کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

آیا شاهد طلوع یک تدوینگر هستیم؟ / این دزدان احمق

۵شنبه، اولین اکران اولین تولیدی عطار بود. 

برای اینکه بخوام در مورد فیلم دقیق صحبت کنم، نیاز دارم که یکی دو بار دیگه ببینمش. ولی دوست داشتم تا تصویرش از ذهن ها پاک نشده در مورد حیرتم از تدوین فوق العاده اش بنویسم:

من از تدوین فوق العاده اش حیرت کردم!  

  

با اینکه ممکنه یه بار دیگه فیلم رو ببینم، کمی از شدت توصیفم کاسته بشه ولی اگه الان بخوام احساسم رو نسبت به چیزهایی که در اولین تماشای فیلش بهش دقت کردم بگم باس عرض کنم که: انتخاب موسیقی، هارمونی و هماهنگی تصویر و موسیقی، دقت در انتخاب فونت، و البته که تدوین فوق العاده زیبای این دزدان احمق من رو به این نتیجه رسوند که در این سالها که عطار فقط در تولید فیلم های دیگرون به عنوان یکی از عوامل - نه کارگردان - حضور داشت، یک حضور هدفمند بود. نگاه تولید کننده در حین تولید به پس از تولید و بخصوص تدوین، نمیتونه فقط از «دیدن فیلم» و «حضور داشتن صرف در تولید فیلم ها» به دست بیاد. به نظرم عطار این نگاه رو «با تجربه کردن واقعی روند تولید فیلم با حضور در تولید ها و فکر کردن به اون» به دست آورده. 

اولین تولید عطار، در زمینه ی تدوین، از نظر من، فوق العاده بود. 

اگه یه کار دیگه با این دقت تدوینی انجام بده باید معتقد باشیم که در کانون شاهد طلوع یک تدوینگریم. 

 

شکور

نظرات 11 + ارسال نظر
حق طلب شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 13:56

حالا که بحث شگفت زدگی هست منم باید بگم که شروع فیلم، زاویه های دوربین ، بازی خیلی جدی واقعی اقای گلخندان و موسیقی هماهنگ منم شگفت زده کرد.اصلا شروع شبیه فیلم های قوی امریکایی بود.:چشمک
فیلمنامه و رنگ تصویر یه جاهایی با اغراقش و بازی سه نفر دیگه به نظرم قابل بررسی است و بهتر می تونس باشه
در کل فیلم خیلی خوبی بود و لذت بردم

جهان شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 14:23

سمانه سرداری شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 14:56

کاظم فاضلی شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 16:30

تنها نقدی که به فیلم داشتم چندتا از دیالوگ ها بود.
همه چی عالی.
از نظر من بهترین فیلم تولیدی کانون تا کنون

طغیون شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 23:00

تدوینگر..تدوینگر...حمایتت میکنیم

asadi شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 23:06

واقعا مشتاق شدم . ایشالا یکشنبه میام میبینم

محمدمهدی رسولی یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 07:13

این نکته ک عباس شکوری در مورد حضور مصطفی عطار در پس صحنه ها اشاره کرد حقیقتا درسته.مصطفی از هیچ لحظه ای سر ضبط ب آسونی نمی گذره...همیشه سر ضبط های مختلفی ک باهم بودیم خیلی خوب و بجا می پرسه.می بینه و امتحان می کنه.شوقش برای یادگیری بی نظیره...
ک فیلم خوبش شاهد این مدعاست...

بهداد احمدی یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 11:36

فوق العاده بود. خسته نباشید.

به نظرم اگه دیالوگ ها دوبله بود خیلی جالب می شد!

عطار یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 18:54

ممنون از لطف همه دوستان.
مسلما اگر وجود یک تیم دلسوز و مهمتر از اون با مرام و راسخ نبود ساخت "این دزدان احمق" به هیچ وجه میسر نمیشد.
برای من لذت زیادی داره که عباس شکوری از فیلمی که ساختم تعریف کنه و مخصوصا در زمینه تدوین که خودش در اون صاحبنظره فیلم رو قابل اعتنا دونسته.
بر خودم واجب میدونم که همینجا ازکمک های عباس برای ساخت فیلم تشکر کنم چرا که از زمان پیش تولید به هر سوالی که در زمینه های مختلف داشتم با خوشرویی جواب میدادو زمانی هم که با یک مشت راش و تصویر خام،کار تدوین نیمه کاره مونده بود و دست تنها بودم،عباس بهم توصیه کرد که ایدیوس رو یاد بگیرم و این قوت قلب رو بهم داد که از پسش برمیام و مثل یک معلم هر کمک و سوالی که ازش در این زمینه داشتم رو جوابگو بود.
از کمک ها و زحمات عباس و تمام دوستانی که در ساخت این فیلم داشتن سپاسگذارم و امیدوارم بتونم روزی لطفشون رو جبران کنم.

برخورداری یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 23:42

همیشه موفق باشید

هانی دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ساعت 16:00

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد