کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

درخواست همکاری از امیرحسین دولتشاهی / اعلام یک پروژه ی شخصی

امیرحسین دولتشاهی از دانشجوهای فارغ التحصیل شده ی شهید بهشتی هست که در زمان حضورش در دانشگاه هم فیلم ساخت. به هر حال الان نیاز به یه همکاری برای تولید فیلم جدیدش داره که قراره سه شنبه فیلمبرداری بشه. اونچه امیرحسین میخواد، مجوز فیلمبرداریه. قرار بوده مثکه انجمن سینماگران جوان این کار رو طبق روال معمولش انجام بده ولی بروکراسی جدیدی به این دادن مجوز تحمیل شده که کار رو برای فیلمبرداری سه شنبه دچار مشکل کرده.   کانون فیلم می تونه در یه همکاری برای تولید این فیلم کوتاه برای دولتشاهی، مجوز تهیه بکنه. اتفاقی که در نتیجه ی این تلاش کانون رخ خواهد داد علاوه بر حس مثبتی که به ما از کمکی که به تولید یه فیلم کوتاه دیگه کرده ایم دست میده، درج شدن یه «با تشکر از» یا «با همکاری» کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود.

با توجه به اینکه خانم برزگر هم این هفته مرخصی ان، قطعا گرفتن مجوز فیلمبرداری توسط ما برای این پروژه احتمال کمی داره ولی حداقل میشه تلاش کرد. به هر حال من سعی میکنم پروژه ی شخصی «همکاری کانون فیلم و عکس برای تولید فیلم کوتاه» رو به مجوزش مورد نیازش برسونم. اگه کسی از دوستان میتونه به جای من این کار رو انجام بده حتما بگه.

این پست برای مشروع کردن اقدامات آینده ی من برای تحقق این قضیه در قالب قانون «پروژه ی شخصی» اساسنامه اس.

نظرات 2 + ارسال نظر
شکور دوشنبه 16 دی 1392 ساعت 19:29

این پروژه مسکوت باقی ماند و به نظر می رسد با حل شدن مشکل کارگردان از طریق دیگر، موضوع پروژه خود به خود رخ داد. بنابراین بدون آغاز پروژه، پروژه خود به خود با رفع موضوعش، منتفی گشت
شکور

امیرحسین دولتشاهی پنج‌شنبه 7 فروردین 1393 ساعت 04:32

عرض سلام و تبریک سال نو خدمت عزیزان کانون فیلم
به طور اتفاقی وارد این صفحه شدم و با دیدن نام خویش و توضیح هایی که پیرامون پروژه ی بنده آمده، لازم دیدم که عرض کنم که آن پروژه ی مرحوم به سبب فراهم نشدن مجوز «از هیچ طریق دیگر» به دنیا نیامده، فانی شد!
به هر روی بنده همچنان ز یاران چشم یاری دارم! یک فیلمنامه ی کوتاه نوشته ام که از دید مالی به تنهایی توان ساخت آن را ندارم. اگر کانون بتواند حمایت کند، به یقین قدم خیری در راه حمایت از جوانان بی پارتی این مرز و بوم برداشته است.
بنده ایمیل خود را درج کرده ام که اگر پاسخ را بفرستید بسیار سپاسگزار خواهم بود.
موفق باشید.

من متن زیر رو برای دولتشاهی ایمیل هم کردم:





سلام

در مورد نظری که در وبلاگمون گذاشتی:

1- سر پروژه ی قبلیت، قرار بود که از من پیگیری کنی، ولی یهو غیبت زد. البت همونطور که تو وبلاگ نوشتم و شفاهاً هم برات گفتم، به خاطر مرخصی بودن لینک بروکراتیک قضیه، احتمال اینکه مجوز ظرف دو روز تهیه بشه خیلی کم بود. به هر حال یه تلاش کوچکی کردم ولی مدیر تو دفترش نبود که نبود



2- در مورد همکاری های آینده

قبلاً بهت گفتم که بهتره که اصلا اول بیای از طریق کانون تلاش کنی چون کانون ما بروکراسی کمی داره

عرض شود که برای گرفتن بودجه که نهایت امکانی هست که کانون میتونه در اختیار یه فیلمساز بذاره این موارد رو باید عرض کنم

- اول اینکه، بودجه ای که معاونت فرهنگی برای فیلم سازی در اختیار کانون میذاره، محدوده، بنابراین کانون بودجه ی فیلمسازیش رو با اولویت و با دقت بیشتری نسبت به سایر کمک ها در اختیار فیلمسازها میذاره

اعضای فعال کانون و فیلمنامه های خیلی پخته و خوب در اولویت گرفتن بودجه قرار میگیرن

مطابق با اساسنامه، اگه میخوای که از احتمال گرفتن بودجه بهره ببری، باید فیلمنامه ات رو دو سه نفر از معتمدین فیلمساز کانون بخونن و ارزش گذاری کنن.

اگه فیلمنامه ات اونقد خوب بود که این معتمدین پشتش وایسن، عدم عضویتت در کانون میتونه یه طوری حل شه، کما اینکه آخرین فیلمی که در کانون ساخته شد هم به همین شکل بود یعنی خانمی به نام خانم مینایی که از اعضای کانون نبودن اومد فیلمنامه اش رو به ما داد و ما اونقد از فیلمنامه اش خوشمون اومد که بنا به شروطی، بودجه ی فیلمش رو تامین کردیم و الان فیلم تدوینش تمام شده...

بنابراین اگه میخوای سعی کنی که از کانون بودجه بگیری، فیلمنامه ات رو برای یه سری از کسایی که کانون به «داشتن دید هنری فیلمسازی» و داشتن «دید درست نسبت به محدودیت ها و مقتضیات کانون» اعتماد داره بده بخونن تا بهت بگن که ازت حمایت خواهند کرد یا نه.

این افراد در کانون زیاد مشخص نیستن ولی از نگاه من کسایی مثل خودم، اشکان توپشکن، سعید چراغعلی و امیر حیدری و یکی دو نفر دیگه که دقیق الان نمیدونم درگیر این مسائل میشن یا نه میتونن پشت طرحت وایسن یا اینکه بگن فیلمنامه در اون حد نیست که کانون بخواد از یه کارگردان غیر عضو کانون حمایت کنه



- ثانیاً باس بگم که این قضیه و این سخت گیری به خاطر محدود بودن بودجه است

در مورد سایر موارد یعنی تیم فیلمسازی، گرفتن مجوزها و حتی در مواردی، گرفتن لوکیشن، قضیه اینطور نیست و این جور کمک ها از کانون راحت تر انجام میشه



- ثالثاً به نظرم بهتره که کلاً اگه میخوای خیلی قوی از طرف کانون کار کنی، یه لینک درست و درمون در کانون برای کارهات داشته باشی. مثلا اگه ممد شفیعی بتونه بشه نماینده ی تو در تهران، خیلی راحت تر کارهات پیش میره



در آخر باید بگم این حرفا همه اش حرفای شخص من بود نه حرفای کانون. کانون اگه بخواد میتونه حرفای دیگه ای بزنه که البت الان من حس نمیکنم حرفاش غیر از این حرفا باشه

به هر حال باس تاکید کنم که نهاد تصمیم گیرنده ی اصلی در کانون، نهاد تصمیم گیری کانون هست که مطابق با اساسنامه از اعضای فعال کانون تشکیل میشن. چیزهایی که گفتم، رویه هایی هست که به نظرم در کانون وجود داره

قربونت و عیدت هم مبارک

عباس شکوری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد