کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

گزارش فعالیت: هشتمین جلسه از کشکول 5شنبه ها / و باز هم انیمیشن


پست از طرف خانم کوزه چیان :
سلام

کشکول امروز کاملا به بحث در مورد انیمیشن اختصاص داده شد. آقای روح الله طغیانی (پیتر جکسون سابق) مهمان کانون بودند و صبورانه سوالات ما رو پاسخ دادند. 

سعی می کنم تا اونجایی که یادم میاد خلاصه صحبت هایی رو که شد در اینجا بنویسم.  

آقای طغیانی به دو بعد هنری و تکنیکی انیمیشن اشاره کردند و معتقد بودند بعد هنری قضیه بسیار مهم تر از بعد تکنیکی هست و از اون جایی که خودشون هم رشته گرافیک و چاپ خوندن خیلی تاکید داشتن به تاثیر مستقیم هنرهای تجسمی در انیمیشن. درسته که بعد تکنیکی هم سختی های خودش رو داره اما میشه با یاد گرفتن نرم افزارها به بعد تکنیکی رسید اما بعد هنری قضیه هم چنان حرف اول رو می زنه. به طوری که کمپانی ها و استودیوها در تلاش هستند تا اون جا که ممکنه استفاده از نرم افزارها رو راحت کنند تا کسی که دید هنری قویی داره ولی از مسایل تکنیکی زیاد سر در نمیاره هم بتونه پای این نرم افزارها بشینه و ایده اش رو پیاده کنه. 

ایشون تجربی انیمیشن رو یاد گرفتن و الان مدل سازی انیمیشن کار می کنند و تخصصشون در زمینه ی موی کاراکترها هست.

چند تا از نمونه کارهاشون رو هم دیدیم که فوق العاده بودن. اگر علاقه مند هستید در اینجا می تونید کارهاشون رو ببینید.

http://www.toghyani.com

امیدواریم با این جلساتی که درباره انیمیشن برگزار می شه درک درستی از انیمیشن پیدا کنیم و بتونیم وارد مرحله ی عملی بشیم.

نظرات 6 + ارسال نظر
شکور جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 00:51

ممنانم. ایشالا بازم ببینیمتون.
شکور

شهرزاد رمضانی جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 01:16

جلسه ی خیلی خوبی بود .واقعا دیدم نسبت به انیمیشن عوض شد.
کارای اقای طغیانی هم که حرف نداشتن واقعا ازشون ممنونم که اطلاعاتشونو با صبر و حوصله ی زیاد در اختیار ما گذاشتن
ایشالا همیشه موفق باشن

به آقای شکوری جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 14:11

ممنونم.

کوزه چیان

اسدی یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 22:52

آقا من نیم ساعته دارم میگردم آخر موفق نشدم اون پست آقای شکوری که گفته بودن میخوان کلاس آموزش تدوین بذارن رو پیدا کنم به خاطر همین نظرم رو همین جا میذارم
به نظرم پنج شنبه این هفته خوبه ینی برای من خوبه اگه هنوز برای پنج شنبه این هفته برنامه ریزی نشده یا نمیخواید برید سینما هماهنگ بشه.
فقط تو رو خدا نیفته هفته بعد که من اصن نمیتونم بیام و اینکه زودتر برگذار بشه

به خانم اسدی دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 00:19

والا این 5شنبه احتمالاً تهران نباشم
میخوام بذارم وسط هفته ی دیگه احتمالا
شکورم

من هفته بعد از دوشنبه نیستم میدونستم آخرشم من نمیتونم باشم
اسدی

به خانم اسدی دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 19:40

عب نداره خانم
مهم نیته
شکورم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد