کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

تلخ کامی های سینما


 فیلم Rosemary's Baby یک حادثه عجیب در دنیای فیلمسازی بود و با گذشت نزدیک به 50سال از ساخت آن هنوز هم جزء بهترین فیلم های این زمینه است. با اینکه پولانسکی هم همین نظر را درباره فیلمش دارد اما یک اتفاق تلخ و غیر منتظره در نهم آگوست 1969 « رزماری » را به تلخ ترین فیلم پولانسکی تبدیل کرد.

منبع نقد فارسی

 

 

شارون تیت بازیگر تازه کاری بود که بعد از آمدن به هالیوود با رومن که کارگردان شناخته شده ای بود ازدواج کرد. زمانی که رومن در لندن به سر می برد، شارون که ماه آخر بارداریش را می گذراند در خانه اش در بورلی هیلز لس آنجلس مشغول استراحت بود که عده ای به آنجا حمله کردند و او و مهمانانش را به فحیع ترین شکل با بیش از 100 ضربه چاقو به قتل رساندند، بعد طنابی دور گردنش انداختند.



بعد از این اتفاق رسانه ها قتل شارون را به فیلم بچه رزماری و موضوع شیطان پرستی ربط دادند ؛ تا اینکه پلیس قضائی سه زن و یک مرد را به همراه چارلز منسون ( رئیس گروه ) دستگیر و محاکمه کردند. چارلز منسون که گرایش شیطان پرستی داشت بعد از یک سال در تاریخ 24 جولای 1970 در حالی که با چاقو پیشانی اش را به شکل x بریده بود وارد دادگاه شد و گفت: « من برای جهان شما یک x هستم و با هیچ دادگاهی نمی توانید مرا بشناسید. »


منسون و چهار همدستش در دادگاه عالی کالیفرنیا به اعدام محکوم شدند اما زمانی که لایحه لغو مجازات اعدام تایید شد آنها به خاطر جنایت های بی شماری که انجام داده بودند به زندان ابد محکوم شدند و هنوز هم در زندان بسر می برند.

فیلم بچه رزماری با اینکه فیلم خاطره انگیزی بود اما شیرینی های جوایزی که این فیلم گرفت تا آخر عمر به کام پولانسکی تلخ است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد