کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

نحوه ی تقسیم بلیط های فجر سال 93 / رای گیری

تا فردا شب ساعت 23 سنجاق است

این پست از طرف دبیر نوشته میشه:

با توجه به اتمام مهلت پیشنهاد برای روش تقسیم و توزیع بلیط های امسال فجر، با توجه به فورس به وجود آمده، لطفاً هرچه سریع تر یکی از روش های زیر را به عنوان روش اختصاص بلیط فجر امسال تعیین کنید.

مسئول حق رای سریعاً حق رای داران برای این رای گیری را مشخص نماید.   

 

 

__________________________

1- طرح دلناز طلاکوب:

اعضای قدیمی با سابقه دو سال و بیشتر فعالیت در کانون + نظر دهندگان در وبلاگ در سه هفته گذشته + حق رای دارانِ وقت / همگی به صورت مساوی

__________________________

2- طرح عباس شکوری:

قانون تقسیم بلیط سال 93:

هدف از تقسیم بلیط های جشنواره ی فجر بین اعضای کانون فیلم سه مورد می باشد:

الف- بررسی فیلم های جشنواره ی فیلم فجر برای انتخاب گزینه های مناسب اکران کشوری در دانشگاه شهید بهشتی

ب- ارتقای سطح دید هنری مخاطبین خاص کانون فیلم با دخیل کردن آنها در مهمترین واقعه ی سینمایی کشور و به روز نگاه داشتنشان نسبت به سینمای داخلی

ج- قدردانی از زحمات اعضای فعال و وجه امتیازی پروژه

بنابراین سه هدف، روش توزیع بلیط ها به این شکل خواهد بود:


 -------

1- تقسیم و نسبت اهدای بلیط ها بر اساس میزان و نسبت فعالیت هر عضو خواهد بود


 -------

2- فعالیت ها از تاریخ در نظر گرفتن فعالیت های جشنواره ی فجر پیشین تا زمانی که دبیر برای جشنواره ی امسال تعیین میکند، بررسی خواهد شد


-------

3- فعالیت ها، میزان آنها و فعالین به این شکل احراز می گردد:


الف- در مورد فعالیت در پروژه:


- هر یک گزارش فعالیت وبلاگی عرفی، برای فعالیت در یک روز برای هر یک از اعضای ذکر شده در آن گزارش، یک واحد فعالیت تلقی خواهد شد مگر آنکه چند گزارش فعالیت عرفی در قالب یک پست اعلام شده باشد به طور مثال، چنانچه فعالین در سه روز، به تفکیک سه روز در یک پست ارائه شده باشد. خود مدیر پروژه نیز در صورتی که نام او در این گزارش ها باشد، بر همین اساس دارای یک واحد فعالیت خواهد شد.


- برای مدیر اجرائی پروژه، مستقل از گزارش فعالیت ها در انتهای محاسبه ی فعالیت های آن پروژه، در صورت شخصی بودن پروژه، 1 واحد فعالیت مجزا و در صورت کانونی بودن پروژه 2 واحد فعالیت مجزا، محاسبه می گردد.


- در مورد فعالیت هایی که گزارش آنها به شکل غیرعرفی و غیر روزانه انجام شده است (از جمله تجمیعی، با ضریب و ... بدون تفکیک فعالین در روز) تیم تقسیم بلیط تصمیم گیری می کنند. تیم تقسیم گزارش را حداقل در حد یک گزارش عرفی در نظر خواهند گرفت و در مورد بیشتر از آن در مورد هر یک از افراد اعلام شده در گزارش، تصمیم گیری خواند کرد. در این حالت، مدیر اجرایی حق حضور و توضیح دارد که توضیحات مدیر اجرایی می تواند مفید علم تیم تقسیم بلیط گردد.


 

ب- در مورد فعالیت در سمت:


- به ازای هر دو هفته، یک واحد فعالیت برای مدیر سمت اختصاص می یابد.


- گزارش فعالیت های مسئولین سمت برای خود مسئولین سمت، به عنوان واحد فعالیت محاسبه نخواهد شد.


- گزارش فعالیت های مسئولین سمت برای فعالیت اعضای دیگر در اجرای پروژه، در صورت عرفی و روزانه بودن، برای عضو، (غیرمسئول سمت) یک واحد فعالیت محاسبه می گردد


- در مورد فعالیت هایی که گزارش آنها به شکل غیرعرفی و غیر روزانه انجام شده است (از جمله تجمیعی، با ضریب و ... بدون تفکیک فعالین در روز) تیم تقسیم بلیط تصمیم گیری می کنند. تیم تقسیم گزارش را حداقل در حد یک گزارش عرفی در نظر خواهند گرفت و در مورد بیشتر از آن در مورد هر یک از افراد اعلام شده در گزارش، تصمیم گیری خواند کرد. در این حالت، مسئول سمت حق حضور و توضیح دارد که توضیحات مسئول سمت می تواند مفید علم تیم تقسیم بلیط گردد.


- در مورد ب، چنانچه مسئول وبلاگ، گزارش فعالیت در وبلاگ ارائه کرده است(در مورد مصادیقی مانند فعالیت در تابستان یا ایام رکود که حضور در وبلاگ نیز نوعی فعالیت محسوب می گردد) به ازای هر یک واحد گزارش مسئول، برای اعضای آن گزارش، یک واحد فعالیت محاسبه خواهد شد. در این مورد هیچ توضیح یا اعتراضی پذیرفته نمی شود و ملاک صرفاً گزارش ارائه شده توسط مسئول سمت ارتباطات اینترنتی می باشد.


 

ج- در مورد فعالیت دبیر و سرپرست:


- به ازای هر دو هفته، یک واحد فعالیت برای دبیر محاسبه خواهد شد. در مورد زمان سرپرستی، به ازای هر سه هفته، یک واحد فعالیت برای سرپرست محاسبه می گردد.


- گزارش فعالیت های دبیر و سرپرست، منجر به محاسبه ی فعالیت برای او نخواهد بود


- هر گزارش فعالیت از طرف دبیر و سرپرست برای اعضای آن گزارش، به ازای هر یک واحد گزارش فعالیت عرفی (گزارش فعالیت یک روزه) یک واحد تلقی می گردد


- در مورد فعالیت هایی که گزارش آنها به شکل غیرعرفی و غیر روزانه انجام شده است (از جمله تجمیعی، با ضریب و ... بدون تفکیک فعالین در روز) تیم تقسیم بلیط تصمیم گیری می کنند. تیم تقسیم گزارش را حداقل در حد یک گزارش عرفی در نظر خواهند گرفت و در مورد بیشتر از آن در مورد هر یک از افراد اعلام شده در گزارش، تصمیم گیری خواند کرد. در این حالت، دبیر یا سرپرست حق حضور و توضیح دارد که توضیحات دبیر یا سرپرست می تواند مفید علم تیم تقسیم بلیط گردد.


 

د- ماده ی ویژه ی کارگردانان فیلم ها:


- با توجه به اینکه یکی از توصیفات اهدای بلیط به اعضا، تخصیص یک «امتیاز» به آنهاست، و با توجه به اینکه در مورد تولید فیلم ها، کارگردان دارای نفع ویژه ای گشته است، کارگردان های فیلم ها نسبت به فعالیت در تولید آن فیلم در سمت کارگردانی، به ازای هر گزارش فعالیت، یک سوم یک واحد فعالیت به دست می آورند.


- در مورد گزارش فعالیت به عناوینی غیر از کارگردانی در تولید فیلم(مثل فیلمبرداری، تدوین، و...)، مانند دیگر اعضای گزارش، عمل می شود


- احراز اینکه فعالیت گزارش شده مشمول سمت کارگردانی بوده یا غیر از آن، برعهده ی تیم تقسیم است.

 
-------

4- گزارش فعالیت عرفی عبارت است از گزارشی که فعالین یک روز یا فعالین روزهای مجزا، به صورت تفکیک شده، در آن ارائه گشته است.

 در رابطه با تشخیص گزارش فعالیت های عرفی(اعلام فعالین در یک روز) از غیر عرفی،  تیم تقسیم کننده یا نماینده ی آنها صلاحیت دارد. هرگونه اعتراض به تصمیم تیم تقسیم، به صورت مصداقی (نه به صورت کلی) می بایست توسط تیم تقسیم استماع گردد و در صورت عدم پذیرش، معترض حق درخواست دخالت نهاد تصمیم گیری را دارد. مهلت رای گیری نهاد تصمیم گیری نمی تواند مهلت فورس ماژور باشد.

 
-------

5- در انتها وقتی فعالین و تعداد واحد های فعالیت هر یک مشخص شد، تیم تقسیم کننده، متناسب با فعالیت هر یک از اعضا، بلیط ها را تقسیم خواهند کرد و در این زمینه مجاز به حذف دسته های پائین فعالین برای امکان تقسیم خواهند بود. همچنین در مورد اضافات و نواقص ناچیز، تیم تقسیم اختیار ارفاق مثبت یا منفی در عدد فعالیت ها را خواهند داشت به شرطی که ارفاق ناچیز بوده و برای تقسیم درست لازم باشد. در این رابطه و در صورت اعتراض، تیم تقسیم، موظف به پاسخگویی است و در صورت عدم اقناع معترض، مسئله در فرصت مناسب و به مسئولیت دبیر در نهاد تصمیم گیری مطرح و نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد. نهاد تصمیم گیری در این رابطه موظف به احراز قصور یا تقصیر از طرف تیم تقسیم کننده و همچنین در صورت تایید صحت عملکرد آنها، موظف به احراز کارشکنی و ایجاد خلل در روند فعالیت تیم تولیدی و حتی افترا از طرف معترض و در صورت احراز، اطلاع رسانی آن خواهند بود.

 
-------

6- در انتها، اهدای عینی بلیط ها، وظیفه ی دبیر می باشد که می تواند برای این موضوع، زمان بندی، شیوه ی دریافت بلیط و ... تعیین کند که ملزم به اطلاع رسانی مناسب و متناسب با زمان باقی مانده در وبلاگ است. این تصمیمات نیازی به رای گیری نخواهند داشت. این تصمیمات می بایست با انجام قواعد عام کانون (الزام به مشورت و انطباق با منطق و اوضاع و احوال) رخ دهد و در صورت اعتراض هر عضو، امکان مداخله ی نهاد تصمیم گیری وجود خواهد داشت. تصمیم گیری نهاد تصمیم گیری نسبت به این اعتراض، نمی تواند به صورت فورس ماژور باشد و رعایت مهلت دو روزه ی رای گیری الزامی است.


-------

7- در این قانون روند رسیدگی به اعتراض هایی که صلاحیت آن با نهاد تصمیم گیری است، نمی تواند خللی در روند عملکرد تیم تقسیم داشته باشد و اگر تصمیم نهاد تصمیم گیری پس از توزیع بلیط ها اتخاذ گردد یا آنکه تا تقسیم، فاصله ای که امکان تغییر تصمیم گیری در آن ممکن است، وجود نداشته باشد، تصمیم تیم تقسیم اجرا خواهد گشت. احراز کفایت زمان باقی مانده برای تغییر تصمیم تیم تقسیم با دبیر می باشد.

در این حالت، موضوع برای احراز قصور و تقصیر یا کارشکنی و افترا به زمان مناسب و نهاد تصمیم گیری احاله خواهد شد. مسئول پیگیری بررسی موضوع در نهاد تصمیم گیری بر دوش دبیر خواهد بود.

 

-------

8- تیم تقسیم متشکل از 3 نفر می باشد که یکی از آنان می بایست دبیر کانون باشد. تصمیمات تیم تقسیم با دو رای از سه رای قانونی است.

__________________________

3- طرح زرگر:

همان طرح عباس شکوری با این تفاوت که اعضای تیم تقسیم را دبیر انتخاب کند

__________________________

4- طرح سال گذشته:

هنوز لینک طرح سال گذشته پیدا نشده که به محض پیدا شدن، در این پست گذاشته میشه. به هر حال فعلاً به خاطر حالت فوق العاده ای که پیش اومده با شناختی که از طرح سال پیش دارید می تونید با سایر روش های این پست تطبیق بدید

__________________________

5- طرح دوم زرگر:

همون طرح سال پیش ولی با این تفاوت که اعضای تیم تعیین کننده ی فعالیت رو دبیر مشخص کنه.

__________________________

مهلت رای گیری:

به علت کمبود زمان و جلوگیری از به وجود اومدن مشکل برای رسوندن بلیط ها، به صورت فورس ماژور، تا فردا شب ساعت 23

نظرات 12 + ارسال نظر
برخورداری چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 00:09

حق رای داران:

زرگر
مینایی
فلاح
برخورداری
محمدنیا
مریم حیدری
جهانی پور
نجاتی
رسولی
رضایی
شکوری
محیط
امیر حیدری
قربانی
شهسواریان
عطارپور
چراغعلی
محمدنژاد
غلام پور
طلاکوب

حدنصاب 5 رای

مطمئنید؟
به طور مثال من اسم کوزه چیان رو نمیبینم!
مگه فعال نبودن؟
شکورم
------------------------------------------------------------
جا افتاده بود، مرسی گفتید!

طغیانی و کوزه چیان هم حق رای دارند

حدنصاب 6 رای
برخورداری

علیرضا ملک محمدی چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 01:06

من حق رای ندارم ؟

مریم حیدری چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 01:45

3

شکور چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 02:01

طرح خودم، بر اساس همون طرح سال پیشه. فقط خلاء هاش رو پر کرده بنابراین نسبت به طرح سابق، به نظرم کامل تره

در مورد طرح خانم طلاکوب، به نظرم پیشنهادشون خیلی عجیبه. رکن امتیاز ویژه بودن این بلیط ها، باعث میشه که ما این جریان رو به اعضایی که مدت های مدیدی هست به کانون سر نزدن ، سرایت ندیم.
همچنین نظردهندگان سه هفته ی پیش هم اگه فعال محسوب میشن، می بایست توسط مسئول وبلاگ مطابق اساسنامه ذکر بشن. به نظرم من معیار باید فعالیت باشه و ما نباس در این جا مصادیق رو مجزا از دیگر مصادیق بیاریم وقتی قاعده گذاشتیم که باید گزارش فعالیت داده بشه.
از طرفی تساوی در داشتن این امتیاز هم کار عجیبیه و به دور از عدالته. به نظرم همیشه در این موقعیت ها، هر کس بیشتر فعال باشه، بیشتر باید شامل چنین برنامه هایی بشه.

طرح زرگر، به هیچ عنوان مطابق با دموکراسی کانون نیست. با اختیار دادن به دبیر عملاً همه چیز رو می سپریم به دبیر و این کار درستی نیست. ولی ازونجایی که به شدت با محدودیت زمانی مواجهیم، همچنین با توجه به اینکه در طرحم، امکان بررسی اعتراضات - هرچند در آینده - پیش بینی شده، می تونیم با اجازه به دبیر برای به وجود آورد یه تیم سه نفره، کار رو سریع بر اساس همون طرح مفصلی که دادم، رفع و رجوع کنه

بنابراین رای من هم گزینه ی سوم هست

شکور

زرگر چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 10:14

گزینه 3

محمدمهدی رسولی چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 10:41

سه

شهسواریان چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 11:35

3

برخورداری چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 12:26

3

فائزه محمدنیا چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 14:53

3

عطار چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 15:05

3

پرنیان فلاح چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 18:54

منم به نظرم 3 بهتره

شکور پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 02:24

باس از سنجاق خارج بشه
شکورم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد