کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

یک پست نسبتاً مهم در سایت وزارت / پیشنهاد / یک پست دکترین مانند

با اینکه با اعتماد نهاد تصمیم گیری، بنده (به صورت استثنائی و انحصاری) اختیار گذاشتن پست در سایت وزارت علوم در جایگاه حقوقی کانون رو دارم ولی ترجیح میدم این پست رو قبل از گذاشتن در سایت، به نظر دوستان برسونم. در صورتی که نظر اصلاحی یا مخالف با این پست وجود نداشت، من احتمالا فردا پست رو در سایت وزارت قرار میدم:   

با سلام مجدد... کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی در 8 سال گذشته همیشه در پی افزایش ارتباط بین کانون ها برای یافتن راهکارهایی بوده تا از آن طرق امکان افزایش فعالیت برای کانون هایی که در این ارتباط مشارکت میکنند، به وجود آید. در این مسیر، حصول نتیجه بسیار کند به دست آمد، به گونه ای که در آخرین تلاش ما که در جشنواره ی رویش سابق و در محل تشکیل غرفه های کانون های فرهنگی انجام شد، صرفا همکاری هایی بین کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی و کانون فیلم و عکس دانشگاه علم و صنعت انجام شد که خوشبختانه همچنان ادامه دارد.

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی همچنان به یافتن راهکارهایی برای نزدیک تر کردن کانون ها (به ویژه کانون های فیلم و عکس دانشگاه های تهران) به هدف به وجود آمدن همکاری هایی که نفع آن به تمامی کانون های مشارکت کننده برسد، امیدوار است.

اعضای قدیمی تر کانون ها شاید نهادی به نام «مجامع» در وزارت علوم را که آن هم تقریبا با همین هدف تشکیل شده بود، به خاطر بیاورند که از نگاه بنده، نتایج ثمربخش خاصی در نفع رسانی عادلانه و افزایش فعالیت های کانون ها نداشت. ولی باز هم از نگاه شخص بنده، کانون ها با استفاده از تجربیات سابق و با کاهش سطح توقعاتشان از حصول همکاری، می توانند در مسیر «همکاری های بین کانونی» گام بردارند. به نظر می رسد در مورد کانون های فیلم و عکس این همکاری ها به سادگی می توانند در حیطه ی اکران فیلم، نقد و بررسی های هنری، برگزاری کلاس های آموزشی و به ویژه ساخت فیلم ها با تبادل اعضای متخصص، رخ دهد. (به طور مثال کانون ما در تولید فیلم کوتاه ادعای تجربه و امتیازات ویژه را دارد و در این مسیر می تواند به گروه های تولید کننده ی فیلم کوتاه در سایر کانون ها کمک کند کما اینکه تا به حال نیز در تولید فیلم هایی خارج از کانون خود مشارکت کرده است.)  

ما اولین گام ها را برای «افزایش همکاری بین کانون های فیلم و عکس دانشگاه های تهران» در جشنواره ی رویش سال 91 برداشتیم. قطعا «بلند مدت بودن» مسیر رسیدن به هدف «همکاری های ثمربخش» بزرگترین مشکل برای دانشجویانی است که به صورت میانگین حداکثر 4 سال در کانون ها مشارکت دارند. به هر حال برای افزایش احتمال وقوع هرچند ناچیز اولین گام ها در سایر کانون های فرهنگی هنری، شناخت کانون ها می تواند مثمر ثمر باشد. از دوستان دعوت میکنم کانون ما را در وبلاگ رسمی کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی بشناسید:

Filmclub-SBU.Blogsky.com

این وبلاگ در ابتدای سال 1389 و با افزایش شدید اعضای کانون برای هماهنگی بین اعضا و همچنین ایجاد حس همبستگی بین آنها ایجاد شد و همچنان به کار خود ادامه می دهد. تمامی اخبار و اطلاعات کانون در این وبلاگ درج می گردد. همچنین در پیج های مخصوصی مسئولین سمت های کانون، اساسنامه ی کانون و... و تاریخچه ی کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی درج شده است.

شما علاوه بر اینکه با مراجعه به این وبلاگ امکان شناخت دقیق کانون ما را خواهید یافت، می توانید با درج ایمیل خود در نظرات یکی از پست های وبلاگ و با ابراز تمایل کتبی در آن نظر، اخبار اکران های فیلم، کلاس ها و کارگاه های آموزشی هنری، نشست های هنری، ساخت فیلم ها، اکران های خصوصی، نشست های تصمیم گیری و رای گیری ها، نمایشگاه های عکس و کتاب کانون، را حداقل 4 روز قبل از اتفاق در ایمیل خود داشته باشید.

علاوه بر این، دوستان علاقه مند کانون ها، برای افزایش همکاری می توانند با شماره تماس های مسئولین سمت ها که در وبلاگ وجود دارد تماس حاصل فرمایند.

با تشکر

عباس شکوری 09193499839


نظرات 3 + ارسال نظر
سعید ایزدی پنج‌شنبه 5 دی 1392 ساعت 01:17 http://kafankhafan.blogfa.com

خیلی خوبه به نظر من.

امیر حیدری پنج‌شنبه 5 دی 1392 ساعت 15:32

ایول. خوبه

نیلوفر شهسواریان پنج‌شنبه 5 دی 1392 ساعت 17:23

البته میدونم کانون دانشگاه ما شناخته شده اس، ولی این کار باعث بیشتر شناخته شدنش میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد