کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین: لزوم توجه خاص به پروژه هایی که کانون را متعهد میکند / قابل توجه نهاد تصمیم گیری

بعضی از پروژه ها هستن که به شکلی یه سری از فعالیت های کانون رو به آینده محول میکنن. در تصویب این گونه پروژه ها باید دقت بیشتری رخ بده. به ویژه زمانی که کانون نسبت به مخاطبینش در آینده متعهد بشه.

تا به حال من دو تا مصداق ویژه از این وضعیت رو دیده ام:

  


1- متعهد شدن فرهنگسرای رسانه در مقابل کانون نسبت به پرداخت مبلغی در ازای آورده شدن نامشون روی سن در اکران یه حبه قند:

در این مورد فرهنگسرای رسانه به ما این تعهد رو داده بود که اگه ما کمک این فرهنگسرا رو روی سن اعلام کنیم، اونها هم نیم ملیون برای اجرای این پروژه به ما کمک میکنن. مدیر اجرایی در اجرای این توافق، اسم فرهنگسرا رو روی سن به عنوان تشکر از همکاری اعلام کرد. ولی بعد از اتمام پروژه، یهو همه چی رفت روی هوا. مدیر اجرایی یطورایی از کانون رفت و کسی اصلا یادش نبود که ما حالا نیم ملیون از این فرهنگسرا طلبکاریم. اون دوران، مدیر مالی کانون جناب پارسا بود. اگه اطلاعات تاریخیم قاطی نشده باشه من پارسا رو مجبور کردم که پیگیر بشه و پارسا در این مسیر تونست شماره این فرهنگسرا رو از مدیر اجرایی بگیره و وقتی با فرهنگسرا تماس گرفت، فرهنگسرا این توافق رو تایید کرد ولی گفت که باید یه مدرکی چیزی براشون ببریم تا مطمئن شن که اسمشون روی سن آورده شده. ولی اثری از هیچ مدرکی وجود نداشت. پیگیری های ما برای گرفتن فیلم مراسم از تالار ابوریحان هم به بن بست خورد و یکی از دلایلش هم این بود که از زمان اکران خیلی می گذشت. مدیر اجرایی هم که نبود. و خلاصه به این شکل ما طلبمون رو از دست دادیم.



2- متعهد شدن کانون نسبت به مخاطبینش در مورد نمایشگاه عکس پائیز بهشتی:

اخیراً دم به دم دانشجویانی میان مراجعه می کنن به کانون و در مورد «نحوه ی تعلق جوایز مسابقه ی پائیز بهشتی» سوال میکنن. هر وقت که این سوال ها از دانشجوها مطرح میشه، اعضایی که در کانون حضور دارن با تعجب به هم نگاه می کنن و میگن که: مگه این شکلی بوده قضیه؟

من رفتم پوستر کار رو که محسن قدک مدیر اجراییش هست رو پیدا کردم و دیدم که به صراحت به بحث نمایشگاه و جایزه در پوستر اشاره شده. این یعنی کانون برای 4-5 ماه بعد از شروع پروژه به عده ی زیادی از دانشجوها متعهد شده. حالا سوال اینجاست که اگه در مورد این پروژه هم مدیر اجرایی از کانون می رفت یا نظرش عوض میشد یا به صورت غیرمنطقی بیخیال انجام این تعهد میشد، صدمه به کانون وارد میشد زیرا مخاطبین از کانون طلب دارن نه از مدیر اجرایی...



این موارد با تصویب قانون پیمانکاری میتونه به صورت تعهد یا طلب در مقابل ارگان های دانشگاه هم رخ بده که قضیه رو خیلی خطرناک تر هم میکنه.

در کل با توجه به این دو مصداق، دوستان باید نسبت به تصویب یا تایید جزئیاتی از پروژه ها که کانون رو در آینده متعهد یا طلبکار میکنه، توجه بیشتری کنن.


شکور

نظرات 1 + ارسال نظر
جهان پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 ساعت 00:48

خوندم چقدر جالب بود هر دو تا مورد :-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد