کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

خانه دوست کجاست؟

 سلام به همه

چند وقت پیش رفتم فیلم سر به مهر رو دیدم

 

 در مورد موارد فنی فیلم :

کارگردانی متوسط (مشاوره کارگردانش حمید نعمت الله هست)

موسیقی همراه

فیلمیبرداری نسبتا خوب

ریتم بسیار کند

فیلمنامه داغون آقا داغون(مقدم دوست ، نعمت الله)

بازی بسیار خوب لیلا حاتمی


در مورد محتوای فیلم

جرات ساختن فیلمی در مورد نماز (توی این شرایط سینما) واقعا قابل ستایشه

ولی این فیلم نه روانشناسانه هست

نه دینی است

نه در مورد نماز هست

این فیلم حتی نمیدونه خانه دوست کجاست؟

توی این فیلم طرف می خواد جایی رو برای نماز خواندن پیدا کنه

یکبار میره فرودگاه می خونه یکبار بالای برج میلاد ولی حتی یکبار به ذهنش

نمیرسه بره مسجد اونجا نمازشو بخونه


ولی چون از فیلم معلومه که کارگردانش می خواسته  فیلم بسازه نه کلید اسرار

دیدنش خالی از لطف نیست (البته خیلی موفق نبوده)




نظرات 9 + ارسال نظر
جهان پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 17:46

اسدی جمعه 27 دی 1392 ساعت 16:27

مشتاق شدم برم ببینم ولی از کودکی عادت کردیم هر فیلم خوبی رو میگیم سی دی ش میاد میبینیم...
واقعا چرا....؟

توفیقی جمعه 27 دی 1392 ساعت 23:11

مرسی
دوست داشتم ببینم
حالا مطمئن شدم که میرم

رضا ی.د شنبه 28 دی 1392 ساعت 05:17

سی دیش میاد از دوستان قرض میکنیم میبینیم....:))

فواد شنبه 28 دی 1392 ساعت 11:24

سعید ایزدی شنبه 28 دی 1392 ساعت 20:51 http://kafankhafan.blogfa.com

به نظرم خیلی بی رحمانه فیلم و فیلم نامه نگاه کردی. و حتی این ایرادی هم که گرفتی درست نیست. چون توی شهر مسحد ها فقط در زمان نماز جماعت بازند و باقی زمان ها بستست.

تازه کسی که کلا ضد دین بوده و نماز رو مسخره می کرده عمرا به راحتی نمی ره مسجد نماز بخونه.

1-شاید
2- نماز صبح رو پس چی میگی
3- پس چه جوری به این راحتی نماز خون شد
قربانی

شکور یکشنبه 29 دی 1392 ساعت 11:44

خوندم

خاقانی یکشنبه 29 دی 1392 ساعت 13:10

دیروز فیلمو دیدم. به نظر من تو شخصیت پردازی و جزییات از بیشتر فیلمای ایرانی سر بود. دستپاچگی صبا برای پیدا کردن جای نماز خوندن از یه جا به بعد اغراق شده بود، ولی این شخصیتو باور کردم (آدم کم و بیش این شکلی دیدم تو زندگیم).
به نظر من صبا ضد دین نبود، جوگیر بود. خانواده اش به نسبت مذهبی بود، بعد برای تحصیل وارد جوی شده که نماز خوندن رو ضایع می دونسته و گذاشته کنار، حالا دوباره خواسته شروع کنه- که اگه به خاطر گرفتن خواسته هاش ازخدا نبود شروع نمی کرد. اگه یادتون باشه فردای روزی که رفت محل کار دوستش و احساس کرد مسخره اش کردن، با این که اذان صبح پخش میشد گرفت خوابید و گفت خدایا اشتباه کردم گفتم این یارو رو نصیب من کنی ()

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) یکشنبه 29 دی 1392 ساعت 13:47

منم معتقدم که ضد دین نبوده و با حرف های خانم خاقانی موافقم
فقط گفتم انقدر لیلا حاتمی خوب بازی کرده که ما فکر می کنیم
شخصیت شده واگر نه به هیچ وجه هیچ شخصیتی تو فیلم نداریم
البته منم قبول دارم از خیلی از فیلمها ی ایرانی سره به خاطر
همین پیشنهاد دادم ببینید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد