کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

قانون کلاس های تشکیل شده توسط یکی از اعضای کانون در قبال دریافت پول :

سنجاق شده تا چهار شنبه (29 آبان)

بعد از گذاشتن چند جلسه طولانی و بحث فراوان و همچنین دکترین " دکترین عضوی از کانون که می خواهد کلاسی با دریافت هزینه برگذار کند (این پست)" بالاخره قانون نهایی را در ادامه مطلب قرار دادم. لطفا برای این قانون و وارد شدن آن به داخل اساس نامه موافقت خود را اعلام کنید. 

 با تشکر فراوان از جناب شکوری و خانم ترابی.


پایان رای گیری تا چهار شنبه (29 آبان)  ساعت 12 شب 

 هنگامی که یکی از اعضای کانون بخواهد کلاسی با تدریس خود تشکیل دهد و در مقابل آن پول دریافت کند. پیش از تشکیل هر کلاس اجرای مراحل زیر الزامی است:

1. فرد متقاضی ابتدا درخواست خویش را به اطلاع مسئول اساسنامه می رساند و بعد درون وبلاگ یا جلسه فقط در خواست برگذاری کلاس را اعلام می نماید. 


2. مسئول اساس نامه موظف است در ظرف دو روز از اعلام پروژه توسط متقاضی (در کانون یا جلسه) جلسه ای متشکل از افراد زیر تشکیل دهد: 

الف- مسئول اساسنامه

ب- مسئول احراز حق رای

ج- مسئول لوکیشن

د- مسئول ارتباطات اینترنتی

ه- مسئول امور مالی

    ح-اعضای شورای مرکزی


جلسه مذکور با حداکثر اعضای ممکن از افراد ذکر شده تشکیل می گردد. 


3. اعضای هیات توصیف شده با اکثریت نسبی می بایست 5 نفر از اعضای کانون را به عنوان گروه تصمیم گیرنده و همچنین یک نفر از این 5 نفر را به عنوان مدیر این گروه تعیین کنند.

( توضیح از مسئول وقت اساس نامه (سعید ایزدی) : هر کدام از این 10 نفر به دلایلی مسئول انتخاب این 5 نفر شده اند. مسئول اساس نامه: برای اینکه با قوانین آشناست و می تواند بگوید این 10 نفر و 5 نفر انتخابی چه کارهایی انجام دهند. 5 عضو شورای مرکزی: می توانند تشخیص دهند که چه کسانی دارای تفکرات دانشجویی و تشکلاتی هستند و میزان سطح هنری افراد را بسنجند. مسئول وبلاگ و مسئول لوکیشن: کسانی هستند که از میزان حضور افراد در کانون و وبلاگ آگاهی دارند. مسئول مالی: می تواند تشخیص بدهد چه کسانی دید مالی درستی دارند. مسئول حق رای: بر اساس میزان حق رای میزان فعالیت افراد را مشخص می کند.) 


4. پس از اتمام جلسه ی هیات ذکر شده در ماده ی پیشین، مسئول اساسنامه وظیفه ی ابلاغ وظایف و همچنین اسامی اعضای تیم 5نفره به مدیر انتخاب شده برای این گروه و همچنین اعلام نتیجه ی جلسه ی ده نفره در وبلاگ را دارد.


5. تیم 5 نفره موظفند ظرف مدت دو روز کاری از زمان اعلام مسئول اساسنامه در وبلاگ، با بحث و بررسی در مورد سه موضوع اعلام نظر کنند:


الف- صلاحیت استاد: سطح علمی و میزان اطلاعات و تجربه ی هنری عضو کانون که متقاضی تدریس می باشد. احراز صلاحیت با توجه به سطح هنری کانون و همچنین سابقه و علم متقاضی بررسی می گردد.

ب- سقف تعداد افراد کلاس: متقاضی تدریس یا مدیر اجرایی کلاس سقف کلاس را پیشنهاد می دهد و 5 عضو صرفا نسبت به مناسب دیدن این تعداد نظر موافق یا مخالف خویش را اعلام می کند.

ج- میزان هزینه ی شرکت در کلاس: در این مورد نیز متقاضی تدریس یا مدیر اجرایی کلاس، هزینه را پیشنهاد داده و تیم 5 نفره نسبت به موافقت یا مخالفت با رقم پیشنهادی اعلام نظر می کند


-          در هر سه مورد در صورت تساوی آرای مخالف و موافق، نتیجه ی نظر تیم در آن مورد، مخالفت با مورد فرض خواهد شد.

-          در صورت عدم اعلام نتیجه در هر مورد در ظرف زمان تعیین شده، نتیجه ی نظر تیم، موافقت فرض خواهد شد.


6. در صورت مخالفت با هر مورد، استاد یا مدیر اجرایی پروژه می تواند پیشنهاد جدیدی طرح کند و با طرح پیشنهاد جدید مطابق با مورد 5 اقدام صورت خواهد گرفت.


7. با اعلام نظر مثبت تیم 5 نفره به سه مورد صلاحیت، سقف و هزینه، مدیر اجرایی کلاس می تواند تبلیغات و ثبت نام کلاس خویش را آغاز کند. مدیر اجرایی موظف است زمان پایان پروسه ی ثبت نام و همچنین در صورت وقوع، تمدید زمان ثبت نام را در وبلاگ یا جلسه ی رسمی کانون اعلام کند.


8. کسانی که متقاضی ثبت نام هستند به سه گروه تقسیم می شوند. اعضای فعال، اعضای عادی ( هر فردی که یک بار عضو نهاد تصمیم گیری شده باشد) و افراد غیر کانونی.


9.مدیر اجرایی کلاس موظف است نیمی از سقف اعضای کلاس را به اعضای فعال کانون تخصیص دهد.

نیم دیگر کلاس از اعضای عادی یا افراد غیرعضو در کانون تکمیل خواهد شد. در این مورد اعضای عادی کانون نسبت به افراد غیر عضو، در ثبت نام در کلاس دارای اولویت هستند.

همچنین چنانچه تعداد اعضای فعال کانون که متقاضی شرکت در کلاس می باشند بیش از نیمی از سقف کلاس باشد در ثبت نام نسبت به اعضای عادی و افراد غیر عضو دارای اولویت می باشند.


10. استاد در هنگام ثبت نام موظف است که به متقاضی غیر کانونی و یا عادی متذکر شود که بعد از بررسی امکان حذف از کلاس وجود دارد. 


11. نیمه ی فعالت سقف کلاس که از اعضای فعال کانون تشکیل می شوند به صورت رایگان در کلاس شرکت می کنند. نیمه ی دیگر کلاس موظف به پرداخت هزینه ی پیشنهادی استاد (یا مدیراجرایی) که قبلا به تصویب تیم 5 نفره رسیده است می باشند.


12. مدیر اجرایی موظف است در هنگام ثبت نام، تمایل فرد متقاضی که از اعضای کانون است را نسبت به شرکت در کلاس حتی به بهای پرداخت هزینه، مورد سوال قرار داده و پاسخ او را در لیست ثبت نامی خویش درج کند.


13. اگر بعد از اتمام ثبت نام تعداد اعضای فعال بیشتر از سقف مشخص شده بود. استاد موظف است که لیست اعضای فعال را به مسئول شورا بدهد.


14. چنانچه پس از اتمام ثبت نام، تعداد اعضای فعال کانون متفاضی شرکت در کلاس بیش از نیمی از سقف کلاس بودند، مدیر اجرایی موظف است لیست متقاضیان ثبت نام کرده را به مسئول شورای 5 نفره ارائه کند. در این مورد شورا از زمان تحویل لیست تا یک هفته ی کاری وظیفه دارد آن را بررسی کرده و با اولویت بندی اعضای فعال، افراد پایین اولویت را از حضور رایگان در کلاس حذف کند.


پس از اولویت بندی، حذف اولویت های پایین و تکمیل لیست، لیست اصلاح شده می بایست در وبلاگ قرار گیرد.


15. متقاضیان حذف شده می توانند تا دو روز کاری از اعلام لیست در وبلاگ، اعتراض خویش را ثبت کنند. این ثبت می تواند در وبلاگ رخ دهد و یا مستقیما به مسئول شورا منتقل گردد. شورا در مقابل اعتراض موظف به بررسی ظرف دو روز کاری و در صورت تغییر لیست، اعلام مجدد لیست در وبلاگ می باشد. امکان اعتراض مجدد به لیست جدید توسط افرادی که در لیست جدید حذف شده اند وجود دارد. در این حالت نیز شورا موظف به بررسی ظرف دو روز و اعلام لیست جدید می باشد.


16. در مورد اعتراضات ذکر شده، تنها کسانی که مستقیما ذینفع می باشند می توانند در هر مرحله از کار اعتراض کنند. در صورت اعتراض، شورا موظف است که دلایل خود را در جلسه یا وبلاگ شرح دهد. ولی تصمیم نهایی با شوراست.


17. نیمی از درآمد کلاس (هزینه ی ثبت نام) به استاد تعلق می گیرد


18. تشخیص سهل تر بودن شرایط پیشنهادی استاد نسبت به این قانون در صورت ادعای سخت تر بودن یا ادعای ابهام، با همین گروه 5 نفره است.


19. استاد می تواند تا سقف 2 نفر از متقاضیان شرکت در کلاس را به درخواست خود حذف کند. 

نظرات 16 + ارسال نظر
سعید ایزدی یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 04:53 http://kafankhafan.blogfa.com

موافق

محسن قدکساز یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 07:44

موافق

از برچسب های بیشتری استفاده کن.

رضا ی.د یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 09:42

مخالف

شکور یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 12:28

الان که پست برای من ناقص اومده ولی ازونجایی که در جریان جزئیات قانون هستم پیش از کامل شدن نظرم رو میدم:

1- هیچ قانونی بی مشکل نیست. این قانون هم قطعا مشکلاتی داره که تا شروع به اجراش نکنیم متوجه اون مشکلاتش نمیشیم. حالا چرا باید حتما شروع به اجرا بشه تا مشکلاتش پیدا بشه؟ چون مسئول اساسنامه تا جایی که میشد هر احتمال مشکلی رو به صورت تئوری تو اتاق فکر ها بررسی کرد و براش راهکار چیدیم. دیگه ازین به بعد فقط مشکلات عملی هست که باید باعث تغییر و اصلاح این قانون بشه. البت شاید بگید در بررسی تئوریک این قانون میشد از افراد بیشتر و پخته تری استفاده کرد و من در پاسخ میگم که: پیشنهاد این قانون در شرایطی انجام شده که من بهش میگم «حداکثر توان کانون برای بررسی تئوریک یک قانون»...


2- قانونی که دارید می بینید، دومین حرکت برای مشروع کردن کسب درامد اعضا از کانونه. اولین حرکت، مشروع کردن کسب درامد به صورت پیمانکاری بود.
این یکی از اون یکی خطرناک تره چون عضو میاد مستقیما خودش پروژه مطرح میکنه ولی در پیمانکاری، پروژه به کانون داده میشد و کانون باس یکی رو برای انجام پروژه انتخاب می کرد


3- علت اینکه این قانون نگاشته شد و یه قدم دیگه برای مشروعیت کسب درامد برداشته شد، وضع و شرایط حال کانونه. متخصصین کانون زیاد شدن و علاقه به تدریس هم درشون هست. ولی این علاقه با مشکلات زندگی اونها نمیتونه دست و پنجه نرم کنه. این قانون صرفا یه نیرو محرکه است برای اینکه زور علاقه ی تدریس متخصصین کانون به مشکلات زندگیشون بچربه


4- در تدوین این قانون به شدت محتاط بودیم تا قانونی که صرفا دنبال پول رسوندن به جیب اعضا باشه تدوین نکنیم. برای همین می بینید نه تنها نیمی از کلاس به صورت رایگان از اعضای کانون هستند بلکه در نصف دیگه که باید پول بدن اعضای کانون در اولویت هستند و در انتها هم فقط نصف پول همون نصف میره تو جیب استاد که رقم ناچیزی میشه


5- حواسمون به عدالت بود. اینکه یکی نتونه بیاد بگه «من پوستر می چسبونم، اون تدوین میکنه... چرا من نباس بتونم پول درارم»
حواسمون به این بود که رقمی که در میاد صرفا و صرفا و صرفا یه چیزی بشه در حد «دست مریزاد به مرام استاد که تخصصش رو رایگان عرضه کرد» و لاغیر
این پول نه پول زحمت کشیدن استاده، نه پول عضویت اون
این پول صرفا یه دست مریزاد به کسایی هست که تخصصشون رو به کانون تزریق می کنن
بین یه استاد فیلم سازی و یکی دیگه از اعضا که پوستر میزنه، تفاوت در زحمت نیست. فقط یه تفاوت هست تو کیفیت مرام گذاشتن برای کانون.
هر جفتشون دارن به یه میزان وقت میذارن ولی استاد داره تخصصش رو هم خرج میکنه. کاری که اعضای عادی انجام نمیدن


6- فکر قانونی کردن این ایده از پیشنهاد عطارپور شروع شد.
دوستان فکر نکنن که شکوری خودش از ابتدا دنبال قانونی کردن این فکر بود.
اگه از فرامرزی بپرسید احتمالا بهتون خواهد گفت که شکوری اولین مخالف همیشگی رفتن پول به جیب اعضا بوده.


7- دوستانی که فکر میکنن خیلی به قضیه دارن عمیق نگاه میکنن بدونن که کسایی مثل شکوری که سالهاست دارن روی این قضیه فکر میکنن و با اعضا بحث میکنن در حال حاضر این قانون رو مفید دونستن پس طوری برخورد نکنن مثل اینکه ما کمتر از سایرین عقل تو کلمون هست. (برخوردی که اخیرا دارم از بعضی اعضای جدید می بینم!)


8- برای اینکه این قضیه عملیاتی بشه، شاید به محض تصویب قانون، یه کلاس این ریختی بذارم


9- الان وقت اصلاحات خفن روی این قانون نیست. تیمی که روی این قانون فکر کردن خیلی فکرشون کار میکرده. خلاصه که اگه تغییرات خفنی بخوایم تو این قانون بدیم، یه ماه دیگه طول می کشه.


10- پیشنهاد میدم به این قانون رای موافق بدید تا کارهای کانون سریع تر پیش بره. بعدا وقتی ضعف هاش رو دیدیم، یا تغییرش میدیم یا کلا حذفش می کنیم.


11- با تمامی مواد و بندها و تبصره های این قانون موافقم


شکور

ترابی یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 20:33

موافق

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 21:07

موافقم
و از سعید که 2 هفته برای تدوینش زحمت کشیده تشکر می کنم

مسعود زرگر یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 21:16

موافق

توفیقی یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 22:39

احراری
مهدی رسولی
عماد سلیمی
مثبت
مریم حیدری
محمدنیا
طاطایی
خداقلی
جهان
صفایی
پویا
جم نژاد
کنعانی
اسدی
چراغعلی
طلاکوب
مشعشع
پاکپور
حق طلب
حیدری
ارشادی
قربانی
قدکساز
یوسف دوست
بشیری
شکوری
قاسمی
مرادپور
زرگر
پشت مشهدی
نجاتی
توفیقی
فرامرزی
ایزدی
ترابی
برخورداری
................
درمجموع: 36
حد نصاب: 9

فواد مثبت دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 16:14

موافق

راد دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 16:56

موافق است
گلبونش برم

برخورداری دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 19:21

موافق

بشیری دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 21:59

موافق

حق طلب سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 00:18

ممتنع
قانون خوبه خیلی دقیقه و به همه چیز فکر شده.اما زیادی بند داره.من با این همه موشکافانه بررسی کردن مشکل پیدا کردم.چرا برای کار به این سادگی این همه با احتیاط قانون وضع شده؟منظورم گروه ده نفره و جلسه واینا.انگار می خوایم مطمئن شیم که سر کسی کلاه نمیره و کسی فکر ضرر هم نمی کنه.اساس فعالیت کانون ها اعتماد باید باشه .نظرم اینه که ساده گرفته شه .در کل ممتنع.این بندها باید نصفشون حذف شه به نظرم.بعضی از موارد بسیار بدیهی است و نیاز به تشکیل بند نداره.هر استادی خودش می تونه تعیین کنه سقف کلاسش چند نفر باشه نیازی به نظر گروه ده نفره نیست.اگر تعداد افراد کلاس از ظرفیت گفته شده توسط استاد بیشتر بود استاد باید حق رو به اعضای فعال تر بده و مشخصه که تو این شرایط به مسوول حق رای مراجعه کنه.نیازی به بند نیست.این همه بند منو عصبانی کرد.اساس نامه نباید دست وبال ایندگان رو ببنده.به نظر من باید ویرایش شه و انهایی که خیلی مشخصه حذف شه.
احساس کردم بین فعالان عادی و غیر کانونی ها فرق کمی گذاشته شده.البته این قسمت رو خوب نخوندم .

وقتی پای پول بیاد وسط، بدیهی ترین مسائل هم غیربدیهی میشه...
حیطه ای که با این قانون درش وارد شدیم، همون حیطه ایه که کانون موسیقی سابق به خاطرش نابود شد.
اتفاقا سر وضع این مواد می گفتیم که هرچقد موارد این مسئله جزئی تر و دقیق تر وارد قانون بشه، جلوی مضرات ورود به این حیطه بیشتر گرفته میشه.
میگید که برای انتخاب فعال ترین ها باید به مسئول حق رای مراجعه کرد و من میگم که غلطه. مسئول حق رای نمیتونه اولویت فعالیت افراد رو تشخیص بده.
میگید نیازی نیست که گروه ده نفره به سقف رای بدن و من میگم اگه اینطور باشه راه برای سواستفاده ی استاد باز میشه و یه کلاس صد نفره برگزار میکنه که پول بیشتری بیاد
خلاصه که این قانون به نظرم باید از اینی که می بینید مواد بیشتری داشته باشه.
در آینده احتمالا شاهد درگیری هایی خواهید شد که می بینید حتی این قانون با این جزئیات هم حریفش نیست چه برسه به اینکه میخواست کلی تر از این نوشته بشه

شکور
----------------------------------------------
من مثل شکور دست به نوشتنم خوب نیست. ولی اگه حضوری خواستید می تونم از تک تک بند های قانون دفاع کامل بکنم. و بگم در صورت حذف هر کدام چه مشکلی پیش می آید.
مسئول اساس نامه

جهان سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 08:54

موافق

سعید پشت مشهدی سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 17:26

مخالف

توفیقی چهارشنبه 29 آبان 1392 ساعت 22:57

برچسب رای گیری نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد