کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

یک پیشنهاد

مدتی هست که من ، یک عضو جدید و علاقه مند کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی ، داشتم به این وبلاگ و کارامدی یا ناکارامدی آن ، مزایا و معایب آن ، کارکرد آن برای کانون ، و حتی کمیت و کیفیت مخاطبان آن فکر می کردم. و البته با اعضای جدید و قدیم هم در این باره صحبت بسیار داشتم. تصمیم گرفتم ایده ی خودم رو به عنوان یک پیشنهاد در وبلاگ مطرح کنم و نظر همه ی دوستان رو جویا بشم، و در صورتی که به طرح جامعی دست پیدا کردم، اون رو به رای بذارم.

مسئله ی اصلی که در اینجا مطرح هست، اینه که ما در دنیای مجازی به دنبال امکانی بودیم که از طریق اون بشه اطلاع رسانی ها رو انجام داد، اعلام پروژه کرد ، رای گیری صورت داد ، بانک اطلاعات و آرشیو ایجاد کرد، مطالب تخصصی یا خبری و یا آموزشی و حتی متن اساسنامه رو قرار داد تا بتونه یک مرجع مطمئن و  همیشگی باشه.

با توجه به این که در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی و ظهور نرم افزار های مختلف اطلاع رسانی و شبکه های مجازی از جمله تلگرام، مراجعه مخاطبان به وبلاگ ها و صفحات شخصی این چنینی بسیار کاهش پیدا کرده، من پیشنهاد میکنم که در کنار وبلاگ ، یک کانال در شبکه ی اجتماعی تلگرام ایجاد بشه و بخشی از وظایف مربوط به وبلاگ در اون انجام بگیره.

به این ترتیب:

1.مطالب تخصصی ، آموزشی ، خبری و امثال اون در کانال قرار بگیره.

2.مطالب مربوط به رای گیری ها ، اعلام پروژه ها ، تذکرات اساسنامه ای ، مطالب مربوط به دکترین ، مطالب مربوط به تعیین سمت ها ، هماهنگی ها و مطالب مربوط به جشن ها (من جمله جشن روز کانون) ، صورت جلسات و مطالبی از این دست در وبلاگ قرار بگیره.

از معایب وبلاگ میشه به این موارد اشاره کرد:

1.عدم بازدهی و کارایی نسبت به گذشته

2.عدم بازدید توسط مخاطبان مورد نظر

3.عدم کارایی در شناساندن کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

4.عدم جذابیت فضای آن نسبت به سایر ابزار اطلاع رسانی 

و البته از مزایای اون میشه این موارد رو نام برد:

1.طبقه بندی بهتر مطالب

2.تفکیک منظم تر نویسندگان

3.قابلیت قرار دادن مطالب طولانی تر و محتوای متنوع تر

4.قابلیت جست و جوی بهتر مطالب برای مخاطبین

همچنین از مزایای کانال میشه این موارد رو متذکر شد:

1.اطلاع رسانی سریع تر

2.بازدید بیشتر ( تقریبا اکثر مطالب ، و به صورت روزانه و در لحظه بازدید می شوند)

3.جذب مخاطب بهتر

4.قابلیت تبلیغ و معرفی آسان تر

5.امکان قرار دادن مطالب کوتاه و کاربردی تر

ضمن تشکر از همه ی دوستانی که این پست رو مطالعه می کنند ، تقاضا دارم با نظرات خودتون درباره ی این پست به بحث بپردازید و بنده رو در غنی کردن این ایده یاری بفرمایید

با تشکر

نظرات 5 + ارسال نظر
شهسواریان شنبه 29 خرداد 1395 ساعت 23:34

یکی از مضراتی که کانال داره اینه که ارتباط مستقیم مخاطبان با کانال ازبین میره و ارتباط صرفا یک طرفه میشه
درسته که میشه وبلاگو لینک داد در کانال، اما بسیاری به همون پست کانال اکتفا میکنن و زحمت رفتن به سایت رو به خودشون نمیدن
این نکات منفی کانال بود و البته که میتونه مفید هم باشه اما به نظر من یه فضای یکسویه در ارتباط گرفتن با مخاطبش یه کم ضعف داره

سرکشیک یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 00:36

خب ازونجایی که باهم سر این قضیه بحث داشتیم بنظرم ایده ی خوبیه و در کل باهاش موافقم

قریشی یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 08:19

اونجایی باشیم که "همه" هستند. دیروز وبلاگ. امروز تلگرام. فردا رو خدا میدونه
هر چند در دنیا هنوز وبلاگ نویسی نفس میکشه و جدی هست. ولی تو ایران از 90 به اینور به شدت افت کرده. با حفظ وبلاگ و حضور در تلگرام موافقم

عبقریان یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 18:09

مخالف

دانیال امامی یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 20:42

چند بار رای موافقم رو با این نظر اعلام کردم و هنوزم موافقم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد