کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

صورت جلسه ی طلاکوب شده

عرض شود که بنده امکان نوشتن صورت جلسه رو نداشتم سپردم به خانوم طلاکوب.

شرمنده و ممنون از ایشون

جهان

 

صورت جلسه 5.11.92

شکوری: اولین جلسه رسمی کانون در ترم جدید. بحث بلیط جشنواره فجر است و بحث پشت مشهدی. برای پشت مشهدی سوال بود که وبلاگ جریانش چیه. مدتها قبل بچه های نهاد تصمیم گیری به این فکر کردند که کانون چه جوری ادامه پیدا کنه؛ یک کانون کوچک گرم داشته باشیم یا یک کانون به سمت بزرگ شدن و قابلیت انجام کارهای گنده تر از کاری که 4 نفر دور هم میخواهن انجام بدهند. دوستان معتقد بودند که برای بزرگ شدن کانون تلاش کنیم بهتره. یعنی هر وقت نهاد تصمیم گیری که این تفکر رو داره به این نتیجه برسه که بریم به سمت یک کانون کوچک میتونن تغییرش بدن که باید نظرشون با اصول منطقی سازگار باشه. ولی در حال حاضر تا وقتی تغییر ندادن همون رویه سابق ادامه پیدا می کنه.

1.نظر اکثریت فعال ملاکه. نه اقلیت نه غیر فعال. 

2. تاکید بر شفافیت

3. ادامه ی مسیر تا وقتی رویه عوض شود.

برای دموکراتیک شدن، بنا براین شد هر تصمیمی رو به رای بگذاریم. اوایل برای هر کاری در کانون رای می گرفتیم ولی چون خیلی وقت گیر شد به قاعده ی جدیدی رسیدیم که نظارت پسینی و شقاقیت سمتها است. که منجر به اکران ها ی خصوصی شد که نیازی به رای گیری ندارند و فقط اعلام لازم دارند. هر فعالیتی که میشه با تعداد کم افراد انجام بشه صرف اعلام برای اینکه شخص مجاز به انجامش بشه کفایت میکنه و فقط نظارت پسینی وجود دارد. شفافیت سمتها : ما به مسوولیت ها مشروعیت دادیم. و مسوول اساسنامه قرار دادیم که برای خلا های قانونی دنبال راهکار بگرده و پیشنهاد کنه. شفافیت در این مسوولیت مهم تره. چون میتونه قانون رو طوری تصویب بکنه که همه رو بندازه در یک بروکراسی سخت. یک رویه برای این مسوول گذاشته شد که خیلی هم الزامی نیست قوانین رو بررسی کنه و نقص ها رو پیدا کنه و اعلام کند که آیا نقص دارد؟ هر چند که خودش مسوول احراز نقصان است. بعد به دنبال راهکار گشت. مسوول اساسنامه نقص قانون رو برای بلیط های فجر دید و با مشورت به این نتیجه رسید که فعالترین ها رو پیدا کنیم و حقشون رو بدیم. و امروز روزیه  که قراره نقصانهای دکترین برطرف بشه. نقصان ها : 1. در مورد مدیران اجرایی که به وظیفه ی گزارش فعالیت عمل نکردند چه کنیم؟ 2. نسبت به اشتباهات موجود در گزارش فعالیتها 3. در مورد فعالترین های یک پروژه چگونه عدالت رو برقرار کنیم؟ راه کار پشت مشهدی چیزی مثل شهادت دادن است. دکترین تشکیل گروه 5 نفره است.

ایزدی: فعالیت ها رو در آوردم که ببینیم چه تعداد فعالیت ، چه تعداد فعال و چه تعداد فعال ترین داریم. بر اساس قانون قبلی بالای 100 نفر رو باید بلیط بدهیم. بر اساس شهادت هم ممکن نیست چون شهادت چه کسانی رو قبول کنیم؟ شهادتشون بر چه اساسی باشه؟ چه کسانی شهادت رو قبول میکنند؟

پشت مشهدی: مدیر اجرایی ها شهادت بدهند

شکوری: این اعلام مدیر اجراییه. دیگه شهادت نیست. هر چی مدیر اجرایی ها بگن قبول کنیم.

چراغعلی: برچه اساسی اعلام فعالیت نکردین تخلف محسوب میشه؟

شکوری: رویه ها جزو اساسنامه هستن. و رویه اعلام گزارش شده به صورت مکتوب در وبلاگ. اگر چیزی تبدیل به رویه شد جزو قانون حساب می شود. در تعارض رویه و قانون ، قانون ملاکه. قانون میتونه رویه رو بشکونه.

رضایی: رویه هر لحظه میتونه تغییر کنه باید چیزی داشته باشیم که ثابت باشه

شکوری: قانون دو نوعه. تدوین شده و عرفی. در سیستم عرفی چناچه احکام صادره زیاد شد قانون میشه. رویه ها قانون هستند.  در سیستم مدون هر چیز باید نوشته شود.  در کانون چون تعداد تصویب قانون ها زیاد شد به  این نتیجه رسیدیم که اگه وقتی رویه ای پیش اومد قانون میشه. رویه قابل تغییر است با قانون. "جهل به قانون رافع نیست".

گزارش فعالیت برای پیدا کردن فعالین آن زمان است تا برای رای گیری حق ابراز رای داشته باشد اگر به موقع اعلام نشود حق شخص پایمال می شود. در اساسنامه این موضوع نوشته نشده چون منطقی است و نیازی به تبیین ندارد.

حیدری: چون اولین بار هست که قراره از حق رای ها استفاده ی فرا حق رایی بکنیم و قراره امتیازی بدیم گروه 5 نفره سعی کنند پوشش تام بدهند.

ایزدی: اعلام فعالیت ها وضع داغونی داره! بعضی پروژه ها چند بار و بعضی پروژه ها اصلا اعلام فعالین نکردند

حیدری: اگر قبلا چند بار اسم یک نفر اعلام میشد حق خوری نبود. حق کسی که یکبار اسمش اعلام شده بود با کسی که چند بار اعلام میشد یکسان بود. مصادیقی که تعداد اعلام فعالیت مهم باشه مطرح نبود

شکوری: رای گیری برای مدت زمان جلسه تا ساعت 3:30 به صورت رسمی

ایزدی: موافقم با 5 نفر در این 3 زمینه تصمیم گیری کنند

حیدری: 3 زمینه رو پیشنهاد بدیم به گروه ولی دستشون رو باز بگذاریم و گروه رو محدود نکنیم آیا به گروه اعتماد نداریم؟

شکوری: من به اندازه حیدری به عقل و حافظه و نسبت بندی گروه اعتماد ندارم

حیدری: در بحثی که بود حدود اختیار رو قبلا برگردادنده بودیم به امتیازی که می تواند بدهد و روی خوب و بد بودنش بحث نکردیم

پ.م: راهکاری غیر از گروه 5 نفره بگم اینکه بین پروژه ها معادل بگیریم و امتیاز بگذاریم. مثلا اکران عمومی انجام می شود در تالار مولوی و مدیر اجرایی دقیق، 4 بار اعلام فعالیت می کند. و در اکران دیگری یکبار اعلام فعالین می کند. معادل بگیریم که اکران های این مدلی امتیازشان 4 است و به همه ی پروژه ها ی مشابه امتیاز 4 بدهیم.

ایزدی: چی کسی امتیاز بندی رو مشخص می کند؟

پ.م: مسول اساسنامه

حیدری: نه من به مسول اساسنامه اعتقاد ندارم

پ.م: دو دوتا چهارتاییه! مثلا اکران فیلم خارجی در مولوی 5 و اکران کشوری فیلم ایرانی در ابوریحان 7 باشد

ایزدی: می توان بر اساس جمعیت بسنجیم بر اساس میزان مفید بودن برای کانون، بر اساس تعداد افراد کانونی درگیر پروژه بگذاریم

حیدری: به اینکه چقدر وقت داریم حواستون باشه.

پ.م: این بحث برای همیشه است. مدیر پروژه بر اساس ساعت های حضور فرد در پروژه امتیاز بدهد مثلا کمترین حضور و فعالیت امتیاز1 و بیشترین حضور و فعالیت -تمام روز- امتیاز 5 و در آخر مدیر پروژه به افراد فعال امتیاز دهد

حیدری: میدونی چه تعداد برگه باید پخش کنیم؟!

شکوری: پروژه های یک سال پیش را چه کار کنیم؟

پ.م: برای از این به بعد پیشنهاد دادم

حیدری: پیشنهاد خوبیست ولی یک مشکلی که دارد میتونه باعث ایجاد دلخوری بشه و باعث دور شدن بچه ها میشه

شکوری: همین الان که معیار گزارش فعالیت هست سرش بحث هست؛ اگه بخواییم بگذاریم نظر 5 نفر -نه اعلامات، نه مکتوبات- آیا حرف و حدیثی به وجود نخواهد آمد؟

حیدری: وقتی یک بیس داریم چرا بگذاریم نظر 5 نفر؟

شکوری: چه بیسی؟

حیدری: اعلام فعالیت

شکوری: اگر کسی یادش رفته باشد که گزارش بدهد گروه 5 نفره حق دخالت ندارد؟

 حیدری: دارد

شکوری: بیسی وجود ندارد پس الان.

حیدری: از روی قرائن. مثل پروژه دربند که نمود در وبلاگ داشته ولی اعلام فعالیت نشده.

ترابی: گروه 5 نفره از مدیر اجرایی بپرسند که این شخص در پروژه بوده یا نبوده. تعداد مدیر پروژه ها محدوده.

بابک رضایی: ولی تعداد افرادی که قراره فعالیتشون احراز بشه زیاده

ترابی: چند نفر مگر قرار هست اعتراض بدهند؟

شکوری: پس خانم ترابی میگن حرف افراد مهم نیست حرف مدیر اجرایی پروژه مهمه. آیا گروه 5 نفره مدیر اجرایی رو ملزم می کند به پذیرش فعالیت داشتن آن فرد یا اختیار می دهد. که در هر صورت اعتماد زیادی باید به گروه 5 نفره بشود

حیدری: به گروه 5 نفره اعتماد کردن راحتتر است از اعتماد به یک نفر مدیر اجرایی

شکوری: فردی که میاد سراغ گروه 5 نفره باید مطمئن باشد که مدیر اجرایی میگوید بله این فرد بوده

ایزدی: پیشنهاد من اینه که یک بازه ای بگذاریم برای اعتراضات. بعد اعتراض به پروژه ها رو جمع آوری می کنیم و به مدیر اجرایی میگوییم این چند نفر اعتراض دارند

حیدری: پیشنهاد من هم به ایزدی نزدیکه. این گروه خودش برود پروژه هایی که اعلام فعالین ندارند رو پیدا کنه و دیگه اعتراضی وارد نباشه ولی میشود با پیشنهاد ایزدی تجمیع شود که گروه پروژه های فاقد اعلام فعالین رو پیدا کنه و بازه ای برای اعتراض به پروژه ها بگذاریم -که آیا پروژه ی دیگه ای هم به این صورت هست یا نه- بعد گروه 5 نفره بررسی کنه بعد از تایید با مدیر اجرایی اون پروژه اسامی فعالین رو در بیاورند

شکوری: پس تایید مدیر اجرایی الزامی است. بدون تایید مدیر اجرایی حرف یک نفر صرف پذیرفته نیست. دوم در مورد پذیرش یا عدم پذیرش مدیر اجرایی اختیار دارد. بحث اشتباه در گزارش اعلام فعالیت هم هست. علاوه بر اینها کانون برای گروه 5 نفره قواعد دیگری هم می چیند یا اعتماد می کند؟

حیدری: بیش از این قانون گذاشتن با توجه به زمان کمی که داریم مفید نیست ضمن اینکه این اتفاق برای گزینه های 1 و2 احتمالا فقط همین دفعه رخ بدهد و به خاطر اهمیتی که می دهیم به اعلام فعالیت مشکلی که احتمالا سال یا سالهای بعد خواهیم داشت نوع فعالیت یعنی گزینه 3 هست. با گزینه 1و 2 مشکلی نخواهیم داشت و اگر بعدا اعلام فعالیت نشه امتیاز داره و اون امتیاز رو از دست خواهد داد. این یکبار رو به بچه های گروه اعتماد کنیم.

شکوری: هم زمان فشرده است هم بروکراسی زیاد می شود. باید اعتماد کامل بکنیم به این 5 نفر فقط با این قید که باید از طرف مدیر اجرایی هم تایید بشه. 12 نفر این 5 نفر رو انتخاب می کنند

ایزدی: 5 نفر شواری مرکزی با مسوولین سمتها

حیدری: همه با این 12 نفر موافق هستین؟

شکوری: شواری مرکزی : عطارپور، چراغعلی، حیدری، فرامرزی، شکوری

حیدری: اعتراضی که وارده اینه که فرامرزی این ترم کم بوده و میتونه جزو گروه نباشه

ترابی: حتی اون 5 نفر میتونن از این 12 نفر نباشن

شکوری: مسوولین سمتها :

ترابی: فعالیت مسوولیت سمتها چجوریه؟

ایزدی: صحبت می کنیم. این افراد یه مسوولی داشته باشن جهت جمع کردنشون

حیدری: پس یک نفر رو به گروه اضافه کنیم

شکوری: چون داریم به تصویب میرسیم ماده به ماده تصویب کنیم... من اعتقادی به اون گروه ندارم ولی چون زمان کمه و میخواهم قانون رو کمی منعطف کنم نظرم مثبته. آیا موافقید که این 3 گزینه در اختیار اون گروه باشه؟ الزام تایید مدیر اجرایی هم وجود داره.

حیدری: همین یکبار این اتفاق می افتد و دفعات بعدی استناد فقط به گزارش فعالیت خواهد بود. در رای دادنتون زمان کم رو هم در نظر بگیرید و اینکه این آخرین باره.

- رای گیری شد. نتیجه: موافق

رضایی. بحث حق و نا حق شدن ...

ایزدی : بعد جلسه صحبت می کنیم

شکوری: کسی با این 11 نفر مخالفه؟

حیدری: همه حاضرین جلسه حق رای دارند دیگه؟

شکوری: نه. نهاد تصمیم گیری فقط. فرض بر اینه تمام تصمیمات بر عهده نهاد تصمیم گیریه مگر جلسات.

شکوری: این افراد قراره 5 نفر رو انتخاب کنند که ممکنه از بین خودشون باشه یا خارج از خودشون باشه. کسی مخالفه با این افراد؟

حیدری: تک تک رای بگیریم. با مرادپور مخالفم.

- با فرامرزی و مرادپور مخالفت شد که در نهایت باز رای آوردند.

- رای گیری شد. نتیجه کلی: موافق

شکوری: ظرف 3 روز آینده به صورت حضوری -نه تلفنی-  دورهم جمع شوند -نه تک تک- با هر تعدادی که شد با تشخیص یکی که این اختیار رو بهش بدیم که ظرف سه روز آینده حداکثر تعداد ممکن از این افراد رو دور هم جمع بکنه رای زنی کنند و 5 نفر رو انتخاب کنند. این فرد میتونه دو، سه نفر هم باشه ...

- گویا خانم ترابی انتخاب شد

شکوری: حق تعیین مدت زمان اعتراض رو به گروه 5 نفره بدیم

حیدری: با اعلام قبلی در وبلاگ

شکوری: کسی با قاعده دوم مخالفتی داره؟ بعد از اون چند روز هیچ اعتراضی وارد نیست

- موافقت شد.

 

تمام.

نظرات 5 + ارسال نظر
شکور یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 15:28

من مدیر اجرایی جلسه بودم ولی امکان نوشتن صورتجلسه رو نداشتم
خانم جهانی جلسه رو ضبط کردن که بعدش بیارن تو وبلاگ
و ایشون هم به خانم طلاکوب سپردن
با این حال چندان صورتجلسه ی مشخصی نشده
دوتا راهکار دارم:
1- فایل صوتی جلسه به این متن پیوست بشه
2- خودم در این متن یه اصلاحیه هایی می زنم با اجازه ی خانم طلاکوب

دست خانم جهانی پور و طلاکوب درد نکنه
شکور

طلاکوب یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 17:54

در واقع اینها یه سری دیالوگ هستن که باید به صورت جلسه تبدیل بشن! :)

شکور:آنچه رای گرفت/جزئی از صورتجلسه یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 18:50

1- نهاد تصمیم گیری به اینکه برای چهار موضوع یک گروه 5 نفره تشکیل شود رای دادند:
الف- احراز فعالیت فعالینی که گزارش فعالیت پروژه آنها در وبلاگ نگاشته نشده
ب- احراز فعالیت فعالینی که به اشتباه در لیست گزارش فعالیت ها با غفلت مدیراجرایی همراه بوده
ج- احراز میزان فعالیت فعالین ویژه ی پروژه ها

2- تنها الزام این گروه برای بررسی سه مورد ذکر شده، تایید مدیر اجرایی مربوط به پروژه در مورد فرد مدعی فعالیت است

3- اعضای شورای مرکزی+مسئولین سمت های ترم پیشین به شرط رای اکثریت موظف به انتخاب 5 نفر این گروه خاص شدند

4- خانم ترابی مسئول گرد آوری افراد مورد سوم و به نتیجه رساندن رای آنها برای تعیین 5 نفر شدند.

مسعود زرگر یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 19:08

اوهخانم چقدر نوشتید!!!
بابا دم شما گرم،خیلی.

شکور دوشنبه 7 بهمن 1392 ساعت 18:46

مورد دیگه که به رای نهاد تصمیم گیری رسید اینه که گروه 5 نفره حق داره در وبلاگ یه پروسه ی زمانی مشخص برای اعلام اعتراضات مشخص کنه و بعد از پایان اون پروسه دیگه هیچ اعتراضی رو قبول نمیکنه.
میزان مدت این پروسه هم به صلاحدید خود گروه 5 نفره بستگی داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد