ها و احساسات در آن لحظه نتوانسته‌اند به راحتی صحبت‌های خود را ارائه دهند و برخی دیگر نیز به یک پیغام کوتاه و مختصر اکتفا کرده‌اند.
نشریه هافینگتون پست متن صحبت‌های هنرمندان پس از دریافت جایزه اسکار در 25 سال گذشته را مورد برسی قرار داده تا مشخص شود چه کسی طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین سخنرانی را پس از دریافت جایزه در این سال ها داشته است.
برسی ها نشان می‌دهد که صحبت‌های
Matthew McConaughey در سال 2013 با 549 لغت طولانی‌ترین سخرانی بعد از دریافت جایزه در 25 سال گذشته بوده است. Halle Berry و Cate Blanchett نیز هرکدام به ترتیب در سال‌های 2011 و 2013 با 528 و 513 لغت جزء طولانی‌ترین سخنرانی ها در مراسم اسکار بوده و در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند.


از طرف دیگر Joe Pesci در سال 1990 پس از دریافت جایزه اسکار برای بازی در فیلم Good Fellas کوتاه‌ترین و مختصرترین سخرانی مراسم اسکار را داشته است. وی تنها در 6 کلمه اعلام کرده است: "این باعث افتخار منه، ممنونم!"


در نمودار زیر نام بقیه افراد و حجم سخنرانی‌شان را در سال‌های مختلف مشاهده می‌کنید.

روی تصویر کلیک کنید.


نظرات 1 + ارسال نظر
نجاتی دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت 16:58

ظاهرا اینام یکیو دارن که تو ساعات اداری میشینه ته و توی همه چیو در میاره ! جالب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد