کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین: بحث خارج از وبلاگ در محیط اینترنت در مورد جزئیات کانون/انتقاد

وقتی خارج از وبلاگ در فضاهای مجازی دیگر در مورد مسائل داخلی کانون بحث می کنید، نظرات افرادی رو از دست خواهید داد که   اتفاقاً سنگین ترین نظرات در مقابل نظرات شماست. و نظرات افرادی رو هم به دست می آورید که اصلاً شناختی نسبت به کانون ما ندارن. تنها نهاد رسمی مجازی کانون، وبلاگ کانونه نه جای دیگه. این اتفاق داره زیاد میشه. دوستان اگه به این رویه ادامه بدن، به شخصه به این شک می افتم که از شنیدن پاسخ های محکم واهمه دارن. یا با این روش می خوان از بروز نظرات مخالف بعضی از دوستان جلوگیری کنن. یا از شنیده شدن پاسخ به نظرات توسط مخاطبین سایتهایی غیر وبلاگ، اجتناب کنن!

حتی اگر همون پستی که خارج از وبلاگ گذاشته شده، در وبلاگ کپی بشه هم مشکل حل نمیشه وقتی می بینیم که نظرات عجیب و غریبی در خارج از وبلاگ هست که در وبلاگ دیده نمیشه تا به نقد کشیده بشه. مگر اینکه تمامی اون نظرات هم در وبلاگ آورده بشه و همچنین پاسخ به اون نظرات هم در خارج از وبلاگ گذاشته بشه. این سبک بحث داره حقایق رو به هم می ریزه و ایجاد سوتفاهم میکنه!

قطعاً اصل بر برائته و دوستان به تاثیر منفی ای که این روش می تونسته داشته باشه دقت نکرده بودن تا به امروز، ولی امیدوارم به پیشنهاد بنده، به اونچه عرض کردم، یه تاملی بکنن.

به شخصه علاوه بر عدم توجه آغازگران این بحثها، این اتفاق رو ضعفی بر عملکرد مسئول ارتباطات اینترنتی هم می بینم. از گذشته در مورد اینکه موازی کاری با وبلاگ چه اثری بر وبلاگ خواهد داشت مکرراً صحبت شده ولی هیچ تذکر یا تلاشی از زرگر مشاهده نمیشه. مگر اینکه زرگر خودش به این اعتقاد نرسیده باشه.

البت باید متذکر بشم که همچنان دوستان می تونن به این رویه ادامه بدن، این یه اختیار حتی خارج از بحث های کانونیه، ولی من که خودم به نیت این حرکت شک منطقی خواهم داشت.

شکور

نظرات 3 + ارسال نظر
مسعود زرگر یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 22:16

بله

محسن قدکساز یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 22:35

من به این نتیجه رسیدم:
مشکل من با نظام کانون فیلمه و به نظرم این حقّ منه.
اما من قصد اصلاح کانون رو ندارم و تلاشی هم در این راستا نمیکنم.
صرفن سعی میکنم با ادامه دادن و بیشتر کردن فعالیت هنریم توی کانون مفید باشم و وارد مسائل کلان نخواهم شد. مطمئن باشید که از طرف من خطری کانون یا شخصی رو تهدید نمیکنه و نخواهد کرد.
کلّن سمعن و طاعتا

حرفات ربطی به پست من نداره قناری
درضمن در مورد این حرفا که ربطی به پست من نداره هم عرض کنم که:
1- برای کانون تلاش کن
2- حتی برای اصلاح کانون تلاش کن
3- ولی به شرط رفتار اخلاقی و استفاده از روش های منطقی
4- «سمعن و طاعتا» بسیار خطرناکه
5- بیا در مورد مشکلات نظام کانون صحبت کنیم. یک هزارم درصد احتمال بده که چیزهای مهمی نمی دونی
شکورم

به زرگر یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 23:23

بله یعنی چی؟
شکور

در تایید پست بود. .
زرگرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد