کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

فیلم دوراهی ساخته سعید پشت مشهدی

واقعا انتظار دیدن یک فیلم بهتر از این رو داشتم. راستش من زیاد در این باره ها اطلاع ندارم ولی فکر می کنم این فیلم موارد اولیه یک فیلم را هم نداشت. 


صدا گزاری، تدوین ، فیلم برداری و فیلم نامه اصلا خوب نبود. 


واقعا فیلم های قبلی پشت مشهدی از این بهتر بود.


این فیلم اصلا خوب نیست. به نظر من بهتر همانطور که برای اکران فیلم معیار داشتن ارزش هنری را داریم برای ساخت فیلم هم این معیار را داشته باشیم. 

نظرات 26 + ارسال نظر
شکور پنج‌شنبه 4 اردیبهشت 1393 ساعت 21:46

در مورد فیلم اول که نباید معیار هنری بودن در ساخت فیلم رعایت بشه ولی در مورد ساخت فیلم های بعد در تصویب همکاری یا بودجه میشه به این مسئله دقت کرد
شکور

سعید پشت مشهدی جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 01:52

راستش خودت میگی که زیاد در این باره ها اطلاعات نداری پس چه جوری متوجه میشی که فیلمبرداری یا تدوین یا فیلمنامه خوب نبوده? خوب هیچ دلیلی هم که نگفتی یا حتما که اطلاعات نداری همین جوری یهویی از فیلم خوشت نیومده یا شاید از سازنده اثر خوشت نمیاد? و سعی داری پیشنهاد قانونی بدی که جلوی ساخت کارهای بعدی من رو از طریق کانون بگیره! جالبه تا حالا درمورد هیچ کدوم از کارهای کانون که تاحالا ساخته شده همچین حرفی نزدی همه به نظرت شاهکارن فقط کار من که نصف راش هاش به خاطر خراب بودن رم دوربین پریده و من فقط با نصف اشون کار رو تحویل دادم ضعیفه?! بعد از 5 سال کانون بودن با کمترین بودجه فیلم کوتاه تو کانون این کار رو ساختم (دوتا فیلم قبلی من اصلا کانونی نیستن) و با کلی مشکل مسخره که از جمله پاک شدن نصف راش ها که اصلا تخسیر منم نیست (موقع تدوین برای خیلی از پلان ها تنها یک برداشت داشتیم تازه بعضی هاش هم مجبور شدیم از نماهای تمرینی و پشت صحنه بزاریم چون پلان های اصلی پاک شده بودند) به هر زحمتی بود کار رو تحویل دادم و حالا دارم این جملات با غرض و کینه رو میخونم ....
در ضمن کیفیت هنری کار رو علمای اهل فن تشخیص میدن نه هر کس دیگری این فیلم توسط استاد دانشگاه هنر تایید شده
اگر این جور بی انصافی ها در مورد کارم بازم بشه با اینکه برام سخته ولی دیگه کانون نمیام ...
شاید ایزدی و بقیه بتونن فیلم های بهتری بسازن و من جلوشون رو گرفته باشم ...
امیدوارم تند حرف نزده باشم اصلا قصد بی احترامی به ایزدی یا هیچ کس دیگه ای رو ندارم فقط ...

محض جلوگیری از سوتفاهم در تاریخچه ی کانون میگم:
تا جایی که یادمه تازه وارد نزدیک به 200 تومن هزینه داشت
ریجکت هم کم خرج بود که یادم نیست چقدر
شکور

شکور جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 02:19

به نظر من تاریکی درخشان حرفی برای گفتن داشت به خصوص که اولین کار کانون همراه با جلوه های ویژه و در فضای سوررئال بود
تصمیم پایین تر از تاریکی درخشان بود هرچند کمی کارگردانیش قابل تامل تر از تاریکی بود بود
ولی دو راهی از تصمیم هم ضعیف تر شده
همونطور که به مشهدی رودر رو گفتم، به نظرم از تجربیاتش استفاده نمیکنه.

شکور

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 11:42

اقا اصلا در نظر می گیریم فیلم خوبی نیست ولی چند نکته :
فیلم خوبی نبود آیا نتیجه کار هم مفید نبود آیا اعضای کانون که در این پروژه به کار گرفته شده باعث نشد با تجربه بشن من خودم که اولین تدوینم بود بسیار با تجربه شدم هم در زمینه تدوین فیلم و هم چون سر فیلمبرداری بودم در زمینه فیلمسازی
من الان از همه این تجربه ها برای ساختن فیلمم استفاده می کنم یا همین خانم مینایی که بعد از این کار ساخت فیلمشو شروع کرد یا فردین وعطار و عماد.....
من خودم بشخصه از کار صداگذاری فیلمبرداری و فیلمنامه و بازی راضی نبودم
ولی پشت مشهدی با یک تیر دو نشون رو زد هم ساخت فیلم و هم با تجربه کردن اعضای به کار گرفته شده
باشه توی ساختن هر فیلمی اعضا می تونند با تجربه بشن (هم تو کار خوب و هم کار بد) ولی آیا اونایی که می خوان فیلم بسازنند زنبیل گذاشتن پشت در کانون چرا باید با دید صفر یا صدی نگاه کنیم(سوخت بره ولی پشت مشهدی نسازه)
درباره تدوین فیلم هم باید بگم داره میشه قضییه قانونی که تو گذاشتی برای بلیط های جشنواره و اعتراض بعضی از اعضا.چند نفر از بچه ها به من گفتن اصلا ( با این اتفاقاتی که سر راش ها و سر فیلمبرداری وباران و مه خورشید ...افتاده بود) فکر نمی کردن این فیلم جمع بشه .نمی خوام بگم تدوین خوبه نه می خوام
بگم چه اتفاقاتی قبل از تدوین و بعد از تدوین افتاده

ولی راه حلی هم دارم : به جایی که به دلایلی که داریم جلو گیری کنیم از ساخت فیلم یک عضو .بیایم ناظر کیفی برای اون فیلم بگذاریم تا هر کجا اعضا دارن اشتباه می کنند یا از تجربه های قبلیشون استفاده نمی کنند جلوشو بگیره
و راهنمایشون کنه ویا کنسلش نه

همچنان معتقدم در تصویب همکاری یا بودجه میشه به «چندمین فیلم بودن» و «روند موفقیت و استفاده از تجربیات» کار کارگردان توجه داشت.
درضمن، صرف کسب تجربه ی اعضا دلیل درستی برای همکاری با هر فیلمساز نیست. باید به هزینه و فایده نگاه کرد. مثلاً تجربه ای که کسب میشه به هزینه ی صرف شده می ارزه یا نه.
به هر حال همونطور که در کانون گفتم، اگر در آینده متقاضی های دیگه ای در کنار سعید درخواست بودجه یا همکاری داشته باشن، من به شخصه باتوجه به اینکه سعید فیلم سومش رو هم خراب کرده و من خودم «استفاده از تجربه» تو کارهاش نمی بینم، به اون افراد رای میدم.
این نگاه اصلا صفر و صدی نیست بلکه منطقی و جدای رفاقته.
شکور

سعید پشت مشهدی جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 12:44

200 تومن اون زمان تازه وارد مطمئنا بیشتر از 300 تومن الان میرزه باید تورم روز رو هم در نظر گرفت.

گفتم که نزدیک به 200. یادم نیست دقیقش رو.
شکور

مسعود زرگر جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 14:28

به شکور:

حاجی نظر تایید شده رو نپاسخ!

به مسئول کم تجربه ی وبلاگ جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 14:42

قناری من هیچ وقت تو زندگیم!! نظری که تایید نشده رو پاسخ ندادم
با ایرادی که به من گرفتی، متوجه میشم که مثل اینکه خانم جهانی یه سری مسائلی که باید بهت انتقال می داد رو انتقال نداده و نقد بهشون وارده.
روز قبلی هم که دیدم یوزر و پسورد اصلی کانون رو بهت ندادن...
عرض شود که گاهی نظری تو مدیریت روبروی چشمای من تایید نشده باقی مونده و من دارم براش پاسخ می نویسم. در همون لحظه تو اون نظر رو تایید می کنی. من اینجا پاسخم رو درج می کن و قبل از اینکه پاسخ من زیر نظر تایید نشده درج بشه، نظر توسط تو تایید میشه. این یه باگ اینترنتیه نه تخلف من.
این باگ از نظر فنی غیرقابل حله و اونقد کوچیکه که حتی نیازی نیست براش راهکار بچینیم.
تنها راهکار ممنوعیت کامل پاسخ به نظراته که من مخالفم و در زمان خانم حنانی به اندازه ی کافی در موردش صحبت شده.

شکور

یوزر و پسورد کانون به من داده شده بود،وقتی گوشی رو بالا پایین کردم پیداش کردم،نقدی به خانم جهانی وارد نیست.فراموشی اینجانب باعثش شده. این مورد هم که از استثنایی ترین حالتهای ممکن هست باز هم تقصیر خانم جهانی نیست،به هر حال من بی تجربه وظیفم این هست که
تذکر بدم در چنین حالتی،دیگه نمی تونم حالت خاص در نظر بگیرم.
و اینکه هر آدمی ممکن اشتبه بکنه .
زرگرم

---
کارت که درسته قناری
یوزر رو خودت بهم گفتی ندادن. من چه میدونم
این رو هم باس خانم جهانی میگفتن بهت. چون قدکساز و جهانی جفتشون براشون این قضیه پیش اومده بود.
شکور
........................................
اوکی
زرگرم

فرشته مینایی جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 15:15

واقعا انتظار دیدن یک فیلم بدتر از این رو داشتم!
من درباره ی وقایع رخ داده در زمان فیلمبرداری و حتی پس از آن خبر دارم و واقعا انتظار داشتم این فیلم هیچ وقت به نمایش گذاشته نشه....
از این دیدگاه که با وجود تمام اتفاقات رخ داده فیلم بالاخره تمام شد و به نمایش گذاشته شد به آقای پشت مشهدی تبریک میگم
اما از دیدگاه ارزش هنری نمیتونم اظهار نظر کنم چون دیدگاه من و آقای پشت مشهدی خیلی خیلی با هم فرق داره
و البته جا داره همین جا حرف آقای قربانی رو تایید کنم که این کار واقعا تجربه مفیدی برای من بود

سعید ایزدی جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 15:18 http://kafankhafan.blogfa.com

به پشت مشهدی:
تو خوبی حاجی؟ مطمئنی داری برای پست من کامنت می ذاری؟
من گفتم یه سری موارد فیلمت اصلا خوب نبود دارم "جملات با غرض و کینه" می گم؟ واقعا خوبی تو؟ اتفاقا اولشم گفتم که زیاد سر در نمیارم. می تونستی درست بیای بگی نه فیلمم این موارد خوبه. این همه هوچی گری برای چیه؟

من درباره فیلم زیاد اطلاع ندارم. ولی دلیل نمیشه نظر ندم. ولی همه می فهمند که نطر من حرفه ای نیست فقط نظر یه فرد عادیه. اگه فقط اهل فن حق نظر دادن داشته باشند پس چرا به بقیه افراد نشون می دی چون به هر حال هر کی نظرش رو می گه.

اتفاقا من به شدت احساس می کنم که تو با غرض و کینه داری برای پست من نظر می دی. بیشتر هدف من این بود که اونا که اهل فن هستند بیاند نظر فنی بدند چون دیدم در این باره نظری داده نشده. بر خلاف فیلم عباس شکوری که در موردش بحث شده.

این چه حرفیه که تا تقی به توقی می خوره می گی من از کانون می رم؟ این بچه بازی یعنی چی ؟ من گفتم فیلمت خوب نیست بی انصافی این دیگه کجاشه. درست بیا جلو نقد وایسا. می رم یعنی چی ؟ خوب می خوای بری برو به من چه ربطی داره ؟

درباره اینی که گفتی من می خوام قانون بزارم که تو دیگه فیلم نسازی رو از کجا در اوردی من پیشنهاد دادم که ارزش هنری قائل شیم و این رو برای همه گفتم و نه فقط تو. تازه فقط یه پیشنهاده. انقدر پیشنهاد ساده برات آزار دهندست؟

در آخر این که راش هات از بین رفته مستقیما تقصیر خود کارگردانه. اگه واقعا می خوای همه فیلمت رو با این مورد در نظر بگیرند و در موردش نظر بدند. اول فیلمت بنویس که راش هام پاک شده. واقعا این چه حرفیه من اگه به نظرم فیلمت خوب نیست نگم جون راش هات پاک شده؟ خوب می خواستی جوری برنامه ریزی کنی که پاک نشه. یا دوباره وقت می ذاشتی اون صحنه ها رو دوباره می گرفتی.

سعید ایزدی جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 15:26 http://kafankhafan.blogfa.com

به قربانی:

من دقیقا از این جملت که می گی تجربه سر هر کاری پیش میاد استفاده می کنم. من سعید ایزدی که هیچی از فیلم سازی نمی فهمم می تونم بیام یه کتاب وردارم بگم فیلمش می کنم بعد یه خرعبل بسازم؟ توی این کار آیا کسی تجربه کسب نمی کنه؟ اگه بر اساس جواب تو پیش بریم باید اجازه بدند منم یه فیلم خزعبل بسازم. این به نظرت منطقیه؟

ببین حرف من اینه که این فیلما می ره توی لیست فعالیت کانون. یعنی یکی بیاد بگه چه فیلم هایی ساختید این فیلم ها هم گفته میشه. حرف من اینه که وقتی یکی میاد فیلم های ساخته شده توی کانون رو ببینه با یه سری فیلم مسخره مواجه نشه.

من یه سوال ازت دارم. اگه یکی از بچه ها بیاد بگه که این هفته اکران نداریم من می خوام یه فیلم درجه 3 پخش کنم. ما بهش اجازه می دیم یا نه؟ چرا اجازه نمی دیم؟ توی اون هفته که اکران نداریم؟ چرا سوخت بره ولی اون فیلم پخش نکنه؟

حمایت از تولید فیلم در کانون، دقیقا در راستای همون هدف اساسنامه ایمونه یعنی «ارتقای سطح دید هنری»
این هدف یه سری مخاطب عام داره که با اکران و کلاس های عمومی ارتقاشون میدیم.
یه سری مخاطب خاص داره که بیشتر اعضای کانون رو تشکیل میدن که با کلاس های خاص (مثل تدوینی که من برگزار کردم) و حمایت از ساخت فیلم انجام میشه.
پس یکی از اهداف حمایت از تولید، ارتقای دید هنری مخاطبین خاص کانون یعنی اعضای کانونه. بنابراین ما می تونیم در این مورد از اعضا برای اینکه دیدشون نسبت به فیلم ارتقا پیدا کنه حمایت کنیم که فیلم بسازن. پس اگرهم یه فیلم اولی بیاد تو ساخت فیلم گند بزنه بازم مشکلی نیست.
مشکل وقتی پیش میاد که ما ببینیم عضو نمیخواد با ساخت فیلم خودش رو ارتقا بده بنابراین دیگه براش هزینه نمی کنیم.

من با هزینه ی بدون توقع برای فیلم اولی ها موافقم ولی برای کسایی که چند تا فیلم ساخته اند ما باید برای حمایت های بعدی، به اینکه دارن سعی میکنن که ارتقا پیدا کنن یا نه نگاه کنیم. به همین علت ما از فیلم خانم مینایی حمایت کردیم. هرچند نتیجه اصلا مطلوب نشده.
شکور

سعید پشت مشهدی جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 18:41

به ایزدی:
چیزی که واقعا نوشتی نقد بود? نقد و تحلیل یعنی این که بیای بگی به چه دلیل تدوین یا فیلمبرداری مشکل داره شاید منم یاد گرفتم نه اینکه فیلم بده بیاید قانون بزاریم جلوش ساختن های دوبارش رو بگیریم که یعنی غرض دقیقا با فیلم من یاد این قضیه افتادی عجب تصادفی?!
هر کسی فیلم من نقد و تحلیل کنه خیلی ازش ممنون میشم همون جوری که امیر حیدری و اسد اکبری و خانم اسدی خیلی خوب فیلم رو تحلیل کردند و بخش های مشکل دارش رو هم گفتن و کاملا من استفاده کردم.
پاک شدن راش ها تقصیر منه? دوباره عین همون قضیه روز اول فیلمبرداری من بدون اینکه درجریان باشی داری نظر میدی بهتره بری ماجراش رو از اعضای فیلم بپرسی چی بود?
من همه ی سعی ام رو کردم که با فیلم خودم با درگیر کردن کانونی ها جو فیلمسازی ایجاد کنم خدا رو شکر که خانم مینایی فیلمش رو ساخت مهدی قربانی عزیز تو همین ترم میسازه و مدیر تولیدش هم منم فقط اگر شما اجازه بدی یا اینکه بیای به ما فیلمسازی رو یاد بدی یا شایدم با فحش دادن به ما راحت تر باشی هر جور خودت راحتی.

سعید پشت مشهدی جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 20:30

بعد خود خانم مینایی و مهدی قربانی میگن که تجربه خیلی خوبی بوده براشون اون وقت میگی تجربه خرعبل فیلم??

سعید ایزدی شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 00:04 http://kafankhafan.blogfa.com

به مشهدی :

تو واقعا می خونی من چی نوشتم.

1. من نگفتم تجربه خزعبل. گفتم ارزش داره یه فیلم خزعبل بسازیم تا ملت تجربه کسب کنند؟؟؟ تازه کی گفتم فیلم تو خزعبله؟؟؟
2. من توی مدتی که بودم یکی تو فیلم ساختی یکی عباس شکوری که به نظرم کار عباس خوب بود. کار تو بد. آخه این چه غرض ورزی که می گی.
3. بازم می گم قصدم این بود که درباره کار تو نظر داده بشه. اونایی که بلدن. تازه تو که می گی فیلمت خوبه پس چرا ناراحت شدی من گفتم فیلم هایی که ارزش هنری ندارند. تو که می گی کارت خوبه پس نگران چی هستی؟
4. عزیز من، من منظورم این نیست که تو گرفتی پاکشون کردی. منظور من اینه که در طی کار هر اتفاقی بی افته تقصیر کارگردانه. بیاد جوری مدریت کنه که اتفاقی نیفته. یا اگه افتاد یه جوری هندلش کنه.
5. اگه واقعا فکر کردی من الکی می گم تمام نکاتی که به نظرم علط بود رو می نویسم توی یه پست تا بفهمی الکی نگفتم.
6. حاجی تو کانون من هیچ کارم که بخوام جلو کسی رو بگیرم. این نهاد تصمیم گیری که همه کارست. تازه من نه فحش دادم و نه چیزی این تویی که همه چیز رو بر ضد خودت حساب می کنی.

امیر حیدری شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 12:21

این فیلم مشکلاتی رو داره که من به خود سعید کفتم. ولی واقعا اونقدر بد نیست.
یکسری از مشکلات غیرقابل حل هستند، مثل بازی عماد و نقش مقابلش، نورپردازی داخل خونه و... اما یکسریشون قابل حل هستند مثل بعضی مشکلات تدوینی و ریتم.
با دیدن تصمیم و دوراهی میشه گفت سعید پشت مشهدی متعلق به سینمای روایت گره. در این فیلم سعید می خواسته 3 داستان رو با هم پیش ببره و روایت کنه و به هم پیوند بده، کازی که نمونه ساده تر اون در تصمیم و با دو داستان دیده میشه اما در بیان داستان عطار که خط رابط دو داستان دیگه است زیاد موفق نبوده و این مشکل فیلمنامه است.
اما در کل من این فیلم رو فیلم بدی نمیدونم فقط به این دلیل که مخاطب رو به دنبال خودش میکشه. ضربآهنگ شروع فیلم خیلی خوبه و میتونه با کمی اصلاحات در تدوین در بقیه فیلم هم ادامه پیدا کنه. ترفند اپیزودیک برای فیلم کوتاه مناسبه.
من برآیند ساخت این فیلم در کانون رو مثبت میدونم و به نظرم فیلم از تصمیم کمی بالاتره. راستش وقتی سر صحنه بودیم اصلا فکر نمیکردم سعید بتونه فیلم رو تموم کنه، اما این کار رو کرد و این نقطه مثبت کار سعید هست. هرچند من شلختگی و بی برنامه بودن در کار رو دوس ندارم. امیدوارم سعید فیلم بعدیش رو هم بسازه و شاهد پیشرفتش باشیم و در اون فیلم با نظم بیشتری کار کنه.
در کل دوراهی سعی داره داستان های زیادی رو روایت کنه و شکسته بسته این کار رو انجام میده و مخاطب رو به دنبال خودش میکشه، این ها نکاتی هس که باعث میشه من با تو و عباس شکوری موافق نباشم و فیلم رو فیلم بدی ندونم.

حق طلب شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 14:02

حق طلب شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 14:24

برداشت من از بحث شما ها
سیستم دموکراسی کانون اجازه داده که فرد راحت نظرشو تو وبلاگ بزاره و بگه چه فیلم بدی بدون علت... حالا با هدف نیک آقای ایزدی اما از لحاظ اخلاقی بهتر بود به عنوان مخاطب عام دست به عصا تر نقد بشه در وبلاگ یعنی اگه آدم خیلی میدونه حرفه ای له می کنه و نظر میزاره اما وقتی خیلی هم نمی دونید و می خواین له کنید رو در رو بگید که این بحث ها هم پیش نیاد.
به نظرم با غرض ورزی نوشته نشده این پست.
و اینکه این فیلم بهتر از تصمیم بود به سلیقه من اما در فیلم بعدی با دقت بیشتری عمل کنید
با حرف های آقای شکوری موافقم
در رای گیری ها دقت بشه ولی قانون نه.

مهراد عبقریان شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 16:12

موسیقی گیرا که مناسب برای فیلم و فیلمنامه خوب در سطح کانون

سعید ایزدی شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 21:51 http://kafankhafan.blogfa.com

بنده بازم می گم قصد هیچ چیزی رو نداشتم. می خواستم یه پست باشه که زیرش نظر بدن. خودمم هم تصمیم داشتم که نظراتم رو بنویسم. ولی اون وقت موقع پست گذاشتن حوصلش رو نداشتم و اصلا و ابدا فکر نمی کردم این بحثا پیش بیاد. این رو حضوری هم گفتم.

plus یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ساعت 08:18

لنگش بفرمایید

اسدی دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 00:01

فیلم دوراهی خوب نبود اما خزعبل هم نبود...
نقدی که بلافاصله بعد از دیدن فیلم به اقای پشت مشهدی هم گفتم تلاش برای شخصیت پردازی در یک فیلم کوتاه بود
از نظر فیلمنامه ای درسته نقش محبوبه خوب در نیومده بود ولی نقش و شخصیت آقای سلیمی تقریبا خوب بود(عکس العمل طبیعی هر ادمی رو تونست خوب به تصویر بکشه) و در یک فیلم کوتاه میگنجید شخصیت آقای عطار پور هم که چندان به چشم نمیومد. (اسم های فیلمی بازیگران رو به خاطر نمیارم.)
فیلم ضعف هایی داشت ولی از نظر من لایق این قدر کوبیده شدن و له شدن نبود
بنده در توانایی اقای ایزدی در ساختن یک خزعبل شک دارم
"اینکه فیلمی ساخته نشه بهتره تا یک فیلم بد ساخته بشه"
من بر این گفته اقای توپ شکن در جلسه امروز هم نقد دارم
احساس شخصیم این هست که اعضای کانون اهل به شدت کوبیدن هستن که این اصلا خوب نیست بقیه هم اگر میتونن خزعبل بسازن تا هم خودشون کار یاد بگیرن هم دیگران و هم کانون رو از راکد شدن نجات بدن (با توجه به فاصله ی زمانی طولانی بین فیلم دو راهی و فیلم قبلیش)
البته این گفته آقای شکوری که اقای پشت مشهدی در کارهای جدیدشون از تجربیات قبلی شون استفاده نمیکنند قابل تامل, پیگیری و توجه بیشتره که من نمیتونم در این باره نظر بدم.
و من الله توفیقا

""احساس شخصیم این هست که..."" از اینجا به بعد دارید یک کم عجیب حرف میزنید. در واقع از وقتی احساساتی شدید :) این احساس شخصی شما رو من قبول ندارم. اعضا آزادانه نظراتشون رو میگن و البته باید پاسخگوی تبعات و یا انتقاد به نظرشون هم باشن. مثل همین الان که به سعید ایزدی گفته شده آقا این چه طرز نقد کردنه و صحیح و موثر نقد کن.
""این اصلا خوب نیست"" شما بر پایه یه حس شخصی دارید به کانون انتقاد میکنید. در واقع راه سعید رو پیش گرفتید، بیان غیر روشن صفت های نسبی خوب یا بد به عنوان یک صفت مطلق. تازه ایزدی داره به یه مورد مبرهن اشاره میکنه (فیلم مشهدی) ولی شما به یه موضوع مبهم (حس شخصی).
""بقیه هم اگر میتونن خزعبل بسازن"" این جمله هم که اینقدر بی معنی هست که لازم نیس اصلا چیزی براش بنویسم. قطعا همه توانایی ساخت یک خزعبل رو دارند اما کانون این اجازه رو نمیده.
""و هم کانون رو از راکد شدن نجات بدن"" من همونطور که در نظر خودم به این پست گفتم برآیند ساخت فیلم سعید رو مثبت میدونم اما این جمله شما چیز دیگه ای رو بیان میکنه. کی گفته کانون ما راکد بوده؟؟؟ کی گفته اگه دوراهی ساخته نمی شد کانون راکد بود؟؟؟؟ در زمان فیلم برداری دوراهی ما پس تولید فیلم کشتن و پیش تولید روایتی در... رو داشتیم. کلاس و اکران و نقد و بررسی هم که الا ماشاالله. ما فعال ترین کانون دانشگاهی ایران هستیم که تقریبا همه کارهامون رو از صفر تا صد خودمون انجام میدیم. و من میتونم بهتون بگم اگه فعالیت های ما نصف اون موقع هم بشه باز هم از دیگر کانون ها پویاتریم. این در مقام قیاس با دیگر کانون ها. اما در قیاس با خود کانون و گذشته ی اون باید عرض کنم سن کانونی شما اونقدری نیست که این قیاس رو انجام بدید.
امیدوارم از صراحت بیان من رنجیده خاطر نشده باشید.
امیر عباس حیدری

اسدی دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 12:33

به اقای حیدری:
آیا قبول ندارید اکثر انتقاد ها کوبنده و مخربند تا سازنده؟ منظورم از "این اصلا خوب نیست" کوبیدن و تخریب کردن بود آیا با این نظر و احساس شخصی من مخالفید
(طبق آخرین تحقیقات تصمیم گیری بر پایه احساس مفهوم تصمیم اشتباه گرفتن رو نداره فقط شخصی که برپایه احساس تصمیم میگیره معیار های دیگری رو در نظر میگیره) من معیار روحیه اعضا و حمایت از اون ها برای پیشرفت رو درنظر گرفتم اگر نظر آقای شکوری که آخر کامنت قبلی گفتم درست باشه(که هست) باید انتقاد ها به صورتی باشه که کسی که مورد انتقاد قرار میگیره بتونه از این انتقاد ها و تجربیات بقیه و حتی نظرات اونها بهترین استفاده رو بکنه ینی انتقاد ها مفید و سازنده باشه ینی کسی مثل آقای پشت مشهدی به این فکر بیفتند که کار های خودشون رو چندین بار دیگه ببینن و ضعف ها و قوت های اونهارو بررسی کنند.(امیدوارم از نظرم ناراحت نشن)
(قطعا از پاسختون ناراحت نشدم و البته از پیگیری تون خوشحال هم شدم و همچنان معتقدم هر کارگردان جوانی قدرت ساخت خزعبل رو نداره)

اسدی دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 12:36

امیدوارم کسی از نظر دادن شخصی که سن کانونیش به یک سال هم نمیرسه ناراحت نشده باشه (اگر ناراحت میشید میتونم نظر ندم اما نمیتونم فقط نظر تایید بدم و چیزی بگم که کسی رو ناراحت نکنه بلاخره انتقاد اسمش روشه)

امیر حیدری دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 20:06

ناراحتی چیه؟ من معتقدم شما گذشته کانون و الان رو نمیتونید مقایسه کنید چون نبودید. کی گفته کسی که سن کانونیش کمتر از یک سال هست نباید نظر بده کجای حرف من این پیام رو میرسونه. به صورت کاملا روشن گفتم چون قبلا نبودید الان کانون و قبلا رو نمیتونید مقایسه کنید و نظرتون در این مورد درست نیست.
من با بعضی انتقادها مثب این انتقاد سعید که نگفته چرا به نظرش مثلا تدوین بد هست مخالفم. دقت کنید که من چون سعید نگفته چرا فیلم بده باهاش مخالفم و در عمل با کوبیدن مخالف نیستم.
در مورد این فیلم بعضی چیزها به نظر من بد بود (که قسمت هایی از تدوین رو هم شامل میشد) من اون ضعف ها رو به سعید گفتم و تا جایی که میتونستم راهکار هم برای رفعش به سعید (از نوع مشهدی) دادم و سعید هم با روی باز استقبال کرد و حتی اکثر ایرادات و راهکارها رو هم پذیرفت

plus سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 11:14

زاهد ار رندی حافظ نکند چه باک
دیو بگریزد از ان قوم که قرآن خوانند

اسدی سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 22:40

زاهد ار رندی حافظ نکند فهم چه باک...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد