کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

تاریک خونه و چاپ عکس‌های آنالوگ - به نظر اعضا نیازمندیم.

به دلیل علاقه‌ی شخصی قصد دارم برای ساخت یک دارک روم پیگیری کنم. بعد از صحبت هایی که با محمد فرامرزی داشتم...

بعد از صحبت هایی که باهاش داشتم گفت که کارهای دیگه‌ای هم در اولویت هستن مثل خرید دوربین دیجیتال برای کانون. من هم گفتم این مسئله رو اینجا مطرح کنم تا دوستان نظرشون رو بگن.

با داشتن یک تاریک خونه برای کانون، میتونیم نیروهای جدیدی رو به کانون جذب کنیم، روح تازه‌ای توی کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی بدمیم و تجربه های جدیدتری کسب کنیم. نمیگم که دوربین دیجیتال نیاز نداریم، اما داشتن یک دارک روم قدم بزرگتریه نسبت به دوربین دیجیتال. الان اگر کانون به دوربین نیاز داشته باشه از طریق اعضا میتونه چندتا دوربین پیدا کنه و کارش رو انجام بده، اما ایجاد شاخه‌ی عکاسی آنالوگ توی کانون میتونه خودش جذب اعضا باشه. خیلی وقته که فعالیت‌هامون محدود به چندتا کار شده و فعالیت جدید و بدیع و خلّاقانه‌ای رو نداشتیم.

زیرزمین که اتاق تمرین کانون موسیقی هم هست رو بررسی کردم و میشه اونجا فضای مناسبی داشت. با محمدمهدی رسولی کلی صحبت کردم و خیلی استقبال کرد و گفت که از این کار حمایت میکنه و حتی آشنایی داره که میتونه وسایل مورد نیاز رو ازش تهیه کنه. من هم قصد دارم برم دنبال کارهاش توی امور فرهنگی، طرح رو ارائه بدم و مبلغ مورد نیاز که حدود 2 میلیون تومنه رو درخواست کنم.

از شنیدن نظر اعضا خوشحال میشم و منتظرم تا اگه مخالفتی نباشه اقدام کنم.

نظرات 7 + ارسال نظر
شکور شنبه 14 دی 1392 ساعت 16:32

این رقم وحشتناکه...
در تاریخ کانون هنوز هیچ اقدامی انجام نشده که از فرهنگی اینقد پول خواسته باشیم
اولویت های بسیار بالاتری وجود داره:
1- خرید یه دوربین فیلمبرداری خوب یا کمک هزینه برای اون
2- خرید یه دوربین عکاسی دیجتال خوب که شاید با خرید اون خرید دوربین هم منتفی بشه
3- خرید یه هارد اکسترنال برای کلی کار کانون
4- خرید یه سیستم درست درمون برای کارهای گرافیکی
5- ساخت یه فیلم یکی دو ملیونی
6- خرید یه سه پایه ی ساچلر
...
اتاق تاریک به نظرم بسیار اولویت کمتری داره و با توجه به سوختن کوپن کانون در فرهنگی با توجه به دقتی که فرهنگی در اعلام هزینه ها داره، به نظرم حرکتت از روی یه علاقه ی لحظه ای و بدون تفکر عمیقه...
اولویت هایی داریم که مخاطبش در کانون شاید همین الان 30 نفر باشن ولی اتاق تاریک الان مورد نیاز چند نفره؟
اون هارد اکسترنال اصلا یه بستره برای کارهای کانون... هاردی که قیمتش دویست هزار تومن هم نمیشه ولی نمیتونیم بریم سراغش
ما حتی یه کمد شیک و درست درمون نتونستیم هنوز بگیریم از فرهنگی
به نظرم اگه واقعا قراره همچین رقم هایی خرج بشه اول باید از اولویت های زیرساختی مثل دوربین و کامپیوتر که به همه ی کارهای کانون بر میگردن شروع بشه
ما حتی اتاق دوبله رو هم به خاطر این مشکلات تا اندازه ای فراموش کرده ایم
حالا به اتاق تاریک فکر کنیم؟!
درضمن در مورد بخش عکس کانون هم معتقدم اولویت های مهمتری درموردش وجود داره از جمله همون دوربین و یه پایه ی درست درمون و البته لنز...
البت این ها رو باید از فرامرزی بپرسم
شکور

درضمن از همین حالا اگه این پروژه به نوعی بتونه به صورت یه پروژه ی شخصی آغاز بشه -که البت فکر نمیکنم با همچین هزینه ای امکان آغاز بدون رای گیری داشته باشه- بهش ایراد تعارض با کارهای کانون رو وارد میکنم و حداقل رای گیری براش الزامیه
شکور
-------------------------------------------------
من علاقه‌م لحظه‌ای نبوده، اما از الان در راستای نِیل به اولویتهایی که گفتید دست به کار میشم و به امور فرهنگی بیشتر فشار میارم. اگه اجازه بدید من طرحی داشته باشم و کار رو شروع کنم برای اینکه خواسته‌هامون رو به امور فرهنگی مطرح کنم. سعی میکنم اولویت‌ها رو برطرف کنم تا به اتاق تاریک هم برسم.

قدکساز

راد شنبه 14 دی 1392 ساعت 17:25

با اینکه داشتن یک تاریک خونه چیز هیجان انگیزیه اما متاسفم که مجبور به مخالفتم و براش دلایلی دارم از جمله اینکه
- کانون دیگه نیاز چندانی به جذب نیرو نداره
- تعدادی که جذب خواهند شد خیلی کمن و به هزینه ای که صرف میشه نمی ارزه.
- دوربین عکاسی دیجیتالی که با این هزینه بشه خریداری کرد میتونه یکی از کارامد ترین ابزار واسه برنامه های مختلفی از جمله ساخت فیلم های کانون باشه.

منم بدم نمیاد تاریک خونه داشته باشیم، لااقل واسه من میتونه تحقق یکی از آرزوهای دست نیافتنیم باشه، اما من چیزی رو که خلأش رو از ابتدایی که کانون بودم حس کردم، وجود یک دوربین حرفه ای واسه عکاسی و ساخت فیلمه.
با توجه به امکانات فیلمبرداری فوق العاده ای که الان دوربین های عکاسی دیجیتال در اختیار آدم میذارن نیاز به چنین چیزی اساسی تر از تاریک خونه اس.

طرحت خیلی خوشگله اما با شرایطمون جور در نمیاد.
امیدوارم تو ذوقت نخوره، اینکه این طرح به ذهنت اومده خودش خیلی خوبه چون من یکی به خاطر محدودیتامون شاید هیچ موقع به این طرح های بزرگ فکر نکنم (گرچه دوسال پیش به این فکر کرده بودم) ولی لطفا اگه این طرحت پذیرفته نشد سرد نشی و به طرح های دیگه فکر کن.
من به اون مغز فعالت ایمان دارم قدک.

گفتم که... پیگیری میکنم همه چیزو. دوشنبه که امتحانو بدم زنگ میزنم به امیر حیدری و شکوری ببینم چی میگن. الان هم یه پُست میذارم ببینم بچه ها چی میگن و به نظرشون اولویت های کانون چه چیزاییه.
قدکساز

راد شنبه 14 دی 1392 ساعت 17:31

از پاسخت به نظر شکوری خوشم اومد و بهت پیشنهاد میکنم با هماهنگی با دبیر شکور لیست نیازمندیهارو با اولویت موجود تهیه کن و به امور فرهنگی بده.
اگه با کلش موافقت نشد، ببین کدوماشو میتونن تهیه کنن.
اگه دیدی برای تهیه ی مثلا اولویت چهارم، اولویت اول تحت الشعاع قرار گرفت (چه از نظر قیمت چه از نظر مسائل دیگه) دوباره به مشورت بذار ببینیم چن چندیم ;)

;) ریدیفه!
قدکساز

مسعود زرگر شنبه 14 دی 1392 ساعت 18:24

نظرم به فرامرز نزدیکه!

سعید چ.ع شنبه 14 دی 1392 ساعت 23:00

مخالفم.
تاریکخونه بسیار جای جذابیه و بسیار امکانات خوبی به آدم میدهف ولی نیاز به آدمای پیگیر داره که جوگیر نشن و از سر جوگیری کاری نکنن و به شخصه نمی بینم تو کانون این درجه از پیگیری و علاقه مندی به چیزی که الان خیلی "تشریفاتی" به نظر میاد. به نظرم خرید یک دوربین خوب از الویت بیشتری برخورداره.

محمدمهدی رسولی یکشنبه 15 دی 1392 ساعت 09:08

پس بالاخره پست رو گذاشتی . . .خوبه خوشحالم
محسن جونم من تو شبکه اجتماعی روشن کردم قصه رو برات . . .
درسته ک تاریکخونه برای تو و من امثال ما مثل محمدفرامرزی جای بسیار جذابیه . . . حداقل من ک تو جوون تریام توش کار کردم می فهمم حست رو
اما واقعا صرف هزینه ساختنش هم همه چیز رو تموم نمی کنه . . .
نگهداری از تاریک خونه و موادش هم باید درنظر گرفت

nafi3 saleh چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 22:32

چه ایده ی خوبی....کاش میشد عملی بشه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد