کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

زنده نگه داشتن مرغ مقلد / جوابیه ای بر پست سر بریدن مرغ مقلد

در جواب اشکان عزیز لازم میدونم چند نکته رو ذکر کنم:

1.      با اشکان موافقم که کشتن مرغ مقلد یک پدیده غریب است اما از نوع خوبش! 

 

2.      منظور اشکان رو از اینکه این فیلم یک کلیپ سفارشی برای صداو سیمای جمهوری اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است نمیفهمم!! مگه هر فیلم سازی بیاد از تأثیر رسانه تو فیلمش بگه و از یکی از فیلم های محبوبش هم ادای دین کنه داره از صدا و سیما یا یک سیستم سیاسی خاص حمایت میکنه؟! به شخصه با خوندن این جمله یاد شیوه و سبک حرفای افرادی مثل فرج الله سلحشور، حسن عباسی و نادر طالب زاده افتادم!!! کجای این فیلم اِلمان و نشانه ای دیده میشه مبنی بر اینکه یک فیلم تبلیغاتی و سفارشی برای صدا و سیماست؟؟ کجا راجب تهاجم فرهنگی رسانه های بیگانه حرف میزنه؟

3.      در این زمینه هم که گفته شده مرغ مقلد یک فیلم کوتاه نیست چیزی نمیگم و دوستان رو به خوندن نظر علی محیط در این باره دعوت می کنم.

4.      اینکه من آدم فیلم دوستی هستم و خوب بد زشت رو خیلی دوست دارم کاملاً درسته اما این نکته رو هم باید یادآوری کنم که شخصاً در مورد فیلم هایی که به سینما ارجاع می دهند و مخصوصاً اگه اون فیلم محبوب من باشه خیلی سختگیرم و دلیلی هم نمیبینم که صرفاً به خاطر اینکه مرغ مقلد به خوب بد زشت ارجاع میده و بدون در نظر گرفتن ویژگی های مثبت خود فیلم ازش تعریف کنم.

به نظرم مرغ مقلد بهترین فیلم ساخته شده در تاریخ کانون تا الان هست  نه بهترین فیلم قرون و اعصار!

5.      در مورد مطالب وفادار بودن در مورد سینما هنوزم روی حرفم هستم و نظر اشکان در مورد تشبیه این کار به کارهای تبلیغاتی شامپو و ... رو ناشی از همون مطلب تهاجم فرهنگی بیگانه می دونم!

6.      در آخر لازم میدونم این مطلب روهم بگم که همینطور که همه میدونن مخالفت کردن همیشه در ظاهر امر بسیار جذابه!! اما وقتی این جذابیت اصالت پیدا میکنه که راجب ادعاهایی که میکنیم دلیل و استدلال بیاریم نه اینکه صرفاً با جملات آتشین یک اثر رو بکوبیم. اگر در ناخودآگاه خودمون دوست داریم مثل منتقدهایی نظیر مسعود فراستی یا پالین کیل صحبت کنیم یادمون باشه که اونها با استدلال نقد و فیلم رو تحلیل می کنند نه صرفاً به رگبار بستن یک فیلم با جملات کوبنده و بی رحمانه که یک جاهایی هم از انصاف دور میشه!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد