کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

از طرف خانم اسدی

به نظرم یه مسئله خیلی مهم هست که کسی بهش اهمیت نمیده. اینکه اکثر اوقات تو کانون حرف فیلمی نیس. و اکثر حرف های فیلمی هم درمورد اکران ها یا مسائل سطح بالاتریه.  
فک میکنم اینکه اکثر اعضای کانون میانگین بالای 2 سال سابقه فعالیت در کانونو دارن باعث شده یه سری از فعالیت ها که خبر دارم اوایل بیشتر بوده کمتر بشه. مثلا اوایل بیشتر نقد و بررسی فیلم ها رو داشتید که ما اون موقع نبودیم و خوب طبیعیه که دوست داشته باشیم چنین برنامه هایی لااقل واسه بچه های سال اولی باشه.
من قبلا هم بار ها اینو گفتم اما واقعا جدی گرفته نشد یا بهم گفتن خودت این کارو بکن من سعی کردم خودم این کارو بکنم و اولین جلسه نقد و بررسی هم فیلم ناف بود اما اصن به نقد نکشید چون قدیمی تر ها نبودند.
خوب فکر میکنم اگر قدیمی تر ها خودشون فیلمی رو برای اکران و نقد انتخاب کنند بهتر باشه . یا لااقل در هر جلسه نقد یکی از قدیمی تر ها باشن.
من با کلاس نقد خیلی موافق نیسم چون 1)دوست دارم بحث در عمق کانون نفوذ کنه :) و2)کلاس باید زمان ثابتی داشته باشه و کار بیشتری برای تشکیل شدن لازم داره ولی اگه این موضوع به صورت عرف در کانون بشه و علاقه مند پیدا کنه خوب بهتره.البته این نظر منه.
امیدوارم واسه ترم آینده بتونیم چنین طرحی رو داشته باشیم.
فقط خواهشن کسی نگه خودت مسئولیتشوبر عهده بگیر(قابل توجه آقای شکوری) :)

نظرات 12 + ارسال نظر
شکور یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 11:03

اول اینکه آیا شما میدونید که این ترم تو کانون نزدیک به 7یا8 نقد و بررسی به صورت اختصاصی انجام شد؟ آیا حضور داشتید؟
در اکران درایور عطار یا اکران پروژه ی جادوگر بلر که اکران های خصوصی بودن بودید؟
آیا در کارگاه های مجازی فیلمنامه و کارگردانی و تدوین در وبلاگ مشارکت میکنید؟
آیا در کلاس طراحی پوستر یا آموزش تدوین شرکت کردید؟
اینها همه در همین ترم و مخصوص اعضای کانون و در داخل کانون انجام شده
این همه کار اختصاصی برای اعضای کانون در سالهای پیش سابقه نداشته
به نظرم شما در اشتباهید
امسال نسبت به سالهای گذشته نه تنها در اکران های خصوصی و نقد و بررسی های خصوصی بلکه در کارهای دیگه که مخصوص اعضای کانون انجام شد، نسبت به سال های گذشته بسیار کانون فراوان تر عمل کرده...
به نظرم شما حواستون جمع نیست
درضمن بازم پیشنهاد میکنم که برای ترم بعد هم مسئولیت هایی از قبیل نقد و بررسی ناف رو برعهده بگیرید.
شکور

امیر حیدری یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 15:47

بعضی وقت ها آدم بعضی چیزها رو می بینه که حتی فشار پایان نامه نوشتن هم نمی تونه مانع پست نوشتنش بشه.
امیدوارم زین پس کسی از وبلاگ برای انتشار اشتباهاتش استفاده نکنه.
برای روشن شدن موضوع چندتا مطلب باید بگم:
1) حداقل 4 نقد و بررسی رو خودم در کانون راه انداختم. 2تا در مورد سینمای وحشت، یکی در مورد بیلی وایدلر و یکی هم در مورد سینمای هیچکاک.
2) میدونم که عطارپور هم چندتا جلسه ی اینجوری داشته.
اینها جدای از صحبت هاییِ که با کامران شیردل در لوکیشن کانون داشتیم.
3) عباس شکوری هم یه نقد رو فیلم گمونم 27 هفته بعد بود اسمش داشته.
4)در وبلاگ عباس شکوری و چند نفر دیگه از بچه ها نقد گذاشتند.
5) جدا از لوکیشن فقط در این ترم حداقل 4 یا 5 بار من رو سن بودم و در مورد فیلم ها صحبت کردم. فعالیت بقیه بچه ها بماند.
6) کارگاه فیلمبرداری، فوتوشاپ و تدوین در لوکیشن برای بچه ها برگزار شد.
7)آموزش فیلم سازی با پست های قدکساز
آموزش فیلمنامه نویسی با پست های توپشکن
آموزش ترمینولوژی با پست های من و عباس
و......
در وبلاگ در طول ترو دایر بود.
و خیلی چیزهای دیگه که حوصله ی لیست کردنشون رو ندارم. در ضمن من به عنوان دبیر کانون سن عضویتم در کانون به 1 سال هم نرسیده چه برسه به بیشتر از 2 سال. ایزدی به عنوان مسئول اساسنامه 8،9 ماهِ اومده کانون. پس برای چیزی که میخواهید تلاش کنید و منتظر نباشید اون چیزی که می خواهین رو بقیه تو جام بلورین بهتون بدن.
(الان به اندازه ی 1 صفحه تایپ کردم. این پست شما به اندازه 1 صفحه یعنی 1% کار پایان نامه ی من رو عقب انداخت)

شهسواریان یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 17:16

بله ! من به عنوان یه سال اولی خیلی با این موضوع موافقم

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 20:17

سلام و با تشکر از این پست با مفاد این پست کاملا موافقم
ترم بعد اگه بتونم (20 واحد برداشتم) منم دست به کار مشم
ولی دیگه کی به کی هست

اسدی یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 21:26

ببخشید من فک میکنم یه ذره سوتفاهم شده من توضیح دادم که کارهای سطح بالا تر بوده من منظورم از این پست بیشتر نقد های منسجم تری بوده و مثلا بررسی کارهای کارگردانی خاص یا سینمایی خاص مثل هالیوود و... با داشتن برنامه ای منسجم برای اکران هفتگی ویژه بچه های کانون که هدفش نقد و بررسی باشه (مثلا فک نمیکردم اکران درایور اصن نقد شده باشه الان از شما میشنوم) اکران های روی سن این خاصیت منسجم بودن رو که من گفتم نداشتن البته اون ها هم عالی بود و من واقعا قصدنداشتم بگم کم کاری شده کلاس هایی که شما گفتید رو من شرکت نکردم درسته اما هیچ کدومشون نقد نبود من دارم در مورد نقد صحبت میکنم البته مثلن من خیلی دوس داشتم که تو کلاس تدوین باشم و لی من دقیقن همون پنج شنبه ها رو کلاس داشتم و نمیتونسم شرکت کنم ولی کاملا جویا بودم و متاسفانه از دست دادم .
من هرگز منظور بدی نداشتم فقط دوس داشتم چنین برنامه ای که قبلن بوده این ترم نبوده بازم باشه همین...
البته اگه ناراحت شدید ببخشید ایشالا به کار های پایان نامتونم برسید
راستی من تقریبا تو اکثر اکران ها ونقدهاشون تا اون جا که وقت داشتم حضور داشتم تا جایی که دوشنبه ها بیشتر از 5 بار کلاس پیچوندم نقد فیلم دهلیز و مستند با حضور کامران شیردل رو هم بودم وتقریبا حواسم به بالای60 درصد این کار هایی که گفتید بود
ترم بعد هم تا جایی که وقت داشته باشم و بچه ها استقبال کنن چشم تلاش میکنیم. البته این فقط یه پیشنهاد بود اگه مخالف داشته باشه و دوست نداشته باشید خوب با احترام به نظرجمع انجامش نمیدیم من هیچ گونه قصد بدی نداشتم :( منم الان بیش از یه صفحه نوشتم وطبیعتن وقتمو گرفت اما چون موضوع برام مهمه بیشتر از اینها حاضرم وقت بذارم به شرطی که استقبال بشه و دیگه مصلمن بعد 3 ماه عضویت میدونم که قرار نیس که چیزی حاضر و آماده به من تقدیم بشه (حالا قبول دارم مثلا موقع امتحانا میانترم من فعالیتم نسبت به خودم کمتر بود اما دنبال چیز حاضر و آماده نبودم هیچ وقت.)

اسدی یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 21:34

و البته من از این4 تا نقد وبررسی هم اطلاعی نداشتم( 2تا در مورد سینمای وحشت، یکی در مورد بیلی وایدلر و یکی هم در مورد سینمای هیچکاک.) در حالی که هم به وبلاگ سر میزنم و هم هفته ای میانگین 3 روز میام کانون نمیدونم شاید حق با شماس من حواسم نبوده!
(قبول کنید که حرفش تو کانون نبوده) البته انتقادتون رو هم میپذیرم شاید بهتر بود این بحث تو وبلاگ نباشه خوب اگه نمیخواستید باشه پستش نمیکردید قابل تحمل تر بود.

شکور یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 22:19

آنچه شما دنبالشید، اگه در این ترم در کانون محقق نشده، بدانید که پیش از این ترم نیز در کانون وجود نداشته....
انسجامی که درموردش صحبت میکنید، بیش از این ترم، در کانون وجود نداشته.
در مورد احیای چیزی صحبت میکنید که من میگم حد اعلاش در همین ترم بوده.
پس فکر کنم اصلا نمیدونید دارید در مورد چه چیزی صحبت میکنید. در مورد چیزی که وجود نداشته و ومیگید که دوست دارید دوباره رخ بده!
شکور

اسدی یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 23:20

من که نبودم اینو از یکی از اعضا شنیدم مثل اینکه اون دوباره باشه ایجاد تنش کرده اوکی ببخشید الآن برای اولین بار باشه من قصدم از این پست دور هم جمع کردن بچه های موافق بود که انشاالله در ترم بعد برای اولین بار محقق بشه.

کار بسیار خوبی می کنید ولی نباس کارهایی که تو این ترم انجام شده رو بدون علم و توجه، زیر سوال ببرید
بنده نیز قصدم دفاع از زحمات این ترم بود
این ترم، رویایی ترین ترم کانون در فعالیت بوده برا همین باس حتما یه ری اکشن سریع و قوی نشون می دادم.
شکور

جهان دوشنبه 9 دی 1392 ساعت 09:05

بپرس دخترم , از یه نفر نه از چند نفر , تا حالا تو کامنتات گفتی من نمیدونستم که..... خبر نداشتم که ..
شما نباید بدون جمع آوری اطلاعات نتیجه گیری کنی
فرش قرمز , لقمه حاضر و آماده ..... این اصلا خوب نیست

اسدی دوشنبه 9 دی 1392 ساعت 23:32

پری جان همیشه معنی کلمات اون چیزی نیس که به نظر میرسه
این فرش قرمز که میگی اصن داریم؟ (تعجب منو بگیرید) داریم؟ داریم اصن؟
لطفن دیگه رو بحث تموم شده کامنت نذار.

خانم اسدی عزیز :-)
توصیه میکنم بنده رو نسبت به لحنتون در این کامنت توجیه کنید و گرنه به شدت برداشت بدی از جمله آخرتون میکنم و....
جهان

اسدی سه‌شنبه 10 دی 1392 ساعت 14:55

منظورت چیه از برداشت بد؟ یعنی این بحث تموم شد بهتره کشش ندیم و فقط به برنامه ای جامع برای ترم بعد فک کنیم.
اینجا چرا همه میخوان برداشت بد کنن؟؟!!!!!!!!!


یادت باشه که اصولا وقتی کسی بد صحبت میکنه از حرفاش برداشت بد میشه.
برنامه جامع هم نیاز به تفکر عمیق تر داره.
سعی کن بیشتر فکر کنی , هم تو ادبیاتی که در مقابل دیگران به کار میگیری هم تو مسایلی که میخوای براشون برنامه جامع بریزی در آینده :-)
در کل موفق باشی عزیز
جهان

اسدی سه‌شنبه 10 دی 1392 ساعت 19:24

مرسی پریسا جان
نگفتی هستی یا نه تو هم جز تیم خواهی بود؟ چون مصلمن نیاز به کمک داریم (اکران هفتگی و نقد هفتگی و موضوعات مختلف) کسی در مورد این موضوع و اصن طرح کلی نظر نداد.
حالا شما پایه ای ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد