کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دو بحث اساسنامه ای

1) همونطور که میدونید و دیدید سعید پشت مشهدی برای اعلام فعالیت های فعالینش از شیوه قیاس بین افراد با دادن شماره به فعالیت هاشون استفاده میکنه. از نظر من این شیوه هیچ مشکلی نداره و هر کسی بخواد میتونه به این شکل اعلام فعالیت و فعالین بکنه به شرطی که گزارش فعالیت حتی المقدور در همون روز فعالیت اعلام بشه و این شیوه جدید باعث نشه که مدیر اجرایی تمام فعالیت های یک پروژه رو در یک روز با دادن ضریب اعلام کنه.
باید به همه تذکر بدم که این سبک اعلام قیاسی است بین افرادی که در همون پروژه بودند و هیچ کاربرد دیگه ای نداره.

2) یک رای گیری برای تمدید اساسنامه تا آخر این سال باید برگزار بشه. لطفا از الان شروع کنید به خوندن اساسنامه تا اشکالاتی که به نظرتون میرسه رو اعلام کنید. برای همین منظور 4شنبه این هفته جلسه مرور اساسنامه و تعدیل متن و ... ساعت 11 در محل کانون تشکیل میشه.

به قول دبیر خوب باشید.

نظرات 16 + ارسال نظر
علیرضا موسوی شنبه 6 دی 1393 ساعت 17:17

آقا چرا برای جلسه اساسنامه که گذشت،اعلام فعالین نمیکنی؟

این چند روز مشغله زیاد داشتم. چون لیست فعالین تو کانونه، فردا اعلام میکنم انشالله.
امیر حیدری

شکور شنبه 6 دی 1393 ساعت 19:24

اینکه یه مدیر اجرایی حق داشته باشه که در فعالیت یک روز، یک فرد از تیمش رو نسبت به یه فرد دیگه، فعال تر اعلام بکنه، همون پیشنهاد سابق من مبنی بر اعلام فعالین ویژه تو زمان مسئولیت اساسنامه توسط ایزدی بود که مقبول نیفتاد.

من همچنان پیشنهاد میکنم امکان اعلام میزان فعالیت در هر پروژه رو به مدیران پروژه بدیم. در کنارش، وظیفه ی اعلام فعالیت خود مدیر رو هم به دوش دبیر بذاریم تا موجبی نشه که مدیر خودش رو خیلی فعال اعلام کنه.
هرچند احراز فعالیت مدیر توسط دبیر سخت خواهد بود ولی به نظرم این بهتره تا اینکه همه چیز دست مدیر باشه

شکور

به نظرم این قضیه که دبیر فعالیت مدیر رو احراز کنه بشدت تالی فاسد داره.
تعداد و میزان فعالیت در حال حاظر اهمیتی نداره و برای بدست آوردن حق رای یک اعلام فعالیت همون اثری رو داره که 100 اعلام (اگه هر دو در یک روز باشند).
اگر هم بعدا کسی خواست از این اعلام فعالیت ها استفاده بکنه خودش باید حواسش به این موضوع باشه. مثل پارسال که یه اکیپ برای فجر تشکیل شد و به فعالیت بچه ها وزن داد.
دادن شماره به فعالیت در یک پروژه فقط نسبت فعالیت افراد رو در اون پروژه با هم قیاس میکنه، وزن فعالیت در یک پروژه به صورت مجزا و در قیاس با دیگر پروژه ها سنجیده میشه.

امیر حیدری
مسئول اساسنامه

-----------
میدونم چی میگی، ولی مطمئنم که از حرفات سوتفاهم ها ایجاد میشه
شکورم

سعید پشت مشهدی شنبه 6 دی 1393 ساعت 21:12

البته برای هر نوع فعالیتی هم واقعا نمیشه همون روزش اعلام کرد مثلا پوسترینگ و پخش تراکت کاریه که چند نوبت و درچند روز انجام میشه و من صبر میکردم و با توجه به تعداد پوستر و تراکت و مکان زده شده اون رو حساب میکردم بنظرم خیلی جالب نیست مثلا تو سه روز 6 نوبت گزارش جدا نوشت برا این فعالیت ها.
برا حساب کردن خود فعالیت اون مدیر توسط دبیر هم به نظرم کار جالبی نمیشه اینجوری دبیر باید تو تمام مراحل اون پروژه درکنار مدیر باشه تا حجم فعالیت اون رو بسنجه تازه خیلی از کارها نظیر تدوین تو خونه رو چطور دبیر میخواد بسنجه بنظرم اختیار کامل اش طبق سابق با خود مدیر باشه اگر روزی مدیری برخلاف اون گزارشی که برا خودش میزنه فعالیت نداشت اعضای دیگه میتونند اعتراض داشته باشند که دبیر هم یکیشون میتونه باشه مثل سابق.

زرگر شنبه 6 دی 1393 ساعت 21:43

عرض کنم که مشکلی با این روش ندارم و فقط بر این نکته تاکید می کنم که این روش صرفا به ما نشون میده که مثلا کی بیشتر دویده برا پروژه و اصلا و ابدا هیچ کاربردی مثلا برای بلیط های فجر نخواهد داشت.

سعید پشت مشهدی شنبه 6 دی 1393 ساعت 22:59

خب اگه حجم دوندگی ها تو فجر تاثیر نداشته باشه پس دیگه گزارش فعالیت براچی مینویسیم براخبررسانی?!

جهان یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 03:51

به نظرم جالب نیست!
البته از جنبه ذهنیت استفاده از این شماره ها واسه بلیطای فجر میگم!
یعنی اگر بخواد این شیوه تو بیشتر یا کمتر تعلق گرفتن بلیطای فجر تاثیر داشته باشه مخالفم ، مگر اینکه کسی بتونه ثابت کنه که مفیده!

سعید پشت مشهدی یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 13:06

به نظر منم همون ذهنیتی که میخواد جو درست کنه برعلیه این روش من جالب نیست!
پارسال ایرادها رو روش قبلی این بود که خیلی ها تو ثبت گزارش فعالیت تنبل بودند برا همین برا محاسبه اون فعالیت ها گروه تشکیل شد و وزن داد به اون فعالیت ها که البته مشخصه اون گروه که درجریان اون پروژه ها نبوده نمیتونه خیلی درست وزن بده امسال من خودم اومدم وزن دادم به پروژه هام چون مدیر اجرایی از همه بیشتر به جرییات فعالیت های انجام شده واقفه و بقیه هم امسال گزارش هاشون رو دقیق سر وقت دادند و فرقی هم نمیکنه بین گزارش های من که همه رو یکجا جمع میکنم (من همیشه روز اتمام پروژه گزارش هام رو مینویسم) مینویسم یا مثلا شکوری که جدا جدا مینویسه اگر کسی به صحت اشون شک داشته باشه باید همون وقت اعتراضش رو میگفت نه الان که این همه مدت از پروژه ها گذشته اتفاقا اعضای فعال من خیلی هم راضی بودند که به فعالیت هاشون درست تر از بقیه نگاه میکنم مثلا فرقی که بین اصلاح یه فیلمی که خیلی وقت میبره مثل sinister میبره که اون رو دوتا گزارش حساب میکنم در برابر مثلا فیلمی که کمتر وقت میبره عین conjuring و خیلی موارد دیگه که قبلا گفتم برا دبیر
دیگه بیشتر ازین هم حرفی ندارم

جهان یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 21:00

باز یکی حرف زد و جناب مشهدی ب خودشون گرفتن
اخوی!
بزارید خیالتونو راحت کنم!
به شخصه به قدری دغدغه داااارم که اصلا نمیتونم وقت بزارم رو حرف زدن و نظر دادن صرف برای مخالفت با نظر شما!!!!!
از نظر بنده این روش جالب نیست. چرا؟ چون تو بقیه اعلام فعالین ها این اتفاق رخ نداده و میتونه حق افراد دیگه ضایع بشه!
اگ کسی بتونه با دلیل نظر منو رد کنه بنده سراپا گوشم وگرنه واقعا وقت کامنت گزاشتن و بحث کردن اون هم از روی لج و لج بازی که کاملا زاییده ذهن شماست رو ندارم!
ارادت

امیر حیدری یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 21:46

وزن دهی کار مدیر اجرایی نیست. سبک سنگین کردن یک پروژه (از لحاظ میزان وقتی که برده) در قیاس با دیگر پروژه ها معنی پیدا میکنه به همین دلیل وزن دهی یک کار جمعی است بر عهده گروهی که در کارهای زیادی بودند و جنس اکثر کارهای کانون رو میشناسند.

-چرا مدیر اجرایی قادر به وزن دادن نیست؟
فقط بحث پوسترینگ اکران دو فیلم رو در نظر بگیرید:
1) یکی با 120 پوستر و دیگری با 60 پوستر. مشخصا اولی وقت بیشتری میبره.
2) حالا تصور کنید که هر دو فیلم 60 پوستر داشتند.
برای یکی 10 نفر فعال پوسترینگ اعلام شده و برای دیگری 5 نفر. مسلما اینها با هم یکی نیستند.

سعید پشت مشهدی با ضریب دادن اعلام فعالیت هاش فقط داره اعلام میکنه که اگر به عنوان مثال در بحث پوسترینگ 60 پوستر داشته و گزارشش به شکل زیر بوده:
فرد الف 2
فرد ب 1
فرد جیم 3

یعنی نفر اول 20 پوستر، نفر دوم 10 پوستر و نفر سوم 30 پوستر چسبونده. این نسبت قائل شدن کار بدی نیست و البته هیچ ربطی هم به وزندهی نداره.

--------------------------------------------
پ.ن: اینکه آدم اعلام پروژه رو برای بدست آوردن بلیط فجر انجام بده بسیار کار عجیب و حتی زشتیه. چه معلوم که ما امسال بلیط فجر داشته باشیم. چه معلوم که دبیر جدید و نهاد تصمیم گیری جدید همون سیاق سابق رو برای تخصیص در پیش بگیره و...
این تفکر حالت زشتی رو در کانون به وجود میاره. مثلا خود سعید پشت مشهدی امسال باید 2 اکران رو برای قضیه مثبت انجام میداد اگه دید همه بدست آوردن بلیط فجر باشه الان ملت باید اعتراض کنن که سعید وظیفه اش بوده اون اکران ها رو انجام بده و فعالیت خودش نباید حساب بشه. اینقدر ابزاری به کانون و فعالیت هاش نگاه نکنید لطفا.

با درود. من فقط یک نظر رو خارج از گود عرض کنم اونم اینکه به نظرم انجام و اعلام یک فعالیت و یا پروژه با قصد به دست آوردن بلیط جشنواره فجر، به خودی خود کار زشتی نیست و ایرادی هم نداره. وقتی شکل نامتعارف و خارج از عرف به خودش می‌گیره که حالت وسواس‌گونه پیدا کنه (مثلا یک فردی با بوق و کرنا اعلام کنه که هااای من این همه فعالیت کردم بلیطای من کو یا فلان یا بهمان). وگرنه که به دست آوردن بلیط اصلا می‌تونه تنها هدف انجام یا اعلام یه پروژه باشه. مهم انجام شدن فعالیته.
عبدی

سعید پشت مشهدی یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 22:31

واقعا متاسفم والا وقتی من کانون اومدم سال 87 خبری از گزارش فعالیت و بلیط فجری نبود که بخوام برا این چیزا گزارش بنویسم درضمن من هیچ وظیفه و تعهدی هم برا اکران برا مثبت نداشتم که حالا این وظیفه من دونسته بشه یادم نمیاد تو کلانتری دادگاهی محکوم شده باشم این لطف کانون و من بود به مثبت اگر قضیه مثبت هم نبود من احتمالا اکرانهام بود همونطور که ترم قبل هم بود
من ابزاری به کانون نگاه میکنم?!!!!!

سعید ایزدی یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 23:16 http://kafankhafan.blogfa.com

به عنوان مسئول اساس نامه ای که سال پیش قانون گرفتن بلیط رو تصویب کرد. باید بگم که اون گروهی که سال پیش مشخص شده بود. هر اعلام فعالیت رو یک فعالیت در نظر می گرفت و هیچ وزنی برای کسانی که بیشتر توی یک فعالیت بودند در نظر نمی گرفت.

اون گروه فقط در مورد ساخت فیلم و جشنواره رشد و موارد مشابه که پروژه های بسیار سنگینی بودند اومد گفت کیا فعالیت بیشتر داشتند و ضریب داد به فعالیتشون. و ملاکش برای اکران ها و کار های کوچیک همون اعلام فعایت ها بود و در هر اعلام فعالیت اسم هر نفر رو یک بار حساب می کرد.

البته درباره مسئولین سمتی که فعالیت مداوم داشتند و اعلام فعالیت نداشتند هم نظر خودش رو اعلام کرد.

در هر صورت باید برای بلیط جشنواره امسال تصمیم گیری جدا کرد جون به نظر من روش قبلی اصلا پاسخگو نیست ما چون وقت نداشتیم ار اون روش استفاده کردیم وگرنه میزان زحمتش به نتیجش اصلا نمی ارزید.

به عبدی یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 23:27

منم خارج از گود باس عرض کنم:
به نظر من هم اینکه «عضوی از اعضای کانون» به جای اینکه در راستای اهداف کانون یعنی «ارتقای سطح هنری دانشجوها در عین لذت بردن خودش» به فکر منافع شخصی که حتی مادی میتونه باشه فعالیت بکنه، همونطور که امیر گفت، کار زشتیه، ولی جلوش رو نمیگیریم. حتی تو تولید فیلم ها اگه مدیر نمیخاد که کارش زشتی ای داشته باشه، یه نگاهی باید به منافع کانون داشته باشه که این زشتی به وجود نیاد. مثلاً کارگردان پی این رو به تنش بماله که از اعضایی که تجربه ای ندارن استفاده کنه و ...
ولی در عین حال هر کس میتونه با هر نیتی، تو کانون کار کنه. چه نیت زشت و چه نیت زیبا. اصلاً هم منظورم این نیست که کسی خاصی توکانون با نیت زیبا یا زشت داره کار میکنه.

به هر حال به نظر من هم زشته، ولی مشکلی نداره. و حتی میشه به قول تو باهاش همونطور که گفتی، ایجاد فعالیت کرد. حتی من بیش از این به استفاده از این مزیت ها معتقدم که به افکار زینل می رسم.
زشت بودن چندان مهم نیست بلکه مهم اینه که در جارچوب اساسنامه باشه.
که البت هست

شکور

بحث همون بحث تفاوت قانون با اخلاقه.
دروغ، زشته، ولی جرم نیست.
شکور
-------------------------------
بله خب بحث منم خارج از قانون بودنش نبود همین زشتیش بود. مسلمه که قانونیه و در چارچوب اساسنامه است و اینها. من بحثم سر همین زشتی بود. ببینید شما الان مثال دروغ رو آوردید. یعنی می‌خواید بگید وارد شدن به کانون برای مقاصد مادی به زشتی دروغ گفتنه؟ خب به نظر من اینطور نیست. دروغ یه عمل خلاف اخلاقه. ولی اینجا یه شخصی هست که وارد یه انجمنی شده. داره فعالیت می‌کنه. داره به کانون سود می‌رسونه با فعالیتش. خب حالا ولی فقط برا بلیط. این چه زشتی‌ای داره؟ از اون طرف نگاه کنیم صحیحه ها. یعنی اینکه یک نفر در راستای همون هدف ارتقای هنری کار کنه خیلی کار قشنگی کرده. ولی این دلیل نمی‌شه هر هدفی غیر از این (من جمله اهداف مادی) زشت باشه.
عبدی
------------
بر میگرده به ماهیت کارمون که «عملی غیرانتفاعی» هست.
پاسخم مفصل تره که ایشالا بعد از امشب می نویسم. الان درگیر درسم.
شکور

زرگر یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 23:38

به سعید: از چی متاسفی اخوی؟
اسم کسی آورده نشد ،که بگیم فلانی تو ابزاری نگاه میکنی.
نظرم به امیر حیدری نزدیکه
متاسفانه اصلا وقت ندارم جلسه ای بزارم دور هم بشینیم راجع به این موضوع حرف بزنیم.

عرضم کنم که به نظر من اینقدر بلیطای فجر نمی ارزه که طرف به خاطر چند تا بلیط فعالیت کنه
یا بخاد سواستفاده کنه از گزارش فعالیت .البته هنوز طریقه تعلق گرفتن بلیط فجر برا امسال مشخص نیست ولی اگر به مدیر اجرایی دست بازی برای گزارش فعالیتش بدیم کمتر بی عدالتی پیش میاد
چون هیچ کس توی یک پروژه بهتر از مدیر اجرایی به اون پروزه وفعالیت هاش مسلط نیست بله احتمال سو استفاده هست (البته نهاد تصمیم گیری میتونه جلوگیری کنه) ولی حداقل بی عدالتی کمتر رخ میده
من نمیگم که باید این روش پارسال که بعضی ها بهش ایراد گرفتن باشه ولی اگه رویکرد تقسیم بلیط ها این باشه که فعالیت بیشتر بلیط بیشتر پس باید روشی که برای این هدف در نظر گرفته میشه روشی باشه که ما رو به هدف نزدیک کنه
قربانی

درمورد اساسنامه، عرض شود که هنوز وارد جزئیات نشده معتقدم که حداقل کاری که باید بشه:
1- کوچک شدن
2- حذف مواد غیرمبتلابه به غیر موادی که مصداقش در آینده خواهد بود و به آن با این قید فکر شده است
3- تغییر دسته بندی و فصل بندی دقیق و با معنا
4- ورود عده ای از دکترین ها به اساسنامه
5- یک رای گیری کلی و مشروعیت اساسنامه از زمان همان رای گیری به جای مشروعیت موردی که به زمان های متفاوت در گذشته بر می گردد

شکور

علیرضا ملک محمدی دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 02:38

از نظر من باید به وزن دادن اهمیت داد چون معلوم میکنه کی چقدر کار کرده و همچنین به فعالیت ها هم باید دبیر وزن بده ... خلاصه کار ریاضیاتی میشه

سعید پشت مشهدی دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 15:04

به مسعود: خب منم اسم نیوردم اخوی
میگم اگر کسی برفرض بخواد این مدل درمورد من فکر کنه براش متاسفم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد