کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

تور عکاسی و بازدید از باغ گیاهشناسی ملی ایران

سلام به همه ی دوستان کانونی! 

همون طور که  در جلسه ی شنبه اعلام پروژه کردم . قصد دارم یک تور عکاسی از باغ گیاهشناسی ملی ایران برگزار کنم .  این یک پروژه ی شخصی است و پیگیری ها و هماهنگی ها رو شخصا انجام خواهم داد و مراتب را به اطلاع خواهم رساند. این پست رو بیشتر   جهت داشتن یک آمار  حدودی   از تعداد افرادی که مشتاق هستند حضور داشته باشند میگذارم . دوستان لطف کنند اگر مایل هستند که این برنامه برگزار بشه .زیر همین پست کامنت بذارن تا من بدونم حدودا برای چه تعدادی باید بلیط  و بقیه ی موارد لازم رو تدارک ببینیم . همچنین اگر کسی مخالفتی داره با پروژه لطفا اعلام کنه . 


 پی نوشت : سعی ام بر اینه که برنامه یکی از پنج شنبه های آتی برگزار بشه که اکثریت امکان حضور داشته باشن . روز و ساعت دقیق رو در پست های آتی اعلام میکنم. 

بیش از این حرفی نیست .

خوب باشید:) 

ساتیاجیت رای، مردی که سینمای هند را متحول کرد



ساتیاجیت رای، مهم ترین فیلم ساز هندی و یکی از موثرترین کارگردانان تاریخ معاصر سینما است. چه کسی در دهه ۳۰ و ۴۰ فکرش را می کرد که هنرمند جوانی که کار گرافیکی انجام می داد و در کلکته زندگی می کرد و گاهی به زبان بنگالی فیلم نامه می نوشت، تبدیل به یکی از تحسین برانگیزترین فیلم سازان جهان شود؟وقتی فیلم های رای در دهه ۵۰، در غرب به نمایش درآمدند، طرفداران وفاداری در میان فیلم بین های آمریکایی پیدا کردند.

  ادامه مطلب ...

اعلام پروژه شخصی : ساخت فیلم کوتاه "دعوت به ماجرا"و رای گیری برای بودجه مورد نظر

سلام به همگی

همونطور که  درجلسه این هفته اعلام کردم قصد ساخت فیلم کوتاه "دعوت به ماجرا" رو دارم .

فیلمنامه این کار از لحاظ دارا بودن  استاندارد برای ساخت به تایید دو تن از اعضای کانون (امیر حیدری و مجتبی طغیانی) رسید.

تلاش بر اینه که این فیلم ترکیبی باشه از عناصر ژانر وسترن,گنگستری و فیلم نوار.

در صورت عدم تغییر در برنامه ریزی های انجام شده تاریخ فیلمبرداری از دوشنبه 10 خرداد تا پنجشنبه  13 خرداد(4 روز کامل)

می باشد

تلاش بر این بود که فیلمبرداری باتاریخ امتحانات تداخل پیدا نکنه اما چون ماه رمضان از 19 خرداد شروع میشه و امکان فیلمبرداری تا پایان این ماه مقدور نیست ،تاریخ مذکور انتخاب شد

رای گیری:

مبلغ مورد نظر برای ساخت این فیلم  1 میلیون تومان در نظر گرفته شده که بخش اعظم آن مربوط به کرایه تجهیزات نورپردازی مخصوص,تجهیزات فیلمبرداری شامل دوربین،لنز,سه پایه و همچنین  ابزار حرکتی شامل ریل شاریو,  پرو جیپ و دالی و همچنین سایر مخارج لازم برای 4 روز  میباشد.

مبلغ مذکور از محل بودجه معاونت فرهنگی تامین خواهد شد. دوستان دیدگاه خودشون رو در مورد بودجه در قالب رای  به صورت موافق یا مخالف اعلام کنند.


به مسئول محترم وبلاگ:

لطفا مهلت رای گیری تعیین و پست تا پایان این زمان سنجاق باشد.


با تشکر

_______

پایان رای گیری: 7 اردیبهشت

ویرایش: حصاری

کارگاه نورپردازی /تاریخ برگزاری

با سلام

در رابطه با برگزاری کارگاه نورپردازی که قبلا به اطلاع رسید با مشورتی که شد چهارشنبه 22 اردیبهشت انتخاب گردید.

 باید اضافه کنم که مبحث اصلی این کارگاه مربوط به نورپردازی کیاروسکورو(سایه روشن)  خواهد بود و سعی بر اینه که در کارگاه انواع و اقسام نورپردازی های این سبک رو تمرین کنیم.

اخبار بعدی کارگاه رو  متعاقبا در وبلاگ اعلام میکنم.

با تشکر


قانون «پلان‌های مشابه ممنوع»

 «مارگارت سیکسل» پیش از این هم به عنوان تدوینگر در فیلم‌هایی مثل بیب: خوکی در شهر (Babe: Pig in the City - 1998) و پاهای شاد (Happy Feet - 2006) با همسرش «جورج میلر» همکاری کرده بود. اما مکس دیوانه: جاده‌ی خشم اولین فیلم اکشن او بود. هفته‌ای شش روز و روزی ده ساعت کار برای خلق یک فیلم دو ساعته مهیج با ضرباهنگی سریع از حدوداً 470 ساعت تصویر ضبط شده قطعاً کار آسانی نیست. «سیکسل» در مصاحبه‌ای با مجله‌ی «لس آنجلس تایمز» درباره تجربه‌ی کار روی این فیلم صحبت کرده است. متن این مصاحبه را در زیر بخوانید.


ادامه مطلب ...