کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

فیلم های مورد علاقه ی کارگردانان آوانگارد دنیا

اینکه کدوم فیلم تاریخ سینما عنوان بهترین رو یدک می کشه  نه (ممکن)ه و نه (مهم) . چرا که اگه حتی بخوایم به نحوی معیار سلیقه رم از این ارزیابی حذف کنیم به یه نحوی به یک دور باطل گرفتار شدیم چراکه در انتخاب اینکه چه (ساختاری) بهترینه هم بهرحال سلیقه عامل اساسیه . یه نفر ممکنه همشهری کین ولز با تمام عمق میدان های شاهکارشو فلش بک عجیب و غریبش به انضمام جایگذاری دوربین  (نسبت به زمان ساختش) رو بیش از حد بپسنده یکی ممکنه مونتاژهای تطبیقی بی نظیر سرگءی آیزنشتاین و یکی هم صد البته جامپ کات ها و به ویژه کارکرد موسیقی در فیلم های گدار رو (صد البته این مفاهیم و کارکردها ملک شخصی هیچ کدوم از این بزرگان نیست بلکه تو این زمینه به این ویژگی رو به کمال ممکن رسوندند . هرچند در مورد جامپ کات و نقشش من نظرم به به پیانیست شلیک کن تروفو در اوج غنا بیشتر نزدیکه تا از نفس افتاده گدار )


چند وقت پیش علی عبدی یه لیستی از رابین کالین گذاشته بود و لیست فیلم های انتخابیش . این نوشتار هم لیستیه از مورد علاقه ترین فیلم های کارگردانان بزرگ دنیا . تو این فهرست سعی شده تا بهترین فیلم های چند تن از کارگردانای عجیب و تاثیرگذار سینما رو قرار بدیم . این که چه دلیلی داره که ما مورد علاقه ترین آثار این بزرگان رو بدونیم دو دلیل داره :


۱- کارگردان به دلیل (روبروشدنش با ابزرا ساخت فیلم) به نظرم از این حیث درکی متفاوتی می تونه از یک فیلم داشته باشه

۲- هرکدوم از این سینماگرا در نوع خودشون از مولف های بی چون چرایی اند . علاقه های شخصیشونم خیلی کمک می کنه تا با زمینه های ذهنیشون هم بیشتر آشنا شیم.هرچند الیوت معتقده اونچه که در اثر یک مولف بازتاب شده صرفا نتیجه ی تاثرات شخصی و تجربیات اون فرد نیست اما سخت می شه این امر رو به ویژه برای سینماگر که در وهله ی اول کارش مشاهده است قاءل شد


فهرست زیر از سایت نقد فارسی برداشته شده و کارگردان های انتخابی (بیشتر) کارگردان های آوانگار (کمتر دیده شده ای اند )  از این منظر تمامی اعتبار و ارزش این مطلب و صحت و سقمش متعلق به سایت مذکوره :



 
ادامه مطلب ...

معارفه / دو / گزارش فعالیت / البیکسلیون و الکُردا...*

به نام خدا

در کش و قوس جدال میون اهل پیکسل و اهل شلوار به نتایج زیر رسیدیم...

 تا پنج شنبه سنجاق (مسئول وبلاگ، 6/3، 17:10)

ادامه مطلب ...

رای گیری اولین اکران بزرگ

برای اولین اکران بزرگ کانون که احتمالا اولین اکران کانون خواهد بود خانم باقری قبول زحمت کردن. با خانم باقری و مسئول اساسنامه و آقای شکوری صحبت کردم و پیشنهاد شد که پروژه اکران کشوری ماهی و گربه به صورت کانونی به رای گذاشته بشه و درصورتی که در طی مسیر اقدام برای اکران با فیلم مخالفت شد با الزام به مشورت فیلم دیگری رو جایگزین این فیلم کنن؛ واین به خاطر جلوگیری از اتلاف وقت و سوخت نشدن اکرانه.


با این شرایط، آیا با اکران کشوری (ماهی و گربه و درصورت جلوگیری یک فیلم جایگزین) به صورت کانونی و با مدیریت خانم باقری موافق هستید؟


زمان پایان رای گیری جمعه ساعت 13:30

تا جمعه سنجاق (مسئول وبلاگ، 6/3، 17:12)

نتیجه ی رای گیری برای تولید دلقک

از 18 نفری که حق رای داشتند 12 نفر رای دادند.نتیجه ی رای گیری:

موافق: 11 نفر

مخالف: 1 نفر

گزارش فعالیت

1. دسته بندی "معرفی و نقد فیلم و کارگردان" تغییر کرد. به این صورت که دسته ی والد "معرفی و نقد" هست و 3 زیر مجموعه ی "کارگردان، بازیگر و سایر عوامل" ، "سریال" و "فیلم" داریم. 

در حال حاضر دسته ی مذکور و دسته ی آموزش، زیر مجموعه دارن. موقع انتخاب دقت کنید. :)


2. برگه ی شیوه نامه وبلاگ اصلاح و تکمیل شد. و راهنمای پست گذاشتن در وبلاگ افزوده شد. لطفاً مطالعه کنید و اگه موردی به نظرتون رسید بگید. ممنون.

 شیوه نامه ی استفاده ی نویسندگان از محیط وبلاگ


مسئول وبلاگ