کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین: در مورد سازو کارها به مسئول اساسنامه ارجاع دهید

با دیدن پستی که یوسف دوست برای طرح فیلمنامه ی یکی از دوستان خارج از کانون دیدم، خواستم برای هزارمین بار قاعده ای که همش منجر به جنجال میشه رو عرض کنم:

برای هر کاری اول از همه قواعد رو بدونید. و جزئیات این قواعد دست کسی نیست جز مسئول اساسنامه. 

 

اگر بدون اینکه اول از مسئول اساسنامه بپرسید که باید چه کرد، کار رو شروع کنید یا مثل سعید پشت مشهدی در انتها بسیار شاکی خواهید شد، یا مثل مورد یوسف دوست، یکی رو الکی درگیر بروکراسی ای بیش از اونچه باید طی کنه میکنید. و این یعنی زیر سوال رفتن اعتبار و شخصیت کانون. ما نمیخوایم اعضا و دانشجو ها رو اذیت کنیم بنابراین با دادن اطلاعات غلط یا ناقص، باعث نشید که اونها تو مسیرهای اشتباه یا کند یا طولانی تر قرار بگیرن. در مورد طرح فیلمنامه ای که در وبلاگ گذاشته شده بود هم به این شکل بروکراسی طولانی شد.

برای یافتن قواعد، خودتون و فرد خواستار طرح رو به مسئول اساسنامه ارجاع بدید. شماره تماس ایزدی رو بهش بدید و بگید که الان بهش بزنگه. اینطوری خیلی سریع تر به جواب بله یا خیر می رسه.

این قضیه در طرح هایی که با ابهام یا نوآوری همراهن، خیلی خیلی مهم تره. من جای قربانی بودم، به جای اینکه اون طرح جهادی رو مستقیما تو وبلاگ بذارم، اول به ایزدی میگفتم که اصلا باید چه کرد. و ایزدی میتونست بهش بگه که اصلا این قضیه نمیتونه کانونی باشه که بعدش پست به این شکل نوشته بشه و مخاطبین رو دچار سوتفاهم کنه.

نقدی نیست صرفاً یه تذکر ساده است. یادتون بیارید قضیه ی «گزارش فعالیت» در مورد جشنواره ی فجر چه آشوبی به راه انداختته بود. در صورتی که هر کس که طرحی رو میخواست اجرا کنه، قبلش از مسئول اساس نامه می پرسید که باید برای طرحش چه کنه، مسئول می گفت که باید گزارش فعالیت بنویسی.

شکور. مردی با پوتین

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر حیدری یکشنبه 11 اسفند 1392 ساعت 00:58

به این قضیه رضا باید توجه ویژه ای داشته باشه. یه سری حرف در این رابطه دارم که تو روز کانون میزنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد