کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

برای همه ی سینماهای خاموش شهر

دور و اطراف شهر پر است از سینماهایی که زیر خرواری از خاک مدفون شده اند و تنها اسمی از آنها پیداست و یا پوستری از آخرین فیلمی که اکران کرده اند و می توان از این راه فهمید که چه سالی در سینما را تخته کرده اند. 

 

دیگر نه مخاطبی به آن وارد می شود و نه بوفه دار و آپاراتچی. چه خاطره هایی که برای نسل های قبل باقی مانده و چه کسانی که فیلم های مورد علاقه یشان را آنجا دیده اند. بگذریم از اینکه عده ای بیکار شدند و همینطور تاثیر در فروش فیلم ها. برای من که سنم قد نمی دهد به زمان رونق سینما، دیدن این همه تخریب (بخوانید فلاکت) آزاردهنده است. خصوصا در خیابان لاله زار که اگر جای دیگری بود صد درصد به مرکز گردشگری تبدیل می شد و هر ده قدم سینمایی خود نمایی میکند، آن هم از نوع تعطیلش. شاید اگر این سالن ها مثلا قهوه خانه بود یا چه می دانم مغازه های مختلف، آدم دلش نمی سوخت و اصلا بهش فکر نمی کرد. اما وقتی تعدادش از انگشتان دو دست و دو پا هم بیشتر می شود ... مثل قطع درخت می ماند، اگر جایگزین نشود هوا را آلوده و آلوده تر می کند. به این اسامی نگاه کنید : رکس - کریستال- متروپول- خورشید- ایران- البرز- سعدی- اروپا و ... 

(سینما رکس سابق- لاله زار)


علتش را هم بخواهید یا ورشکستگی است و یا عدم رضایت مالک و یا قدیمی بودن سالن ها و یا !

گرچه این متن دردی را دوا نمی کند اما پیش خودم گفتم درد دلی است با اهالی و دوست داران فیلم و سینما. 

نظرات 7 + ارسال نظر
شکور دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 ساعت 21:25

اوپس
همینطوری الکی الان کیمیایی جلو چشامه
شکور

حق طلب دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 ساعت 21:29

اسدی دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 ساعت 21:58

اینکه گفتی اگه جای دیگه ای بود به مرکز گردشگری تبدیل میشد واقعا خیلی دردناکه :(

جهان سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 02:14

خیابون ولی عصر هم گاهی آزار دهنده ست برام دقیقا به خاطر همین موضوع

پیروزبخت سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 07:53

سعید پشت مشهدی سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 14:55

چقدر ناراحت کننده و چقدر مطلب خوبیه که گذاشتین وبلاگ.

مریم حیدری سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 20:36



من از جلوی سینما آستارا که رد میشم همچین حسی دارم .هر چند که هنوز کار میکنه این سینما .ولی یه غربت عجیبی داره این روزا .بعدم من دلم برای اون همه خاطره ی خوب که از بچگیام اونجا دارم تنگ میشه ...حیف این سینماهاست واقعا ..حیف ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد