کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

مربوط ترین اتفاق هنری سال به ما: سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

مطلع باشید که جشنواره رسماً از فردا، 22 مهرماه شروع میشه. با توجه به اینکه این جشنواره، جشنواره ی اکران و بررسی فیلم های کوتاهه، در کنارش هم فیلم های کوتاه مطرح جهانی گذشته به ویژه فیلم هایی که جوایزی مثل اسکار رو هم کسب کرده اند، نمایش داده میشه، وکلاً این جشنواره، بیشتر جشنواره ی جوان هاست نه جشنواره ی کسایی که بعد از طی این مسیرها وارد سینما شده ان، و از اونجا که کار کانون در تولید، در زمینه ی فیلم کوتاهه نه فیلم بلند، خود من این جشنواره رو حتی از جشنواره ی فجر هم به کانون فیلم مربوط تر می دونم.

جشنواره فیلم کوتاه تهران امسال میزبان 336 فیلم از 33 کشور جهان خواهد بود که 182 عنوان در بخش ملی، 104 عنوان در بخش بین الملل، 37 عنوان در بخش های جنبی و 13 فیلم دیگر در بخش بزرگداشت طی پنج روز در چهار سالن پردیس سینمایی ملت به روی پرده می روند. 

از جمله فیلم های شاخص بخش بین الملل که در جشنواره اکران خواهد شد می توان به فیلم کوتاه داستانی   "محل اعتراف در کلیسا" دارای سه جایزه جهانی از ایتالیا، هندوستان و انگلستان، اشاره کرد.

پویانمایی "سمفونی شماره 42" محصول کشور مجارستان و برنده چهار جایزه بین المللی از جشنواره های بوداپست، بلاروس، لیسبون و چین نیز از دیگر فیلم های حاضر در جشنواره تهران است.

همچنین پویانمایی "برگ های پاییز" که تا به حال 8 جایزه معتبر از جشنواره هایی فیلم کوتاه در کشورهای اسپانیا، فرانسه، بوسنی ، آمریکا، کره ، ژاپن و آرژانتین دریافت کرده نیز در این جشنواره به اکران عمومی در خواهد آمد.

 در بخش جنبی 37 فیلم منتخب شده اند که 34 فیلم از بخش ملی و 3 فیلم از بخش بین الملل هستند که شامل 6 فیلم برگزیده جشنواره فیلم کوتاه قرآنی، 8 فیلم منتخب پنجمین جشن فیلم کوتاه خانه سینما، 7 فیلم از بخش آثار کوتاه خاطره انگیز نسل قدیم فیلمسازان کشور( آثاری از بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، سهراب شهید ثالث، شاپور قریب و ...) و 7 فیلم از جشنواره دانش آموزی است.

همونطور که گفتم، فردین قاسمی هم فردا ساعت 20:30 روی پرده ی عریض سینمای ملت کشته خواهد شد.

به همه ی دوستان هنرمند در کانون پیشنهاد میکنم که این اتفاق هنری خاص رو که نزدیکمون هم رخ خواهد داد از دست ندید

شکور

نظرات 4 + ارسال نظر
حق طلب دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 13:17

مرسی از اطلاع رسانی .ایا فیلم ها مجانی نمایش داده میشه ؟

فردین قاسمی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 13:29 http://worldlanguages.blogsky.com

کشته شدن رو پرده سینما لذت خاص خودشو داره

به حق طلب دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 14:36

اونطور که من می دونم بله
شکور

شهسواریان سه‌شنبه 22 مهر 1393 ساعت 10:06

چه هیجان انگیز !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد