کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

جزوه برای عکاسی



ی جزوه برای عکاسی در حال تدوین هستم و خدا رو شکر داره کاراش تموم می شه . . .

 

 این جزوه شامل ترکیبی از:

اولیه های عکاسی

آشنایی با ترکیب بندی

اصول ترکیب بندی و آشنایی با زیبایی شناسی تصویر

قاب بندی،شناخت زوایا

شناخت کمپوزیسیون و مفهوم در عکس

مختصری از بحث رنگ و تونالیته های رنگی

و . . .

است

اما در کنار این مباحث نظری و تئوری،بخش زیادی از این جزوه رو به نگارش تجربیات خودم و جمعی از عکاسان بنام ایرانی و خارجی این رشته و در کنار آن بیان دیدگاههای مختلف در مورد بحث عکس اختصاص دادم...

تو این جزوه سعی کردم مطالبی ک می دونم ب کار خواننده ی علاقمند اما تازه کار میاد بیارم . . .

هدف اصلی و کاربرد نگارش این جزوه تعیین سرفصل های بحث خودم با کسایی بوده ک ب اونها درس عکاسی و شناخت تصویر رو می دم . . .

چون همیشه معتقدم کلاسهای مختلفی ک در هر رشته ای برگزار می شه خیلی از وقت آدم رو بی خود و بی جهت با پرداختن ب مطالبی ک دانستن آنها چندان هم ضروری ب نظر نمی رسه هدر می ده . . .(یاد استاد شیردل بخیر ک گفتند:

نانی لوی گفت : من در عرض ده دقیقه سینما رو به شما یاد می دم . . . اما کتاباتون رو بریزید دور برید تو خیابونها و تو زندگی و سینما رو یاد بگیرید . . .)

پس سعی کردم تو این جزوه بهترین مطالب رو دست چین کنم . . . مطالبی ک در کمترین مدت بیشترین بهره و بازده رو ب مخاطب بده . . .

امیدوارم بتونم بعد از تموم شدنش این جزوه رو به بهترین شکل در اختیار دوستانی ک علاقه دارند قرار بدم

. . .


پی نوشت:

پارسال همین روزا بود ک کارگاه تصویربرداری برگذار شد . . . یادش بخیر. . .(هرچند من استاد خوبی نبودم!)

نظرات 5 + ارسال نظر
شهسواریان شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 19:30

امتحان هم می گیرین؟ :)))
عمل به گفته ی آقای شیردل بسیار کار شایسته ای است.

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 20:35

خیلیم عالی

عطار یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 10:50

بسیار عالی
جزوه رو باید حتما ازت بگیرم حاج مهدی

حق طلب یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 19:41

شکور یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 22:45

صدآورین
شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد