کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

انتقال تجربه / ویرایش تجربی فیلم / افتخار به کارگاه ویرایش فیلم

تو پست های گذشته گفته بودم که برای ویرایش فیلم میشه به خروجی wmv اعتماد کرد ولی در پروژه ی اخیر دیدیم که این خروجی بعد از اینکه 14 ساعت فک و دهن کامپیوتر من رو پیاده کرد، آخرش هم کیفیت مطلوبی بهمون نداد...

در آخرین تجربه به این راهکار رسیدم که به نظرم راهکار مطمئن تر و کم دردسر تریه: 

 

شما فیلم رو با فرمت mpeg (که البته ذاتا منظورمون mpeg2 هست نه mpeg1 و اصلا ایدیوس فرمتی به نام mpeg1 نداره و فقط mpeg داره) خروجی می گیرید. این کار برای یه فیلم دو ساعته با سایز 1080 مثلا 3-4 ساعت طور میکشه و متاسفانه نزدیک به 10-12 گیگ هم حجم داره...

لپ تاپ ها برای نمایش این فیلم با این حجم دچار مشکل میشن. بنابراین با استفاده از کانورتور (که در حال حاضر من به کمک یوسف دوست freemake video convertor رو تست کردم) این فیلم رو باید به یه فرمت دیگه کانورت کنید. ترجیحا من فیلم ها رو به mkv کانورت کردم که نتیجه عالی بود و فیلم 12 گیگی، بدون افت کیفیت به 3.5 گیگ تبدیل شد و در اکران دچار مشکل نشدیم.

 

در آخر باید افتخار کنم که نسخه ی ویرایش شده ی منطقه 9 یکی از بهترین و خلاقانه ترین و زیباترین ویرایش های انجام شده در کانون هست و افتخارم برای اینه که ایزدی در اولین ویرایشش که در کلاس ویرایش فیلم یاد گرفته بود به این مهم دست پیدا کرد.

به بقیه ی اعضای کلاس هم پیشنهاد میکنم که حتی «صرفا» برای کم کردن روی سعید چراغعلی و اعضای کلاسش، ویرایش هاشون رو شروع کنن تا در مقابل 4 عضو کلاس فتوشاپ، ما دوازده نیروی آماده به ویرایش فیلم داشته باشیم تا اونها شدیدا مقابل ما کم بیارن!

(البت واقعا کار ویرایش اونقد سنگین تر از طراحی هست که نسبت یک به سه نسبت معقولی برای ادامه ی کار کانون باشه؛ یعنی زحمتی که یه طراح برای سه پروژه می کشه مساویه زحمتیه که یه ویرایشگر فیلم برای یه فیلم میکشه.)

شکور

نظرات 6 + ارسال نظر
مسعود زرگر دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 22:07

از این که ایزدی رو دو نفر می بینید تشکر می کنم.

سعید ایزدی سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 00:07 http://kafankhafan.blogfa.com

بی خیال استاد.

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 08:32

منطقه9 رو ندیدم ولی اگه عباس از کسی تعریف کنه ببین چی هست دیگه
ولی حیف که چنین فرد خلاق ای از ترم بعد دیگه تو کانون زیاد پیداش نمیشه

ترابی سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 08:54

مسلما در کار ویرایش ایده ها هم نقش مهمی دارن
ماکه ندیدیم ولی میگن سانسور خوبی بوده دستشون هم بسیار درد نکنه

جهان سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 20:57

سعید چ.ع سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 21:51

زکّی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد