کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین-شرایط ویزه ی این روزها: استقبال از ورودی های جدید/قابل توجه تمامی اعضا

هر سال که به این ایام می رسیدیم، در یک جلسه ی رسمی به دوستان عرض می کردم که مواظب باشند در مقابل ورودی های جدید رفتاری نداشته باشند که تعریف ابتدایی آنها از کانون، تعریف غلطی باشد. در حال حاضر که شرایط برای توضیح شفاهی فراهم نیست چاره ای نیست جز اینکه به وبلاگ بسنده کنم.

برخورد در نگاه اول، شاید مهمترین لحظه ی عضوگیری کانون باشد.

دقت کنید که ما - به قول معروف - کشته مرده ی گرفتن عضو نیستیم. در عین حال به شدت تمایل داریم اعضای مشتاقی که قصد ارتقای سطح دید هنری خود را دارند یا علاقمند کار گروهی هستند را جذب کانون کنیم.

پیشنهاد دارم دوستان در رفتار خود در این ایام مواظب باشند تا: 

 

1- نه از کانون تصوری را در در ذهن ورودی های جدید به وجود بیاروند که فکر کنند کانون جایی برای خوشگذارنی صرف است و نه همچنین جایی که مثل کارگرهای معدن باید کار کرد و عرق ریخت و جان کند.

2- مواظب باشید نکند کانون را به حدی هنری نشان دهید که دوستداران هالیود احساس غریبی کنند و نه آچنان سطحی که علاقمندان به «شاخه گلی برای عروس» خود را متفکر بپندارند...

3- نه آنچنان منظم و قانونمدار نشان دهید که صرفاً ورودی های دکتری حقوق جذبمان شوند و نه آنچنان بی قاعده که کانون را فارق از هر خط و مشی ای، جایی برای هر کاری که جاهای دیگر نمی توانند انجام دهند، ببینند.

4- و از همه مهمتر، آنقدر کانون را مستقل نشان ندهید که مانند اوایل بعضی از اعضای کانون، دم از مبارزه با سیستم و هنجارشکنی و افکار دور از واقعیت بزنند. خطوط قرمز و محدودیت ها و قواعد الزامی حضور اعضا را در کنار آزادی بیان موجود و آزادی عمل طبق اساسنامه شرح دهید و از هرگونه اغراقی که منجر به ایجاد تصوراتی شود که پس از درک واقعیت، کانون را در نگاه عضو یه نهادی ضعیف و مضحک تبدیل کند بپرهیزید.


هرسال این مسائل توضیح داده می شود، به تایید نهاد تصمیم گیری می رسد و باز هم دوستانی فراموش می کنند و می شود آنچه نباید می شد. اعضایی عضو کانون می شوند که نه تنها نفعی به کانون نمی رسانند، نه حتی سطح هنری خویش را ارتقا نمی دهند بلکه به کانون نیز ضربه می زنند و اعضایی عضومان نمی شوند که اگر می شدند، می ماندند، پر و بال می گرفتند و کانون را هم بیشتر از پیش می پروراندند.

توجه داشته باشید که در واقعیت، کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی، از بزرگترین و موفق ترین نهادهای دانشجویی کشور است. نه نیاز به اغراق است، نه نیاز به دروغ و نه حتی نیاز به پنهان کردن واقعیت.

هرآنچه هست بگوئید ولی با توضیح و توصیف شرایط دانشگاه شهید بهشتی، سایر نهاد های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، و همچنین توصیف نهادهای دانشگاهی دیگر. فراموش نکنید که ورودی های جدید همین چند ماه پیش از مقطع پیش دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند و شاید تصوراتشان نسبت به دانشگاه و نهاد دانشجویی بسیار خام باشد.


اگر تعریفتان از کانون منطبق بر واقعیت باشد و توصیفتان از وضعیت دانشگاه ها و سایر نهاد های دانشجویی دقیق و درست؛ آنقدر حسابمان پاک است که هیچ باکی از محاسبه نداشته باشیم.


شکور

عبارات این رنگی در ساعت 21:30 روز شنبه،22 شهریور به متن اضافه شد. شکور

نظرات 11 + ارسال نظر
محمد مهدی اهل خیر (قربانی) شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 07:00

درود برتو که اینا رو متذکر شدی

مرادپور شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 10:04

بسییار عاااالی...

Amir Heidari شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 11:38

ترابی شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 11:54

ممنون آقای شکوری

plus شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 12:39

.

علیرضا ملک محمدی شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 15:55

Faranak Nejati شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 17:29

عالى بود ! پرینت بگیریم بزنیم تو کانون

زرگر شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 18:57

یک پست بسیار خوب ، ایشالا همه رعایت کنیم.
درود بر تو مرد بزرگ

مریم حیدری شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 19:50

بسیار هم خوب

عطار شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 21:30

خیلی هم خوب

طلاکوب یکشنبه 23 شهریور 1393 ساعت 20:00

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد