کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

ترس، غم، نوح

قبل از هرچیز باید بگم این نوح با نوح(ع) ما تفاوت داره. حتی اینطور که خوندم، با حضرت نوح انجیل هم متفاوته. بیشتر گلادیاتوری در سرزمین میانه (ارباب حلقه ها)  است تا نوح؛ ولی تا 90 دقیقه ی اول، من بسیار بسیار از فیلم راضی بودم. جلوه های ویژه ی معرکه و ابتکاری، ایده های تدوینی رویایی، ریتم فکر شده، بازی کرو بدون مشکل، موسیقی نه خیلی بزرگ ولی پر احساس و القای درست غم و ترس!
http://img.inspiringwallpapers.net/wp-content/uploads/2014/01/noah-movie-2014-aronofsky.jpg

 

 ولی از دقیقه ی 90 به بعد، فیلم تبدیل به فاجعه میشه. حتی تحریفی که از شخصیت حضرت نوح در فیلم هست، بیش از حد ناراحت کننده میشه. حتی خدایی که توصیف میشه، خدای بیش از حد خشنیه!


http://img1.fantasticfiction.co.uk/images/w103/w516120.jpg

بهترین سکانس ها:

ایده ی تدوینی خیلی زیبا در سفر نوح برای دیدن پدربزرگش

ایده ی تدوینی بسیار زیبا در جاری شدن اولین چشمه

جلوه های ویژه ی معرکه در روایت نوح از داستان خلقت

و صد البته، صحنه ی خروج فرشته ی اسیر شده در کالبد سنگی نگهبان. نگاهی که به خالق میکنه و باز هم طلب مغفرت میکنه و بخشیده میشه... مو به تنم راست شد؛ خعلی خفن بود.


media/kunena/attachments/1957/NoahReview-Poster.jpg

پیشنهاد میکنم 90 دقیقه ی اول رو از دست ندید. ولی بعد از اون رو نبینید هم چیزی رو از دست نداده اید.

چیز ناراحت کننده، افول آرونوفسکی از یک فیلسماز مستقل قابل توجه به یک کارگردان خوب هالیوودیه. کسی که از پی شروع کرد، به مرثیه ای برای رویا رسید، با چشمه همچنان خوب موند، از کشتی گیر دیگه ضعف شروع شد، با قوی سیاه کم رنگ شد و حالا با نوح در حال سقوطه.


پرونده:Darren Aronofsky GIFF 2013.jpeg

شکور

نظرات 5 + ارسال نظر
اسدی پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 00:30

توفیقی پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 02:02

خیلی دنبال فیلم بودم.
حتی اینکه بزرگان مسیحت و مذهبیون رو درگیر کرد،اشتیاقمو برای دیدن بیشتر کرد
آنونس اش فوق العاده بود!!
دیگه حتما باس میدیدم!
یه نسخه کیفیت داغونشو تونستم دانلود کنم
وسط امتحانا بود.
اما نشستم که ببینم.
انقدر ب نظرم بد اومد که نتونستم تا آخر تحمل کنم
خیییلی مذهبی بود.اغراق شده.
با اینکه انگلیسی حالیم نمیشه،اما احساس کردم طور خاصی حرف میزنن.
کتابی.مثلا : آه ، ای پدر ، آبی نزول آور.
ارتباط نتونستم باهاش برقرار کنم.
از کارای آرنوفسکی فقط" پی "به دلم نشست.

پیشنهاد میکنم یه بار دیگه نسخه ی باکیفیتش رو با زیرنویس ببینید
شکور

سعید پشت مشهدی پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 15:22

کارای قبلی ارنوفسکی همه معرکه بودن به خصوص مرثیه ای برای یک رویا و کشتی گیر هنوز اینو ندیدم و اینکه آرنوفسکی هالیوودی شده خیلی باعث تاسفه امیدوارم برگرده به سمت کارهای قبلی خودش.

علیرضا موسوی پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 16:17

تو کانون هست کیفیت خوبش؟ برای من کشتی‌گیر و قویِ سیاه همچنان فوق‌العادست ولی پی رو ندیدم هنوز.

به موسوی پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 17:42

آره هست
شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد