کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی

من یه سری خبر خوندم توی سایت های مختلف، گفتم به شکل گلچین توی وبلاگ هم بذارم . کمی از اون رو هم برای اختصار کم کردم. البته بیشتر سایت ها از خبرگزاری مهر و ایرنا برداشته بودند و خودشون زحمت خاصی نکشیده بودند. داشتم فکر می کردم جالب میشه اگه کانون هم خبرنگار سینمایی داشته باشه ! با این حال خبرهای خوندنی ای هستند . خبر آخری رو زودتر از بقیه بخونین تاریخ انقضاش میگذره.


 

 خبر اول «برف» ایرانی در شانگهای می‌بارد/ داوری پیمان معادی در سرزمین چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر (و به پست گذاری اینجانب!) ، سازمان‌دهندگان جشنواره بین المللی سینمایی شانگهای فهرست اسامی شرکت کنندگان در رقابت جام طلای جوایز امسال را که از 14 ژوئن آغاز می شود، اعلام کرد.

جشن سینمایی شانگهای که از سال 1993 آغاز شده مهمترین جشنواره سینمایی سالانه چین است و به ویژه از زمانی که باکس آفیس این کشور در چند سال اخیر در بازار جهانی سینما جایگاه مهمی پیدا کرده بر ارزش این جشنواره سینمایی نیز افزوده شده است.

ریاست گروه داوری این جشنواره امسال برعهده گونگ لی بازیگر و اعضای گروه داوری شامل پیمان معادی بازیگر ایرانی، ایم سانگ-سو کارگردان کره ای، سالی پاتر کارگردان بریتانیایی، لون شرفیگ کارگردان دانمارکی، لیو جی کارگردان چینی و

شونجی ایوایی کارگردان ژاپنی خواهد بود.

از ایران فیلم «برف» ساخته مهدی رحمانی در بخش رقابتی این جشنواره به نمایش در می آید.  فیلم «فرشته ها با هم می‌آیند» ساخته حامد محمدی و «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری نیز در این جشنواره حضور دارند.

این جشنواره همچنین با هدف کشف استعدادهای جدید بخش هایی چون فیلم موبایلی، بخش فیلم کوتاه بین المللی دانشجویی و جایزه استعداد جدید آسیایی را نیز برپا می‌کند.

به گفته مسئولان این جشن سینمایی، بیش از 400 فیلم بلند در این جشنواره نمایش داده می شود و فرش قرمز آن در مراسم افتتاحیه در 14 ژوئن (24 خرداد) پهن می شود.


خبر دومقهرمان واقعی «شیار ۱۴۳» در قاب تصویر

نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار143» بارها گفته است که فیلمش را بر اساس  داستانی از کتاب «اختر و روزهای تلواسه» ساخته است. داستانی که برگرفته از زندگی مادر شهید محمدجعفر رضایی است. این مادر شهید در شهر بیجار کردستان زندگی می کند که 15 سال چشم انتظار فرزندش بود. 

مادر شهید محمد جعفر رضایی


خبر سومهمکاری جیمز کامرون با سیرک آفتاب/ «آواتار» جهانگردی می‌کند

جیمز کامرون و سیرک دو سولیل (سیرک آفتاب) با همکاری هم تهیه یک نمایش زنده الهام گرفته از «آواتار» را در نظر گرفته اند.

این برنامه نمایشی که قرار است اولین بار در اواخر سال 2015 روی صحنه برود، در سراسر جهان سفر می کند و این نمایش را اجرا می‌کند. 

کمپانی فوکس قرن بیستم که از تولیدکنندگان فیلم «آواتار» خواهد بود از مشارکت کنندگان در اجرای این نمایش خواهد بود.  

جیمز کامرون پیش از این با سیرک دو سولیل از کانادا همکاری داشت و یکی از تهیه کنندگان مستند سه بعدی «سیرک دو سولیل» در سال 2012 بود.

کامرون که اکنون تهیه سه قسمت «آواتار» را در ادامه قسمت اول آن در دست دارد، در این باره گفت: در طول سال ها استعدادهای ویژه و تخیل غنی ای را در میان بازیگران و هنرمندان خلاقی که پشت سیرک دو سولیل هستند کشف کردم.  می‌دانم که می توانم در یک هدف مشترک مخاطبان را به سطح دیگری از تجربه نمایشی برسانیم.

اکنون به نظر می رسد او قصد دارد این دنیای فوق العاده و رنگین را در سطح دیگری نیز در معرض دوستداران هنر قرار دهد.

کامرون که قصد دارد این سه فیلم را در نیوزیلند تهیه کند، می خواهد کاملا مانند پیتر جکسون سازنده «ارباب حلقه ها» عمل کند و کار فیلمبرداری هر سه فیلم را سال آینده شروع کند. در حال حاضر نویسندگان متفاوتی در حال نوشتن هر یک از فیلمنامه‌های قسمت بعدی این مجموعه هستند.

قرار است «آواتار 2» دسامبر سال 2016، فیلم سوم به دنبال آن در سال 2017 و فیلم چهارم هم در سال 2018 اکران شوند.


خبر آخر برای علاقه مندان به جدایی نادر از سیمین: نمایش مستند «از ایران، یک جدایی» فردا


به گزارش ایسنا،عصر فردا (یکشنبه 11 خردادماه) و در هفتمین برنامه از دوره جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «از ایران، یک جدایی» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطائی به نمایش عمومی درآمده و سپس مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

این مستند که مراحل ساخت فیلم اسکاری جدایی نادر از سیمین، بازتاب آن در رسانه‌ها، مخاطبان فیلم و... را مورد بررسی قرار می‌دهد، از ساعت 17:30 عصر یکشنبه (11 خردادماه) در سالن «سینماحقیقت» این مرکز به نمایش درآمده و سپس با حضور کارگردانان، ناصر صفاریان (منتقد سینما و مجری) و مهرزاد دانش (منتقد) مورد نقد قرار می‌گیرد.
علاقمندان می‌توانند از ساعت 17:30 عصر یکشنبه به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.


منابع: خبرگزاری مهر- خبرگزاری تنسیم- بانی فیلم

نظرات 2 + ارسال نظر
مسعود زرگر شنبه 10 خرداد 1393 ساعت 20:26

تشکر از شما
عرض شود که اینه هر چند وقت یک بار یه خبرنامه تو وبلاگ بیاد بد نیس یه تنوع به فضای وبلاگ میده
اما این شکلی نه چون جذابیتی نداره.

محمد مهدی اهل خیر( قربانی) شنبه 10 خرداد 1393 ساعت 20:55

پست خیلی خوبی بود و خوبیش اینه که چند تا خبر توی یک پست اومده و با پست های متعدد شلوغ نشده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد