کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

مشورت/خطر در وبلاگ؟/به کجا می رویم


مدتیه که اتفاقات عجیبی رو تو وبلاگ می بینم.نظری رو تایید می کنم

بعد میبینم میره زباله،یا نظرات بدون دیدن من تایید میشه.

یادداشت حذف میشه و .......

خلاصه اینکه امکان تحمل دیگر نیست.

میشه اینکارا رو کرد: در صورت تکرار چند تا چندتا اکانت بچه ها گرفته شه تا

مجرم! پیدا شه، یا همه اکانت ها گرفته شه و از اول داده بشه و راه های دیگه ای که

که میخوام بهم پیشنهاد بدین تا چاره کنیم و مشکل رو حل کنیم.

لطفا نظراتتون رو اعلام کنید.

نظرات 12 + ارسال نظر
جهان سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 00:40

امروز با دوستان راجع به پدیده هایی از دوستان اکانت دار صحبت میکردیم به این نتیجه رسیدیم که بهتون پیشنهاد بدیم که اگه امکان اساسنامه ای داره هم در اکانت دادن به اعضا محدودیت ایجاد بشه کمی و هم اینکه بعضی از اکانت های بلااستفاده بعد از یه بازه زمانی غیر فعال بشه.
به نظرم رو این موضوعات فکر کنید و با مسوولین اساسنامه مشورت کنید...

بله بله. خیلیا هستن که تعداد پستهاشون خیلی کمه و حتی صفره. خیلی از قدیمی ها هستن که خیلی وقته پست نذاشتن و حتی دیگه رابطه ای با کانون ندارن. بعضی ها هم هر دو. بهتره خیلی از نویسنده ها رو اکانتشونو تعلیق کرد.
قدکساز

سعید چ.ع سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 08:42

اینکه همه اکانت داشته باشن رو‌ نمی‌فهمم. به نظرم همه به جز مسئول وبلاگ‌باید محدود سه دسترسیشون. با حذف فعلی همه اکانتا تا یافتن راه حل موافقم.

جهان سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 09:58

به نظرم اکانت نویسنده های زیر کاملا بلااستفاده شده:
علیرضا موسوی
شاهتوری
یاسمین.م
مهرشاد پرهیزکار
سمیه محبوبی
رامین همت زاده
علی محیط
نیلوفر مردیها
بابک رضایی
پژمان دلیاری
ماها عسگری
شبنم باباگلی
فربد
امیرحسین
مهسا حبیبی
آمنه تدریس
آروین پارسا

پ.ن: البته یه سری از اسامی بالا گاه به گاه تو کانون حضور و فعالیت دارن و شاید بهتره اکانتشون باقی بمونه البته مثل خانم مردیها و آقای محیط.

امیر حیدری سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 15:31

ارجاع میدم به دکترینی که قبلا نوشتم
http://filmclub-sbu.blogsky.com/1392/05/14/post-2830/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%A9

ترابی سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 18:10

خواستم بگم که اگه امکانش هست (که با توجه به پست دکترین هست) دسترسی اعضا محدود بشه ولی با توجه به کامنت های پستی که آقای حیدری گذاشتن این کار کنار این حسنش یه سری عیب هم داره که شاید مانع این کار بشه .

از نظر فنی بررسی بشه که چه کارهای دیگه ای میشه کرد که دسترسی به تغییرات نظرات محدود بشه ولی مشکل ندیدن همه نظرات و پست ها رو هم نداشته باشه.

شکور سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:21

داستان اکونت هایی که پست هاشون کمن یا حتی صرف هستن این بود که روزگاری که شماها بازم یادتون نمیاد، قرار بر این شد برای به یاد داشتن اسم اعضای کانون، هر کس که صلاحیت اکونت گرفتن پیدا کرد، به طریقی بهش اکونت بدیم تا اسمش تو وبلاگ ثبت بمونه.
این حرکت خیلی قشنگیه که ما الان اسم قدیمی ها یا اعضایی که تو وبلاگ مشارکت ندارن ولی برای کانون کار می کنن رو یه جا دور هم در منظر عموم داشته باشیم.
اگه راه کاری به جز حذف اکونت ها هست، من به شدت از باقی موندن اکونت ها که داره تبدیل میشه به تاریخچه ی کانون، استقبال می کنم
شکورم

شکور /اصلاحیه سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 21:09

در نظر قبلیم، صرف رو صفر بخونید
شکور

جهان سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 21:31

دکترین آقای حیدری رو خوندم و یه بررسی کوچیک هم کردم.
اگر دسترسی افرادی که تازه اکانت گرفتن و افرادی که خیلی وقته کانون نمیان ، از حالت مدیریت به نویسنده تغییر کنه فک نمی کنم مشکل خاصی پیش بیاد.

تصمیم گیری دقیق راجع به افرادی که به تازگی یوزر و پسورد گرفتن رو میشه گذاشت طبق صلاحدید مسئول وبلاگ یعنی مسئول وب تشخیص بده که اصلا فرد نیاز داره که از همون ابتدا اکانت مدیریتی داشته باشه یا نه و اگر نه تا چه زمان اکانت نویسندگی داشته باشه نه مدیریتی. ( البته قطعا میشه براش محدودیت ایجاد کرد مثلا اینکه مسئول حق نداره بیش از دو ماه نویسنده ای رو از دسترسی کامل به بخش مدیریت محروم کنه).

در خصوص اعضای قدیمی تر هم اگه اکانتشون از مدیریت به نویسندگی تغییر کنه اون موردی که آقای شکوری اشاره کردن حفظ میشه و تاریخچه کانون لطمه نمیخوره.

در خصوص مسئله پاسخ به کامنت های تایید نشده و اینکه بسیاری از بحث ها در مدیریت رخ میده و اگه کسی اکانتش مدیریتی نباشه نمیتونه به کامنت ها پاسخ بده باید عرض کنم که باز هم مشکلی پیش نمیاد ، اعضایی که تازه اکانت گرفتن احتمال اشتباهشون خیلی بالاست ، از تایید اشتباه یک کامنت تا حذف پاسخ های بسیار مهم که در صورت پاک شدن غیر قابل برگشتن. بعلاوه عضو جدید میتونه با خوندن کامنت ها و پاسخ های دیگران نظرش رو در یک کامنت جداگانه وارد کنه و تو بحث شرکت کنه و اینطور نیست که اگه اکانتش مدیریتی نباشه نمیتونه کامنت ها و پاسخ های دیگران در مدیریت رو ببینه.
در خصوص اعضای قدیمی هم که نسبت به توجیه شدنشون در خصوص قوانین وبلاگ مطمین تریم میتونیم به مسئول وبلاگ اختیار بدیم که در صورتی که موردی پیش اومد که نویسنده قدیمی خواست دوباره تو مدیریت دسترسی کاملی داشته باشه با یه توضیح مختصر دویاره اکانتش از نویسنده به مدیر تغییر پیدا کنه.

امیر حیدری سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 22:11

میتونه حذف نشه و فقط دسترسی به صورت نویسنده باشه نه مدیر.
بحث ندیدن کامنت ها هم اصلا مطرح نیست و در هر دو صورت(چه نویسنده چه مدیر) کسی که اکانت داره قادر به رویت همه کامنت ها هست.

محسن قدکساز سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 22:12

به آقای شکوری:
میشه از حالت مدیریت به حالت نویسنده یا بیننده تبدیلشون کرد.

شکور سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 22:49

همه چیز خوب
ففط حواستون باشه که اگه مسئول وبلاگ بخاد کاری بکنه که خلاف قانونه مربوط به وبلاگه، نیاز به یک قانون هست وگرنه تصمیم مسئول نمی تونه قانون رو استئنا کنه...


مطابق با بند 5 قانون مشارکت در ارتباطات اینترنتی(مدون شده در نسخه ی آخر اساسنامه):
5- فرد با خروج از نهاد تصمیم گیری، امکان مشارکت در ارتباطات اینترنتی کانون (پست نوشتن در وبلاگ) را از دست نخواهد داد مگر با رای نهاد تصمیم گیری کانون در راستای پیشنهاد هر عضو


بنابراین بدون نظر نهاد تصمیم گیری، حق جلوگیری از امکان مشارکت وجود نداره. ولی به نظر می رسه که تغییر نحوه ی حضور در وبلاگ از مدیریت کامل به صرف نویسندگی پست ها با روح اساسنامه در تعارض نیست و این امکان مستقیماً از طرف مسئول وبلاگ وجود داره.
شکور

ولی تبدیل مشارکت فرد از حالت مدیریت به صرف بیننده بودن، به شکلی که فرد نتونه پست بنویسه، با هدف اصلی قانون مشارکت در تعارضه
بنابراین برای همچین تغییری، نیاز به رای نهاد تصمیم گیری هست
شکور

جهان سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 23:46

عرض شود تا جایی که متوجه شدم اکانتی که تو بلاگ اسکای ایجاد میشه سه حالت داره:
١.مدیر (همین وصعیتی که الان همه داریم ,یعنی دسترسی به همه چیز)
٢.نویسنده ( میتونه پست بزاره و کامنت ها رو بخونه اما امکان تایید پاسخ و حذف کامنت رو نداره. به علاوه به امکانات دیگه هم دسترسی نداره که خیلی کاربرد نداره مگر برای مسوول ارتباطات اینترنتی کانون)
٣.مشارکت کننده ( کاملا شبیه نویسنده ست اما با یک تفاوت خیلی بزرگ ،وقتی پست میخواد بزاره به طور خودکار پستش چرک نویس میشه تا بعد از تایید مدیر وبلاگ پست منتشر بشه)

این موارد رو محض اطلاع گفتم.
حالا یکی از دوستان مدیر لطف کنه بره تو قسمت نویسندگان و نقش بنده رو از مشارکت کننده به مدیر تغییر بده اطلاعات بالا رو کاملا تجربی کسب کردم. دستم موند تو پوست گردو , دیگه به مدیریت دسترسی کامل ندارم

مدیر شدید.
قدکساز
_______
اع :دی
مرسی.
منتظر جناب شکوری بودم :دی
جهان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد