کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کاش کوبریک... بود!

پوستر فیلم جاذبه

 

 


از قبل گفته ام که خیلی فیلم هایی که تو فضا می گذره یا به فضا ربط داره رو دوست دارم برا همین هم بهشت و منطقه 9 و فراموشی رو اکران کردم

اخیرا هم خیلی به جلوه های ویژه علاقه مند شدم.. از وقتی که شوالیه ی تاریکی و هابیت رو اکران کردم

پرومتئوس فیلم محبوب من از زمان ساخته شدنش تا امروز بودش

به شدت سولاریس سودربرگ رو دوست دارم

افتخار اکران فرزندان آدم کوران رو با اصرار و دوندگی دارم و عاشق سکانس پلان طولانی شلیک تانکشم

از اون فیلم به بعد همش میگفتم این آلفونسو کوران چرا اسمش کم پیداست

به محض شنیدن این که جاذبه ساخته ی اونه، حدس زدم با یه فیلمی طرفم که باید پلان سکانس های طولانی داشته باشه

ولی نه دیگه اینقد...

از پرومتئوس به بعد بعید می دونستم دیگه تا سالها نمیشه فیلمی تو فضا ببینم که مثل اون خوشم بیاد. حدس میزدم از جاذبه خوشم بیاد

ولی نه دیگه اینقد...

از جورج کلونی خوشم میاد... خیلی... احساس می کردم باید تو این فیلم هم ازش خوشم بیاد

ولی نه دیگه اینقد...

حس میکردم باید یه تشابه هایی بین سولاریس سودربرگ و جاذبه پیدا کنم

ولی نه دیگه اینقد...

خلاصه که اصلا روحیه ام به هم ریخته

ترکیب فوق العاده از تصویر و موسیقی

من عاشق ترکیبم. نمیدونم دقیقا فیلم خوب یعنی چی ولی وقتی ترکیب ها خوب باشن، منقلب میشم.

تصویر رویایی

موسیقی فوق العاده

ترکیب موسیقی و تصویر فوق العاده

دیالوگ های بسیار روان

تدوینی در کار نیست. تدوین بر اساس توانایی کارگردان در ادامه دادن سکانسه و بس.

صداگذاری رویایی

و قطعا و قطعا و قطعا کارگردانی بسیار بسیار عالی. کارگردانی یعنی ترکیب. این فیلم ترکیب بود. یعنی تمام کارگردانی بود.

خیلی خوشحالم که این فیلم ساخته شده

از تقلیدش از وال ای ناراحت نیستم.

شبیه بودن موسیقیش به موسیقی های روال الان فیلم ها رو ضعف احساس نکردم

و وابستگی شدید به اودیسه که قطعاً ضعیف نیست بلکه شاید یه امر بدیهیه... البت اون پلانی که بولاگ شبیه جنین شد دیگه بیشتر ارجاع بود تا تقلید یا وابستگی.

این فیلم فیلمیه برای منقلب کردن

نه پیام خیلی عمیق و سنگینی

نه داستان غیرقابل پیش بینی ای

همه چیز در راستای برانگیختن احساس

انقلاب احساسی

فوق العاده بود

ببینید و لذت ببرید

شکور

نظرات 7 + ارسال نظر
پرنیان فلاح چهارشنبه 2 بهمن 1392 ساعت 10:19

منم فیزیکیمو عاشق اینجورچیزا.منم تعریفشو خیلی زیاد شنیدم.بیارید ببینیم.

جهان چهارشنبه 2 بهمن 1392 ساعت 11:49

شهسواریان چهارشنبه 2 بهمن 1392 ساعت 14:04

اِ شوالیه ی تاریکی رو اکران کردین؟ حیف که دانشجو نبودم اون موقع که روی پرده ببینیم !

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) چهارشنبه 2 بهمن 1392 ساعت 15:15

واقعا هیچ چیز نداشت به جز احساس فوق العاده
یعنی همه چیز توی این فیلم فقط کارکردش برانگیختن احساسات بود
از موسیقی تا داستان و جلوه های ویژه .............

مسعود زرگر چهارشنبه 2 بهمن 1392 ساعت 19:57

فوق العاده،دیگه ادم چی بگه؟

سعیذ ایزدی چهارشنبه 2 بهمن 1392 ساعت 23:06 http://kafankhafan.blogfa.com

بسیار مشتاق شدم ببینمش

برخورداری جمعه 2 اسفند 1392 ساعت 13:01

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد