کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

بلیط های فجر/مهم

سلام.

با توجه به فرصت کوتاه تا شروع جشنواره و اینکه هنوز شیوه ای برای پخش بلیط ها بین بچه ها انتخاب نشده

لطفا هرکسی هر پیشنهادی در این مورد داره تا سه شنبه شب اعلام کنه.تا بتونیم سریع به رای بزاریم و کار انجام بشه


با توجه به به اهمیت موضوع تا سه شنبه شب سنجاق شود.

نظرات 13 + ارسال نظر
شهسواریان یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 20:26

شیوه ی پارسال خوب بود، ولی لحاظ کردنش زمان بره

طلاکوب یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 20:54

پیشنهاد بنده همون شیوه قدیمی و البته سختی است که زمان مسئولیت من و یاسمین مشعشع در سمت حق رای بود:
اعضای قدیمی با سابقه دو سال و بیشتر فعالیت در کانون + نظر دهندگان در وبلاگ در سه هفته گذشته
فکر می کنم حق رای دارانِ وقت، هم بودند
شاید یه کم وقت گیر باشه درآوردن لیستها ولی به نظر عادلانه میاد ...

من متوجه روش مورد اشاره نشدم. این نبود ها! این فکر کنم برای رای گیری چیز دیگری بوده.
شکورم

مریم حیدری یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 21:17

شیوه ی پارسال خوب بود

شکور یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 21:37

به نظرم، مسئول اساسنامه در این حیطه مطابق قسمت اول بند پنجم از فصل مسئول اساسنامه از اساسنامه ی کانون مبنی بر «5- پیشنهاد برای تصویب اصول جدید به ویژه در صورت ایجاد رویه های عملی خاص در موضوعات مشابه» موظفه که یا بگه که روش سابق خوبه یا اینکه یه روش جدید پیشنهاد بده.
علت هم اینه که این پیشنهاد، قراره بشه یه قانون؛ هرچند یه قانون که فقط قراره برای چند روز اجرا بشه.

در صورتی که مسئول اساسنامه بگه که روش سابق خوبه به نظرم ابهامات عملی ای که الان برای اجرای روش پیشین به وجود اومده رو باید بر اساس منطق و اساسنامه حل کنه

سایرین هم می تونن این کارها رو انجام بدن ولی در قابل «حق»؛ نه «تکلیف»
شکورم

به آقای شکوری یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 23:55

فکر کنم حق با شماست. برای انتخاباتی، چیزی بود ...
ولی به هر حال پیشنهاد بنده همون بود. :)

طلاکوب

به خانم طلاکوب دوشنبه 6 بهمن 1393 ساعت 00:22

همچنان متوجه روش مورد اشاره نمیشم!
اگه منظورتون اینه که به این افراد بلیط تعلق بگیره، در تعارض با روش سال پیشه.
سال پیش بر اساس فعالیت بود. نه مجمع عمومی.
چیزی که میگید احتمالاً معیار مجمع عمومیه برای انتخابات دبیری.
به نظرم روش رو باید روشن بگید که مثلاً این افراد که به نظر شما بلیط بهشون تعلق بگیره، برای هر نفر چند بلیط؟ آیا مساوی؟
شکورم

به مسئول وبلاگ دوشنبه 6 بهمن 1393 ساعت 19:03

یه نظرسنجی خیلی حیاتی و مهم گذاشتم
شکور

اکی .
م.حیدری

سعید ایزدی دوشنبه 6 بهمن 1393 ساعت 22:08

نمی دونم مشکل من چی بود که سال پیش سر این که از این روش استفاده کردم انقد نقد وارد شد و انقدر کوبیده شد ولی امسال خیلی راحت از انجام روش قبلی سخن می گند.

طلاکوب سه‌شنبه 7 بهمن 1393 ساعت 01:20

نظر من اینه که به افردای که گفتم به مساوات تعلق بگیره. فعالیت هم درش می گنجه دیگه. نظردهندگان که فعالِ وبلاگین؛ حق رای داران هم که فعالیت حضوری داشتن.

به خانم طلاکوب سه‌شنبه 7 بهمن 1393 ساعت 06:26

در تعارض عجیبی با روش سال پیشه
روش سال پیش رو عادلانه و منطقی تر می دونم
در روش سال پیش، همه چیز به نسبت فعالیت مربوط میشد نه تساوی
شکور

سرایت این قضیه به اعضای مجمع عمومی رو هم صحیح نمی دونم.
عرض خواهم کرد.
شکور

شکورم سه‌شنبه 7 بهمن 1393 ساعت 07:00

به خاطر عدم پیشنهاد امیر حیدری، فعلاً این به ذهن من رسیده. نقاط ضعفش و مشکلاتش رو ببینین چطوره:

هدف از تقسیم بلیط های جشنواره ی فجر بین اعضای کانون فیلم سه مورد می باشد:
الف- بررسی فیلم های جشنواره ی فیلم فجر برای انتخاب گزینه های مناسب اکران کشوری در دانشگاه شهید بهشتی
ب- ارتقای سطح دید هنری مخاطبین خاص کانون فیلم با دخیل کردن آنها در مهمترین واقعه ی سینمایی کشور و به روز نگاه داشتنشان نسبت به سینمای داخلی
ج- قدردانی از زحمات اعضای فعال و وجه امتیازی پروژه
بنابراین سه هدف، روش توزیع بلیط ها به این شکل خواهد بود:

1- تقسیم بر اساس میزان فعالیت خواهد بود

2- فعالیت ها از تاریخ در نظر گرفتن فعالیت های جشنواره ی فجر پیشین تا امروز بررسی خواهد شد

3- فعالین به این شکل احراز می گردد:
الف- در مورد فعالیت در پروژه:
- هر یک گزارش فعالیت وبلاگی عرفی، برای فعالیت در یک روز = یک واحد فعالیت
- علاوه بر گزارش فعالیت ها، برای مدیر اجرائی پروژه نیز، مستقل از گزارش فعالیت ها در انتهای محاسبه ی فعالیت های آن پروژه، دو واحد فعالیت مجزا محاسبه می گردد.
- در مورد فعالیت هایی که گزارش آنها به شکل غیرعرفی و غیر روزانه انجام شده است (از جمله تجمیعی، با ضریب و ...) تیم تقسیم بلیط تصمیم گیری می کنند. تیم تقسیم گزارش را حداقل در حد یک گزارش عرفی در نظر بگیرد و در مورد بیشتر از آن در مورد هر یک از افراد اعلام شده در گزارش، تصمیم گیری کند. در این حالت، مدیر اجرایی حق حضور و توضیح دارد که توضیحات مدیر اجرایی می تواند مفید علم تیم تقسیم بلیط گردد.

ب- در مورد فعالیت در سمت:
- به ازای هر دو هفته، یک واحد فعالیت برای مدیر سمت اختصاص می یابد.
- گزارش فعالیت های مسئولین سمت برای خود مسئولین سمت، فعالیت محاسبه نخواهد شد.
- گزارش فعالیت های مسئولین سمت برای فعالیت اعضای دیگر در اجرای پروژه، در صورت عرفی و روزانه بودن، برای عضو، (غیرمسئولی اصلی) یک واحد فعالیت محاسبه می گردد
- در مورد فعالیت هایی که گزارش آنها به شکل غیرعرفی و غیر روزانه انجام شده است (از جمله تجمیعی، با ضریب و ...) تیم تقسیم بلیط تصمیم گیری می کنند. تیم تقسیم گزارش را حداقل در حد یک گزارش عرفی در نظر بگیرد و در مورد بیشتر از آن در مورد هر یک از افراد اعلام شده در گزارش، تصمیم گیری کند. در این حالت، مسئول سمت حق حضور و توضیح دارد که توضیحات مسئول سمت می تواند مفید علم تیم تقسیم بلیط گردد.
- در مورد ب، چنانچه مسئول وبلاگ، گزارش فعالیت انجام داده است (در مورد مصادیقی مانند فعالیت در تابستان یا ایام رکود که حضور در وبلاگ نیز نوعی فعالیت محسوب می گردد) به ازای هر یک واحد گزارش مسئول، برای اعضای آن گزارش، یک واحد فعالیت محاسبه خواهد شد. در این مورد هیچ توضیح یا اعتراضی پذیرفته نمی گردد و ملاک صرفاً گزارش ارائه شده توسط مسئول سمت ارتباطات اینترنتی می باشد.

ج- در مورد فعالیت دبیر و سرپرست:
- به ازای هر دو هفته، یک واحد فعالیت برای دبیر محاسبه خواهد شد. در مورد زمان سرپرستی، به ازای هر سه هفته، یک واحد فعالیت برای سرپرست محاسبه می گردد.
- گزارش فعالیت های دبیر و سرپرست، منجر به محاسبه ی فعالیت برای او نخواهد بود
- هر گزارش فعالیت از طرف دبیر و سرپرست برای اعضای آن گزارش، به ازای هر یک واحد گزارش فعالیت عرفی (گزارش فعالیت یک روزه) یک واحد تلقی می گردد
- - در مورد فعالیت هایی که گزارش آنها به شکل غیرعرفی و غیر روزانه انجام شده است (از جمله تجمیعی، با ضریب و ...) تیم تقسیم بلیط تصمیم گیری می کنند. تیم تقسیم گزارش را حداقل در حد یک گزارش عرفی در نظر بگیرد و در مورد بیشتر از آن در مورد هر یک از افراد اعلام شده در گزارش، تصمیم گیری کند. در این حالت، دبیر و سرپرست حق حضور و توضیح دارد که توضیحات دبیر می تواند مفید علم تیم تقسیم بلیط گردد.

د- ماده ی ویژه ی کارگردانان فیلم ها:
- با توجه به اینکه یکی از توصیفات اهدای بلیط به اعضا، تخصیص یک امتیاز به آنهاست، و با توجه به اینکه در مورد تولید فیلم ها، کارگردان دارای نفع ویژه ای گشته است، کارگردان های فیلم ها نسبت به فعالیت در تولید آن فیلم در سمت کارگردانی، به ازای هر گزارش فعالیت، یک سوم یک واحد فعالیت به دست می آورند.
- در مورد گزارش فعالیت به عناوینی غیر از کارگردانی (مثل فیلمبرداری، تدوین، و...) مانند سابق عمل می شود
- احراز اینکه عمل مشمول سمت کارگردانی بوده یا غیر از آن، برعهده ی تیم تقسیم است.

4- در رابطه با تشخیص گزارش فعالیت های عرفی(اعلام فعالین در یک روز) از غیر عرفی، تیم تقسیم کننده یا نماینده ی آنها صلاحیت دارد. هرگونه اعتراض به تصمیم تیم تولید کننده، به صورت مصداقی (نه به صورت کلی) می بایست توسط تیم تقسیم استماع گردد و در صورت عدم پذیرش، معترض حق درخواست دخالت نهاد تصمیم گیری را دارد. مهلت رای گیری نهاد تصمیم گیری نمی تواند مهلت فورس ماژور باشد.

5- در انتها وقتی فعالین و تعداد واحد های فعالیت هر یک مشخص شد، تیم تقسیم کننده، متناسب با فعالیت هر یک از اعضا، بلیط ها را تقسیم خواهند کرد و در این زمینه مجاز به حذف دسته های پائین فعالین برای امکان تقسیم خواهند بود. همچنین در مورد اضافات و نواقص ناچیز، تیم تقسیم اختیار ارفاق مثبت یا منفی در عدد فعالیت ها را خواهند داشت به شرطی که ارفاق ناچیز بوده و برای تقسیم درست لازم باشد. در این رابطه و در صورت اعتراض، تیم تقسیم دهنده موظف به پاسخگویی است و در صورت عدم اقناع معترض، مسئله در فرصت مناسب و به مسئولیت دبیر در نهاد تصمیم گیری مطرح و نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد. نهاد تصمیم گیری در این رابطه موظف به احراز قصور یا تقصیر از طرف تیم تقسیم کننده و همچنین در صورت تایید صحت عملکرد آنها، موظف به احراز کارشکنی و ایجاد خلل در روند فعالیت تیم تولیدی و حتی افترا از طرف معترض و در صورت احراز، اطلاع رسانی آن خواهند بود.

6- در انتها، اهدای عینی بلیط ها، وظیفه ی دبیر می باشد که می تواند برای این موضوع، زمان بندی، شیوه ی دریافت بلیط و ... انجام دهد که این تصمیمات نیازی به رای گیری نخواهند داشت. این تصمیمات می بایست با انجام قواعد عام کانون (الزام به مشورت و انطباق با منطق و اوضاع و احوال) رخ دهد و در صورت اعتراض هر عضو، امکان مداخله ی نهاد تصمیم گیری وجود خواهد داشت. تصمیم گیری نهاد تصمیم گیری نسبت به این اعتراض، نمی تواند به صورت فورس ماژور باشد و رعایت مهلت دو روزه ی رای گیری الزامی است.

7- در این قانون روند رسیدگی به اعتراض هایی که صلاحیت آن با نهاد تصمیم گیری است، نمی تواند خللی در روند عملکرد تیم تقسیم داشته باشد و اگر تصمیم نهاد تصمیم گیری پس از توزیع بلیط ها اتخاذ گردد یا آنکه تا تقسیم، فاصله ای که امکان تغییر تصمیم گیری در آن ممکن است، وجود نداشته باشد، تصمیم تیم تقسیم اجرا خواهد گشت. احراز کفایت زمان باقی مانده برای تغییر تصمیم تیم تقسیم با دبیر می باشد.
در این حالت، موضوع برای احراز قصور و تقصیر یا کارشکنی و افترا به زمان مناسب و نهاد تصمیم گیری احاله خواهد شد. مسئول پیگیری بررسی موضوع در نهاد تصمیم گیری بر دوش دبیر خواهد بود.


شکور

اصلاحیه سه‌شنبه 7 بهمن 1393 ساعت 22:24

هدف از تقسیم بلیط های جشنواره ی فجر بین اعضای کانون فیلم سه مورد می باشد:
الف- بررسی فیلم های جشنواره ی فیلم فجر برای انتخاب گزینه های مناسب اکران کشوری در دانشگاه شهید بهشتی
ب- ارتقای سطح دید هنری مخاطبین خاص کانون فیلم با دخیل کردن آنها در مهمترین واقعه ی سینمایی کشور و به روز نگاه داشتنشان نسبت به سینمای داخلی
ج- قدردانی از زحمات اعضای فعال و وجه امتیازی پروژه
بنابراین سه هدف، روش توزیع بلیط ها به این شکل خواهد بود:

1- تقسیم و نسبت اهدای بلیط ها بر اساس میزان و نسبت فعالیت هر عضو خواهد بود

2- فعالیت ها از تاریخ در نظر گرفتن فعالیت های جشنواره ی فجر پیشین تا زمانی که دبیر برای جشنواره ی امسال تعیین میکند، بررسی خواهد شد

3- فعالیت ها، میزان آنها و فعالین به این شکل احراز می گردد:
الف- در مورد فعالیت در پروژه:
- هر یک گزارش فعالیت وبلاگی عرفی، برای فعالیت در یک روز برای هر یک از اعضای ذکر شده در آن گزارش، یک واحد فعالیت تلقی خواهد شد مگر آنکه چند گزارش فعالیت عرفی در قالب یک پست اعلام شده باشد به طور مثال، چنانچه فعالین در سه روز، به تفکیک سه روز در یک پست ارائه شده باشد. خود مدیر پروژه نیز در صورتی که نام او در این گزارش ها باشد، بر همین اساس دارای یک واحد فعالیت خواهد شد.
- برای مدیر اجرائی پروژه، مستقل از گزارش فعالیت ها در انتهای محاسبه ی فعالیت های آن پروژه، در صورت شخصی بودن پروژه، 1 واحد فعالیت مجزا و در صورت کانونی بودن پروژه 2 واحد فعالیت مجزا، محاسبه می گردد.
- در مورد فعالیت هایی که گزارش آنها به شکل غیرعرفی و غیر روزانه انجام شده است (از جمله تجمیعی، با ضریب و ... بدون تفکیک فعالین در روز) تیم تقسیم بلیط تصمیم گیری می کنند. تیم تقسیم گزارش را حداقل در حد یک گزارش عرفی در نظر خواهند گرفت و در مورد بیشتر از آن در مورد هر یک از افراد اعلام شده در گزارش، تصمیم گیری خواند کرد. در این حالت، مدیر اجرایی حق حضور و توضیح دارد که توضیحات مدیر اجرایی می تواند مفید علم تیم تقسیم بلیط گردد.

ب- در مورد فعالیت در سمت:
- به ازای هر دو هفته، یک واحد فعالیت برای مدیر سمت اختصاص می یابد.
- گزارش فعالیت های مسئولین سمت برای خود مسئولین سمت، به عنوان واحد فعالیت محاسبه نخواهد شد.
- گزارش فعالیت های مسئولین سمت برای فعالیت اعضای دیگر در اجرای پروژه، در صورت عرفی و روزانه بودن، برای عضو، (غیرمسئول سمت) یک واحد فعالیت محاسبه می گردد
- در مورد فعالیت هایی که گزارش آنها به شکل غیرعرفی و غیر روزانه انجام شده است (از جمله تجمیعی، با ضریب و ... بدون تفکیک فعالین در روز) تیم تقسیم بلیط تصمیم گیری می کنند. تیم تقسیم گزارش را حداقل در حد یک گزارش عرفی در نظر خواهند گرفت و در مورد بیشتر از آن در مورد هر یک از افراد اعلام شده در گزارش، تصمیم گیری خواند کرد. در این حالت، مسئول سمت حق حضور و توضیح دارد که توضیحات مسئول سمت می تواند مفید علم تیم تقسیم بلیط گردد.
- در مورد ب، چنانچه مسئول وبلاگ، گزارش فعالیت در وبلاگ ارائه کرده است(در مورد مصادیقی مانند فعالیت در تابستان یا ایام رکود که حضور در وبلاگ نیز نوعی فعالیت محسوب می گردد) به ازای هر یک واحد گزارش مسئول، برای اعضای آن گزارش، یک واحد فعالیت محاسبه خواهد شد. در این مورد هیچ توضیح یا اعتراضی پذیرفته نمی شود و ملاک صرفاً گزارش ارائه شده توسط مسئول سمت ارتباطات اینترنتی می باشد.

ج- در مورد فعالیت دبیر و سرپرست:
- به ازای هر دو هفته، یک واحد فعالیت برای دبیر محاسبه خواهد شد. در مورد زمان سرپرستی، به ازای هر سه هفته، یک واحد فعالیت برای سرپرست محاسبه می گردد.
- گزارش فعالیت های دبیر و سرپرست، منجر به محاسبه ی فعالیت برای او نخواهد بود
- هر گزارش فعالیت از طرف دبیر و سرپرست برای اعضای آن گزارش، به ازای هر یک واحد گزارش فعالیت عرفی (گزارش فعالیت یک روزه) یک واحد تلقی می گردد
- در مورد فعالیت هایی که گزارش آنها به شکل غیرعرفی و غیر روزانه انجام شده است (از جمله تجمیعی، با ضریب و ... بدون تفکیک فعالین در روز) تیم تقسیم بلیط تصمیم گیری می کنند. تیم تقسیم گزارش را حداقل در حد یک گزارش عرفی در نظر خواهند گرفت و در مورد بیشتر از آن در مورد هر یک از افراد اعلام شده در گزارش، تصمیم گیری خواند کرد. در این حالت، دبیر یا سرپرست حق حضور و توضیح دارد که توضیحات دبیر یا سرپرست می تواند مفید علم تیم تقسیم بلیط گردد.

د- ماده ی ویژه ی کارگردانان فیلم ها:
- با توجه به اینکه یکی از توصیفات اهدای بلیط به اعضا، تخصیص یک «امتیاز» به آنهاست، و با توجه به اینکه در مورد تولید فیلم ها، کارگردان دارای نفع ویژه ای گشته است، کارگردان های فیلم ها نسبت به فعالیت در تولید آن فیلم در سمت کارگردانی، به ازای هر گزارش فعالیت، یک سوم یک واحد فعالیت به دست می آورند.
- در مورد گزارش فعالیت به عناوینی غیر از کارگردانی در تولید فیلم(مثل فیلمبرداری، تدوین، و...)، مانند دیگر اعضای گزارش، عمل می شود
- احراز اینکه فعالیت گزارش شده مشمول سمت کارگردانی بوده یا غیر از آن، برعهده ی تیم تقسیم است.

4- گزارش فعالیت عرفی عبارت است از گزارشی که فعالین یک روز یا فعالین روزهای مجزا، به صورت تفکیک شده، در آن ارائه گشته است.
در رابطه با تشخیص گزارش فعالیت های عرفی(اعلام فعالین در یک روز) از غیر عرفی، تیم تقسیم کننده یا نماینده ی آنها صلاحیت دارد. هرگونه اعتراض به تصمیم تیم تقسیم، به صورت مصداقی (نه به صورت کلی) می بایست توسط تیم تقسیم استماع گردد و در صورت عدم پذیرش، معترض حق درخواست دخالت نهاد تصمیم گیری را دارد. مهلت رای گیری نهاد تصمیم گیری نمی تواند مهلت فورس ماژور باشد.

5- در انتها وقتی فعالین و تعداد واحد های فعالیت هر یک مشخص شد، تیم تقسیم کننده، متناسب با فعالیت هر یک از اعضا، بلیط ها را تقسیم خواهند کرد و در این زمینه مجاز به حذف دسته های پائین فعالین برای امکان تقسیم خواهند بود. همچنین در مورد اضافات و نواقص ناچیز، تیم تقسیم اختیار ارفاق مثبت یا منفی در عدد فعالیت ها را خواهند داشت به شرطی که ارفاق ناچیز بوده و برای تقسیم درست لازم باشد. در این رابطه و در صورت اعتراض، تیم تقسیم، موظف به پاسخگویی است و در صورت عدم اقناع معترض، مسئله در فرصت مناسب و به مسئولیت دبیر در نهاد تصمیم گیری مطرح و نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد. نهاد تصمیم گیری در این رابطه موظف به احراز قصور یا تقصیر از طرف تیم تقسیم کننده و همچنین در صورت تایید صحت عملکرد آنها، موظف به احراز کارشکنی و ایجاد خلل در روند فعالیت تیم تولیدی و حتی افترا از طرف معترض و در صورت احراز، اطلاع رسانی آن خواهند بود.

6- در انتها، اهدای عینی بلیط ها، وظیفه ی دبیر می باشد که می تواند برای این موضوع، زمان بندی، شیوه ی دریافت بلیط و ... تعیین کند که ملزم به اطلاع رسانی مناسب و متناسب با زمان باقی مانده در وبلاگ است. این تصمیمات نیازی به رای گیری نخواهند داشت. این تصمیمات می بایست با انجام قواعد عام کانون (الزام به مشورت و انطباق با منطق و اوضاع و احوال) رخ دهد و در صورت اعتراض هر عضو، امکان مداخله ی نهاد تصمیم گیری وجود خواهد داشت. تصمیم گیری نهاد تصمیم گیری نسبت به این اعتراض، نمی تواند به صورت فورس ماژور باشد و رعایت مهلت دو روزه ی رای گیری الزامی است.

7- در این قانون روند رسیدگی به اعتراض هایی که صلاحیت آن با نهاد تصمیم گیری است، نمی تواند خللی در روند عملکرد تیم تقسیم داشته باشد و اگر تصمیم نهاد تصمیم گیری پس از توزیع بلیط ها اتخاذ گردد یا آنکه تا تقسیم، فاصله ای که امکان تغییر تصمیم گیری در آن ممکن است، وجود نداشته باشد، تصمیم تیم تقسیم اجرا خواهد گشت. احراز کفایت زمان باقی مانده برای تغییر تصمیم تیم تقسیم با دبیر می باشد.
در این حالت، موضوع برای احراز قصور و تقصیر یا کارشکنی و افترا به زمان مناسب و نهاد تصمیم گیری احاله خواهد شد. مسئول پیگیری بررسی موضوع در نهاد تصمیم گیری بر دوش دبیر خواهد بود.

8- تیم تقسیم متشکل از 3 نفر می باشد که یکی از آنان می بایست دبیر کانون باشد. تصمیمات تیم تقسیم با دو رای از سه رای قانونی است.

شکور

شکور سه‌شنبه 7 بهمن 1393 ساعت 23:45

با پست جدید، به نظرم باید از سنجاق خارج بشه
شکور

داشتم از سنجاق در میووردم کامنت گذاشتید :) اکیه.
مریم حیدری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد