کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

لحظه ای که مجبور می شوی به خودت بگویی: باریک ا.../ آموزش تجربی تدوین

در استفاده از قابلیت های تدوین غیرخطی و جلوه های ویژه ی ایدیوس به ویژه برای تولید کلیپ، تا جایی می شود با استقرا از عهده ی قسمتی از کار برآمد ولی از جایی به بعد باید آنقدر نسبت به ابزارهای ایدیوس تسلط پیدا کنی که برای گرفتن یک نتیجه ی خاص بنشینی و «فکر کنی» و دائم از خود بپرسی: «برای اینکه این تصویر به این شکل تغییر کند یا به این صورت درآید، چه راهکاری وجود دارد.» 

 

در این نقطه، در صورت تسلط بر ابزارها، مغز شما مدام در حال ترکیب فیلتر ها و امکانات ایدیوس و رسیدن به نتیجه است.

اگر تسلط داشته باشید، نتیجه ی کارهایی که باید با استقرا و بعد از صرف ساعتها تلاش و زمان برای رندرینگ به دیدن آن در صفحه ی مانتیتور موفق شوید را در چند دقیقه در مقابل چشمانتان می بینید. (مثل صحنه ای که نئو در ماتریکس1 در حال فرا گرفتن پرواز با هلی کوپتر است) و النهایه از بین مجموعه ی زیادی از روش ها و منتج شدن به نتایجی که ثانیه به ثانیه در ذهنتان دیده می شود، چشمانتان ثابت می شود، برقی می زند و نتیجه ی مطلوب را به چنگ می آورید.

رسیدن به این نقطه، آنقدر لذت بخش است که به خودتان خواهید گفت: «باریک ا...»

در این راستا ابزارهای

Sequence از time line

Belend filters از بخش افکت های تصویری

Combine filters از بخش افکت های تصویری

Chromakey از بخش کی ارز ها

3d picture in picture از بخش کی ارز ها

Layouter از دیفالت پنجره ی information

Cherominance از بخش افکت های تصویری

و Mask از بخش افکت های تصویری

بسیار راهگشا هستند.

در تولید کلیپ انجمن علمی سه بار به چنان نتیجه ی فکری و احساس مطلوبی رسیدم که نه تنها وادارم کرد این پست را بنویسم بلکه حتی بعد از مدت ها به خودم گفتم: «باریک ا... بابا، باریک ا...»

شکور

نظرات 8 + ارسال نظر
جهان یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 10:59

سعید ایزدی یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 12:34 http://kafankhafan.blogfa.com

آقا اینو چند وقته می خوام بهت بگم. اگه میشه و برات سخت نیست.یه سری که خواستی کلیپ بسازی بگو بیام بشینم پیشت یه سری چیز ازت یاد بگیرم.

الان به شدت احساس دارم که برای کارام یه سری کار اضافه انجام می دم. که اگه ادیوس درست بلد باشم لازم نباشه انجام بدم.

مریم حیدری یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 15:03

احسنت

فردین قاسمی یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 18:38

فکر کنم باید به پیشنهادت برای آموزش صداگذاری اساسی بشینم فکر کنم، عالیه این جور پستها

محمدمهدی رسولی یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 20:20


میام پیشت قهرمان

به ایزدی یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 21:00

خیلی وقته که دست به ساخت کلیپی که نیاز به جنگولک بازی زیادی داره، نزده بودم. و فکر هم نمیکنم حالا حالاها باز هم کلیپی بسازم که اینقد نیاز به تسلط بر ابزارهای ایدیوس داشته باشه بنابراین بعیده که مثلاً سر کلیپ کانون بشینی کنارم و چیز جدیدی یاد بگیری.
اگه سر کلیپ انجمن علمی کنارم می شستی چیزهای جالبی می دیدی ولی در آینده به فکر استفاده از امکانات ویژه ی ایدیوس نیستم

اگه حسش باشه شاید یه «کارگاه تخصصی امکانات ویژه و فوت های استفاده از ایدیوس» بذارم
شکور

عماد زردکوهی یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 21:53

منم درخواست ایزدی رو تکرار می کنم

سعید ایزدی یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 23:58 http://kafankhafan.blogfa.com

آقا هر جا بگی بیام من میام یاد بگیرم.

راهی اگه میشناسی بگو تا حسش رو توت ایجاد کنم.شامم می تونم بگیرم یه سری بیام خونتون یادم بدی.

برای شروع فعلاً هر وقت اومدم کانون برام ناهار بگیر تا بتونم روی خواسته ات فکر کنم!

---------------------------------
بنده از مسئول وبلاگ تقاضا دارم اکانت عباس رو به دلیل اینکه پاسخ داده و اسمش رو ننوشته حذف کنید.
ایزدیم
------------------------
بنده هم از این حرکت بی سابقه جناب شکور سخت در حیرتم. و یقین دارم دلیلی جز همون ناهار و دونقطه ای که به خاطرش گذاشتن، وجود نداره. :))
طلاکوب
---------------
عذر می خوام، شوق نهار هوش از سرمان پرانده بود
شکور
----------------------
نظر من چی شد؟؟؟؟؟
ایزدیم
--------------------
نظر شما چی شد؟!
طلاکوب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد