کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین: آیا هیچ کانونی در کشور، چنین موقعیتی را تجربه کرده است؟!


موقعیتی که امروز کانون فیلم و عکس به آن دست یافته، علاوه بر تلاش ها و فعالیت های اعضا، حاصل نگاه های سیستماتیک و مستمر بر اهداف و فعالیت های کانون است. نگاه هایی که متاسفانه از ابتدای تاسیس کانون به صورت بسیار موردی و استثنائی آنهم فقط در بعضی از اعضای کانون وجود داشته و به نظر من هنوز این نگاه صرفا در ذهن عده ی بسیار کمی از اعضای کانون وجود دارد. علی رغم این ضعف، موقعیت کنونی کانون، موقعیتی دست نایافتنی برای گروه های دیگر است. موقعیتی که با افزایش اعضایی که نگاهشان به کانون و فعالیت های آن، سیستماتیک و مستمر است، دست نایافتنی تر از حال حاضر می گردد:

 

 

 

برنامه های اجرا شده از اول ترم تا پایان ماه اول سال تحصیلی:

 
 

1-      جلسات مستمر و بدون استئنای هفتگانه ی نهاد تصمیم گیری با حضور انبوه اعضای کانون تا سقف حتی 60 عضو

2-      تولید کلیپ جدید معارفه / شکوری

3-      غرفه و حضور در معارفه / چراغعلی

4-      اکران عمومی و نقد و بررسی فراموشی / شکوری

5-      اکران عمومی و نقد و بررسی خانه / چراغعلی

6-      اکران عمومی نام من هیچکس / عطار پور

7-      همکاری با انجمن علی تاریخ و اکران عمومی والکری / کنعانی

8-      برگزاری جلسه ورودی های جدید / جهانی، چراغعلی

9-      تولید کتاب صوتی / حق طلب

10-   آغاز به همکاری با خیریه ی پزشکی برای اکران عمومی همراه با عوامل اینجا بدون من / ترابی

11-   اکران عمومی و نقد بررسی فیلم روی پرده ی سینما، دهلیز / حیدری

12-   آغاز جشنواره عکس پائیز بهشتی / قدکساز

13-   آغاز تلاش برای کلاس کارگردانی / ایزدی (اصلاح) زرگر، قدکساز

14-   آغاز تلاش برای کلاس بازیگری / نجاتی، ارشادی

15-   نقد و بررسی درون کانونی فیلم / قاسمی

16-   نقد و بررسی درون کانونی انیمه / یوسف دوست

17-   آغاز تلاش برای کلاس تدوین / قربانی، دلیاری

18-   آغاز تلاش برای اکران و نقد بررسی فیلم های تولیدی کانون / چراغعلی، یوسف دوست

19-   کارگاه مجازی فیلمنامه / توپشکن

20-   کارگاه مجازی-تجربی تدوین / شکوری

21-   کارگاه مجازی-تجربی فیلمسازی دانشجویی / شکوری

22-   انتخابات برای انتخاب معاونین سمت ها / اساسنامه

23-   جلسه های ویژه ی اساسنامه / ایزدی

24-   تعمیر کامیپوتر / یوسف دوست

25-   تلاش برای تولید فیلم کوتاه مرض حیوان / پشت مشهدی

26-   تدوین شیوه نامه ی اکران / شکوری

27- آغاز تلاش براس ساخت فیلم کوتاه ص... / قربانی (اضافه شده بعد از نظر ایزدی)

این در حالی است که مسئولین سمت های کانون مستمرا در حال فعالیت هستند و تمامی اعضا، زیرمجموعه ی مسئولین سمت ها یا مدیران اجرایی یا دبیر نیز مشغول تلاش در راستای اهداف کانون بوده اند.

همچنین کانون افتخار این را دارد که تمامی امکانات فنی و فکری خروجی های خویش را، در درون خود کانون تهیه کرده است به طور مثال درمورد اکران ها، تهیه، ویرایش، نقد و تحلیل و همچنین طراحی پوستر و بنر برای تبلیغات توسط خود اعضا انجام می گردد یا در مثال دیگر در مورد تولید فیلم ها از حمل و نقل، تدارکات، طراحی لوکیشن تا فیلمنامه، بازیگری، فیلمبرداری و جلوه های ویژه، تماما توسط خود اعضای کانون انجام گشته و می گردد.

تمام این ویژگی های منحصر به فرد کانون فیلم رو عکس دانشگاه شهید بهشتی در کنار رقم بالای اعضای کنونی و آمار فوق العاده در مخاطبین، باید ما را به فکر پیشرفت در زمینه های جدیدی بیندازد. زمینه هایی که از سالها پیش آرزوهایی دست نایافتنی می نمودند ولی در حال حاضر زمینه هایی هستند کانون برای پیشرفت بیشتر چاره ای جز قدم نهادن در آنها ندارد.

در چند پست، به ذکر موردی این زمینه ها و همچنین تشریح مصادیق تفکر سیستماتیک در کانون فیلم خواهم پرداخت.





برنامه های در شرف اجرا:

1-      اکران عمومی و نقد و بررسی رینگ / قربانی

2-      اکران عمومی و نقد و بررسی بازگشت / قاسمی

3-      اولین جلسه ی کلاس بازیگری / نجاتی، ارشادی

4-      کارگاه تدوین / شکوری

5-      اکران عمومی با حضور عوامل فیلم اینجا بدون من / ترابی



 

برنامه های آینده:

1-      اکران عمومی و نقد و بررسی درایو / اسدی، عطارپور

2-      بررسی سینمای تیم برتون همراه با اکران عمومی و نقد و بررسی 6 فیلم / ناصرخانی

3-      اکران عمومی و نقد و بررسی انیمیشن با محوریت دوبله / جهانی

4-      چهارمین هفته ی انیمیشن / یوسف دوست

5-      کلاس کارگردانی / زرگر، قدکساز

6-      تلاش برای برگزاری شاخه دانشجویی جشنواره فجر / شکوری

7-      حضور در جشنواره ی رویش

8-      اکران عمومی و نقد و بررسی نفرت / شکوری

9-      برگزاری سومین نمایشگاه کتاب هنری / جندقی؟ (میدونم اشتباهه ولی اسم اصلی یادم نیست)


نظرات 14 + ارسال نظر
محسن قدکساز جمعه 3 آبان 1392 ساعت 02:18

خیلی جالبه. داشتم فکر میکردم که برای اینکه کارهای بزرگ تر بکنیم، چه کاری میتونیم بکنیم مثلا که چیز خاصی به ذهنم نرسید، که رسیدم به برنامه های آینده - 6 که به نظرم واقعااااا کار بزرگیه!

جهان جمعه 3 آبان 1392 ساعت 10:29

به کانون خود می بالیم

پرستو کنعانی جمعه 3 آبان 1392 ساعت 11:03

چه برنامه های خوبی در پیش داریم

مسعود زرگر جمعه 3 آبان 1392 ساعت 12:33

در رابطه با این موضوع صحبت دارم که نمیشه نوشت،!!!
حضوری عرض می کنم خدمتتون...

بابا خفن
شکور

سلیمیان جمعه 3 آبان 1392 ساعت 20:19

سعید ایزدی جمعه 3 آبان 1392 ساعت 20:40 http://kafankhafan.blogfa.com

خیلی عالی بود.
کاش شروع به کار تولید فیلم قربانی رو هم می ذاشتی

خاقانی جمعه 3 آبان 1392 ساعت 21:08

تا باد چنین بادا ...

sh.zamiri جمعه 3 آبان 1392 ساعت 21:18

درباره مورد 9 باید بگم من علاقمند به برگزاری نمایشگاه کتاب هنری هستم
با اقای شکوری و همچنین خانم حنانی و اقای ایزدی که سابقه برگزاری نمایشگاه کتاب دارند صحبت کردم ومتوجه شدم پروژه ی سختیه بنابراین اگر افراد باتجربه تر مایلند مدیر این پروژه بشند اعلام امادگی کنند من در کنارشون کمک میکنم تاتجربه کافی بدست بیارم که به امیدخدا سال بعد بتونم به خوبی نمایشگاهو برگزار کنم...
ایا کسی مایله مدیریت این پروژه رو قبول کنه؟؟

پرنیان فلاح جمعه 3 آبان 1392 ساعت 22:13

افتخار میکنم به کانون.امیدوارم بتونم مفید واقع بشم.
باورم نمیشه که هنوز آقای ایزدی و زرگر اشتباه میشنمگه میشه اخه!!!

رضا ی.د جمعه 3 آبان 1392 ساعت 23:54

برنامه های آینده 2هم به گردن خودم افتاد متاسفانه...

مرادپور شنبه 4 آبان 1392 ساعت 01:32

ترکوندیماااااااااا حسابی..!
حالا که میشینم فکر می کنم میبینم هر پی از حضورم تو کانون بیشتر میگذره از رگ شیرازیم کم میشه!!! روز به روز پویا تر و ... نر میشم
اصن ای کانون دگرگونُم کِرد... (البته با لهجه شیرازی)

بشیری شنبه 4 آبان 1392 ساعت 13:57

البته که کانون ما بهترینه‏!‏ واسه کار نمایشگاه کتاب اگه تاریخش رو بگید و به برنامه هام بخوره دوس دارم مدیر اجراییش بشم.

شهسواریان شنبه 4 آبان 1392 ساعت 17:57

خیلی خوووووبه :)))
من افتخار می کنم به این کانون

حق طلب یکشنبه 5 آبان 1392 ساعت 17:50

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد