کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

چاره اندیشی : وضعیت اسفبار سیستم کانون / در حد یک پیشنهاد نه یک مانیفست پر زرق و برق ملتهب کننده

در یک کلام سیستم فعلی کانون تشابه زیادی دارد به : یک زباله دانی مشحون از اجناس  قیمتی .

هرچند از منظر محتوا آثار درخوری را در خود نهادینه کرده است اما این امر به هیچ عنوان از زباله دانی بودن آن چیزی نمی کاهد !


به جای بسط کلمات و بافتن جملاتی در وصف ساحت این بزرگوار ارجاعتان می دهم به یک بار ملاحظه ی کلی  فضای آرشیو !

با وضعیت کنونی سیستم نه مسءول فعلی و نه هیچکس دیگر حتی اگر بخواهند هم نمی توانند قدم از قدم بردارند .


اساسا از عمده معضلات سیستم ، فضای (سرگیجه آور) آن است که می تواند در سه مقوله بگنجد :

اول (مهم ترین) : پراکندگی موضوعاتی با محتوایی (واحد) و دسته بندی ای (یکسان) در جای جای سیستم

دوم (مهم تر)   : عدم توجه دوستان کاربر در استفاده ی صحیح و توام با نظم  از فضای سیستم

سوم (مهم)    : چندپارچگی درایو های سیستم کانون و مشکل کمبود فضا


هرچند ذکر این مسائل از بدیهیاتیست که هر فردی که یکبار هم چشمش به سیستم کانون افتاده باشد به صراحت این نکات را در می یابد اما تمام این تطویل من باب آن بود که همان سوال تکراری و همیشگی این بار به مانند رابطه ی همنشینی اعتماد و بانک ملی ایران مطرح شود که :

چه باید کرد ؟؟؟

 

 


عجالتا طریقیت سر و سامان دادن به این دشوار را در سه چند سطر خلاصه می کنم و تمام :

1. بهتر است که با وجو فضای خالی و مناسب هارد external کانون (چیزی غریب به 3 ترابایت و اندی ) ابتدا تمامی آرشیو هاردهای internal را به دیگری انتقال داد تا بتوان با فراغت خاطر عملیات سنگین پارتیشن بندی را برای هرچه کمتر کردن درایو های هارد مذکور انجام داد .

2.بهتر است که تمامی آرشیو فیلم به هارد  External انتقال یابد تا هارد سیستم کانون برای امور اجرایی اعضای کانون و فعالیت ها و تولیدات آن ها اختصاص یابد

3. مطلوب تر به نظر می رسد که تمامی فعالیت ها و اموری با ریشه ی مشترک ذیل یک مجوعه قرار بگیرد . به جای آن که مثلا شاهد قرار گرفتن آثار فلان کارگردان کانونی یکی در درایو c یکی در درایو E و دیگری در درایو ... باشیم ، تمامی فعالیت های آن عضو را در زیر مجموعه ی نام وی ببینیم !

4. سرعت اینترنت کانون بدک نیست . مهم تر از سرعت دریافت ، مدت زمان استفاده از سیستم است که کنتور نمی اندازد . این امر می تواند نظیر همان پل صراطی باشد که در حکایات آن را از مو نیز نازک تر دانسته اند یک امر به شدت مرزی !

چرا که از یک سو به غنای آثار کانون می افزاید و از سمت دیگر بنابر بی توجهی به مرتب کردنشان می توانند مبدل شوند به  انباری متروک و دست نخورده . لذا مساعدتر است که مسوول محترم دانلود ( در حال حاضر عبقریان) به جز دانلود امر مرتب کردن فیلم ها و نهادن آن ها در فولدری با ذکر سال را در راستای هرچه بهتر شدن سیستم پیاده کند ( در این دو سه هفته ی آتی بشدت درگیرم اما قبول می کنم که زمان حضورم در کانون را به این مهم اختصاص دهم )





نظرات 3 + ارسال نظر
محمد مهدی اهل خیر(قربانی) شنبه 19 مهر 1393 ساعت 11:56

من در مسئولیت ارشیو کم کاری کردم ولی قول میدم تا اخر این ترم سر و شکلی به خودش بگیره البته کامپیوتر کانون باید زود تر تعویض. یا تعمیر بشه

با هم صحبت میکنیم فردا
قربانی
-----
منظورم بیشتر متوجه چاره اندیشی بود تا زیر سوال بردن شخص خاصی :)
به عبقر یه سری مساءلو گفتم ازش بپرس فردا میام پیشت
عماد

عبقریان شنبه 19 مهر 1393 ساعت 20:41

عماد من خودم بر حسب کارگردانی در هارد کانون ذخیره میکنم و بقیه فیلم هایی که میگیرم سعی میکنم برحسب سال نیز درست کنم

شکور چهارشنبه 19 آذر 1393 ساعت 20:53

هنوز سیستم دچار مشکله

شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد