ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
وقتی خانم برزگر قبل از آغاز پروژه ی بررسی سینمای علمی-تخیلی از من پرسیدن که چرا برای این پروژه از منتقدین سینمایی و خارج از دانشگاه استفاده نمیکنی من پاسخ دادم که:
برای اینکه میخوام سطح برنامه بالا بمونه...
به شخصه به این نتیجه رسیده ام که منتقدین ما به مراتب واقعی تر، بی تکلف تر و روشن تر از منتقدین معروف سینمایی، فیلم ها رو نقد میکنن. (نیما حسنی نسب و امیر پوریا در لطفا مزاحم نشوید رو به خاطر بیارید)
آخرین نقد اعضای کانون، در پروژه ی تحلیل سینمای علمی تخیلی صورت گرفت. سعید پشت مشهدی، اشکان توپشکن و امیر حیدری از تعریف ژانر و تفاوتش با عباراتی مثل مکتب شروع کردن و به ژانر علمی تخیلی رسیدن و من هم در آخر درمورد منطقه 9 و بهشت یه سری توضیح دادم.
کدوم منتقد سینمایی هست که بپذیره در یه مسیر و چارچوب مشخصی اینطور بدون تکلف صحبت کنه؟ و نخواد با استفاده از الفاظ پیچیده و عبارات مغلق و به شدت تخصصی، کلاس کار خودش رو بالا ببره؟
همچنان معتقدم ما باید به جای استفاده از منتقد های الکی معروف، و غرق شدن در جو مسخره و متوهمانه ی سینمایی، در تحلیل هامون از نیروهای خودمون استفاده کنیم مگر زمانی که خود اعضای کانون بگن که در یک مورد بخصوص، وقت یا علم کافی برای نقد رو ندارن...
شکور
بسیار هم عالی
منم با شما موافقم . . .
این جلسات سطح نقد خود اعضای کانون رو هم بالاتر می بره . . .
مرسی حاجی...
البته اگر آن کسی که باید ، می آمد سادگی را می گذاشتیم کنار و شروع می کردیم به قلمبه سلمبه...