کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

پیشنهاد: به دیدن گالری های عکس برویم ...

 برنامه گالری‌های تهران

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز فرهنگی تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی که موضوع برخی از آن‌ها «اربعین» است، میزبان علاقه‌مندان هستند. 

سعی کردم برای اینکه کاملا به وبلاگ مرتبط باشد فقط برنامه هایی با موضوع عکس را بگذارم. وقت کردید بروید و ببینید ...


 

 

مجموعه ای از عکس های راهپیمایی روز اربعین در زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه، آثاری از مسعود زنده روح کرمانی، سعید محمودی ازناوه، علی صولتی، سجاد مختارزادگان، جاسم غضبان پور و منصوره معتمدی برای بازدید عموم روی دیوار قرار گرفته است.

این نمایشگاه از 18 آذر تا دوم دی ماه میزبان علاقه مندان در زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) خواهد بود.



نگارخانه عکاسان جوان

ماندانا رستمی مجموعه ای از عکس های خود را در نمایشگاهی با عنوان «به خاطر زندگی» به نمایش می گذارد.

در این نمایشگاه ۲۵ عکس به سبک آبستره که تمی اجتماعی دارند و زندگی و رنج های باربرهای بازار تهران را در مقابل دید مخاطب قرار می دهند، روی دیوار می رود.

رستمی در این آثار، از نگاه شاد و سرشار از زندگی این انسان های زحمتکش عکاسی کرده است.

نمایشگاه «به خاطر زندگی» از ۲۰ آذر تا سوم دی ماه در نگارخانه عکاسان جوان واقع در یوسف آباد، خیابان چهارم، شماره ۳، واحد ۳ برپاست.




گالری مارکو

گالری «مارکو» در باغ - موزه قصر میزبان نمایشگاهی از آثار میکس مدیای کاوه خان آبادی با عنوان «3050» است. این هنرمند در این 30 اثر، میکس مدیاهایی را که از هنرپیشه های هالیوود در دهه های 50 و 60 تهیه شده ، به نمایش گذاشته است. سوفیا لورن ، همفری بوگارت، مرلین مونرو و آلن دلون از جمله سوژه های این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه از 14 تا 26 آذرماه از ساعت 16 تا 21 در گالری «مارکو» در باغ - موزه قصر میزبان هنردوستان خواهد بود.



یک جشنواره جهانی در گالری های تهران

«دسترسی محدود پنج» عنوان یک جشنواره هنری غیررقابتی ویدئو، صدا و اجرا است که در چند گالری تهران و شیراز برگزار می شود.

پنجمین دوره این مجموعه، با برنامه ها یی با تأکید بر ویدئوآرت، سینمای تجربی و مستند، صدا و اجرا برگزار می شود.

در این جشنواره غیررقابتی مجموعه آثاری از ایران و کشورهای دیگر به نمایش درمی آید. مکان ها ی برگزاری این مجموعه در تهران گالری آران، پلت‏ فرم داربست، گالری ویستا، گالری شماره‏ شش و در شیراز گالری هنرمندان (پروژه دارالحکومه‏ شیراز) است.

«دسترسی محدود پنج» جمعه 28 آذرماه در چهار نگارخانه ی آران، ویستا، داربست و شماره شش در تهران گشایش می یابد و تا چهارشنبه سوم دی ماه 1393 ادامه دارد.

این نمایشگاه روز پنجشنبه چهارم دی ماه با برنامه اجراهای صدا و تصویر در پلت فرم داربست به کار خود پایان می دهد.



گالری احسان

نمایشگاهی از عکس های چند عکاس جوان با موضوع «پنجره» در گالری احسان گشایش می یابد. هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کرده اند، شاگردان کلاس عکاسی علی نیک پور هستند.

در این مجموعه، نگاه های متنوع و متفاوتی به موضوع پنجره شده است. سبک کاری برای کار روی این موضوع، کاملا آزاد بود و همین هم باعث به وجود آمدن عکس های متنوعی با تم یکسان شده است.

رزیتا سپانیان، آنی قلیچیان، افسانه موسوی، مارال دبیر، افسانه وفادار، یاسمن نعمتی، فاطمه یوسفی، نازنین برهانی و مهدی مزیدآبادی هنرمندان حاضر در نمایشگاه «پنجره» هستند.

این نمایشگاه از 21 تا 26 آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «احسان» به نشانی خیابان اقدسیه، بلوار آجودانیه (شهید سیاری)، خیابان 14 شرقی، شماره 22 میزبان علاقه مندان به هنر عکاسی است.


گالری سین

میکاییل رحمانی نمایشگاه متنوعی از آثار خود را با مضمون فرهنگ و هنر بومی کردها در تهران برگزار کرده است.

در این نمایشگاه، آثار متنوعی از هنرهای تجسمی از جمله عکس، نقاشی، مجسمه، ویدئوآرت و چیدمان با تکینک های مختلفی مانند مونتاژ، صحنه پردازی، رنگ روغن و ... در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

نمایشگاه آثار او از 14 تا 23 آذرماه از ساعت 15 تا 19 (به جز پنجشنبه ها) در تهران، گالری «سین» به نشانی شهرک غرب، فاز 2، خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی، کوچه 12، شماره 16 میزبان علاقه مندان خواهد بود.




موزه استاد انتظامی

موزه استاد انتظامی میزبان نمایشگاهی از انجمن عکاسان تئاتر است. در نمایشگاه «نقش نقره ای» 28 عکس از کارهای اعضای انجمن عکاسان تئاتر انتخاب شده است. این اعضا تصاویر را از تئاترهای اجراشده در سال 92 گرفته اند.

نمایشگاه «نقش نقره ای» روز جمعه از 14 تا 25 آذرماه در موزه استاد انتظامی به نشانی بزرگراه اندرزگویان، بلوار کاوه، کوچه احمدی، شماره 28 میزبان علاقه مندان است.



گالری راه ابریشم

چند هنرمند آثار خود را که با توجه و نگاه ویژه ای به عکاسی خلق کرده اند، در گالری «راه ابریشم» به نمایش می گذارند.

مضمون این آثار توجه و نگاه ویژه به عکس و عکاسی است، یعنی اگر عکس و عکاسی نبود، این آثار هم به وجود نمی آمد.

صادق تیرافکن٬ هاوار امینی٬ پرگل عینالو٬ محسن زارع٬ سمیرا علیخان زاده، شاهد صفاری٬ شیرین فتح و بابک کاظمی هنرمندان حاضر در نمایشگاه «برای عکس» هستند.

این نمایشگاه از 14 آذر تا اول دی ماه (به جز شنبه ها و تعطیلات عمومی) از ساعت 16 تا 20 در گالری «راه ابریشم» به نشانی خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳، واحد ۲ میزبان علاقه مندان است.




گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی عکس های سیوا شهباز با عنوان «حیران شده در پنج و چهار و شش و هفت» در گالری سیحون افتتاح خواهد شد.

در این نمایشگاه 13 عکس در اندازه 100*70 به نمایش درخواهد آمد. همچنین در روز افتتاحیه، کتاب نمایشگاه رونمایی و توزیع می شود.

این نمایشگاه، از 14 تا 26 آذرماه هر روز (به جز دوشنبه ها) از ساعت 11 تا 19 در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11، میزبان علاقه مندان است.



منبع: جام جم آنلاین

نظرات 5 + ارسال نظر
توفیقی جمعه 21 آذر 1393 ساعت 21:37

دست شما درد نکنه بابت اطلاع رسانی

طلاکوب شنبه 22 آذر 1393 ساعت 12:29

مرادپور شنبه 22 آذر 1393 ساعت 17:25

مرسی

شکور شنبه 22 آذر 1393 ساعت 22:06

اورین
گالری پردیس ملت برنامه ای نداره؟
من فقط اونجا میتونم برم
شکورم

برخورداری دوشنبه 24 آذر 1393 ساعت 11:47

چه کار خوبی بود این اطلاع رسانی
دست شما درد نکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد