کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

پاییز بهشتی - عکس‌های دریافتی

به ادامه‌ی مطلب بروید و نقد کنید! 
از : محمدرضا باطنی

(1)
  
(2)
نظرات 15 + ارسال نظر
شکور پنج‌شنبه 2 آبان 1392 ساعت 13:37

حق طلب پنج‌شنبه 2 آبان 1392 ساعت 14:09

توفیقی پنج‌شنبه 2 آبان 1392 ساعت 16:51

آیا این کارگاه مربوط به محیط دانشگاست؟

اسمشو نمیشه کارگاه گذاشت...
بعدا با داورها تصمیم میگیریم که محدودیت جغرافیایی دانشگاه کجاهاس، ولی عکس اولی دانشکده اقتصاد و عکس دوم پارک هشترودیه!
قدکساز

توفیقی پنج‌شنبه 2 آبان 1392 ساعت 17:03


منظورم جشنواره بود!
با نظری که برای کارگاه مجازی آقای شکوری گذاشتم،قاطی شد!

فربد پنج‌شنبه 2 آبان 1392 ساعت 21:21 http://farbodsfairytale.blogfa.com

Great!

رضا ی.د جمعه 3 آبان 1392 ساعت 01:06

رنگ های عمده ای که درپاییز میبینیم یکی زرد ونارنجیه ویکیش رنگهای تنه وشاخه های بدون برگه که مشکی وقهوه ای و... اگه موضوع عکس فقط پاییزبود عکس اول عکس خوبی میشدولی موضوع عکس پاییزبهشتیه عکس اول به دلیل نداشتن توضیح مکانی یعنی میتونه هرججایی باشه عکس خوبی نیست وهیچ نشانه ای درعکس دیده نمیشه که به دانشگاه ربطش بده

اوپس!
آورین جناب سامورایی
شکور

رضا ی.د جمعه 3 آبان 1392 ساعت 01:34

عکس دوم هم مثل عکس اول موصوعیت دانشگاه رورعایت نکرده درضمن زیادم عکس خوبی نیست مثلا کارکرد اون نیمکت که اونجاست توعکس چیه چیرومیخوادبرسونه؟یا اون گوشه بالاسمت چپ اون چیه که سیاه اونجاست؟تکنیک خاصی هم نداره به جز زوم زیادی که درقسمت جلوی تصویرمیبینیم که بازورمیخوادبگه پاییزه ودرکل عکس اول خیلی بهتر بود،درضمن از بچه هابخوایدعکسارو ادیت نشده بفرستن.داوری روسخت میکنه عکسای ادیت شده.چون میشه تو ادیت قورباغه رو شاهزاده کرد،واقعا گاهی!

آفرین! من هدفم از اینکه عکسها رو اینجا گذاشتم همچین نظراتی بود که قبل از تو کسی این کارو نکرده بود!
من دوست دارم این کار به نحو أحسن انجام بشه، ولی چون قراره این یه طرح دنباله دار باشه، به چشم یه تجربه هم نگاه میکنم و سعی میکنم هر کار ممکنی رو تجربه کنم! به نظرم این دفعه دست بچه ها رو بازتر بذاریم که نتیجه کارای مختلف رو ببینیم!
قدکساز

محمدرضا باطنی جمعه 3 آبان 1392 ساعت 11:26

آقای رضا.ی.د
عکس اول از روی پله های مشرف به زمین فوتبال گرفته شده به طوری که خیابون پشت عکس روبروی دانشکده اقتصاد و پشت خیابون زمین فوتبال هست. این از توضیحات مکانی عکس اول.
اما به نظر من اینکه موضوع جشنواره پاییز و شهید بهشتی هستش دلیل نمیشه که تو عکس گرفته شده مثلا سر در دانشگاه باشه تا معلوم بشه تو داشگاه گرفته شده!
این عکس یکی از منظره های دانشگاه بهشتی رو تو پاییز نشون میده.
نکته دیگه اینکه شما در کامنت دوم بیان کردید که "عکس دوم هم مثل عکس اول موصوعیت دانشگاه رورعایت نکرده " که صحبت خودتون در کامنت اول رو نقض کردید!
ولی در کل فک نکنم دانشجوی شهید بهشتی ای باشه که به هشت رودی نرفته باشه یا ازون خاطره نداشته باشه. شاید اون نیمکت خالی برای شما مفهومی نداشته باشه ولی میتونم بگم برای بچه های رشته ما کلی مفهوم داره!
در کل نظر شخصی شماست و من احترام قایلم . بنده هم عکاس نیستم، با دوربین گوشیم گه گداری عکس میگیرم.محسن جان پیشنهاد داد شرکت کنم من عکسایی که داشتم رو براش فرستادم.
موفق باشید .

جهان جمعه 3 آبان 1392 ساعت 11:57

حرفای آقای باطنی رو از آقای یوسف دوست بیشتر قبول دارم و به نظرم مهمترین نکته این جشنواره اینه که مخاطب عام داره نه خاص.پس نباید توقع رعایت تکنیک های مخصوص عکاسی رو از بچه ها داشته باشیم.

شکور جمعه 3 آبان 1392 ساعت 12:24

به نظر من وجود یه نشانه هایی از دانشگاه شهید بهشتی در عکس برای اون عکس باید حداقل به عنوان یه امتیاز در نظر گرفته بشه.

توفیقی جمعه 3 آبان 1392 ساعت 14:42

آقای یوسف دوست،فراستی وار زدید عکسا رو نابود کردید!
چه تکنیک خاصی از یه دانشجو برمیاد که تو عکاسی بکار ببره؟!
اونم با گوشی،نه دوربین خاصی...
بر خلاف شما،بنظرم عکس دوم خیلی هم عالیه.
تاکید بر نماد این فصل،یعنی برگها،با نزدیک شدن به سوژه اصلی
همراه با نیمکت خالی انتهای تصویر که دیگه همه میدونن مخصوص پاییزه!

رضا ی.د جمعه 3 آبان 1392 ساعت 23:49

اول از همه من باکسی دشمنی ندارم وهدفم هم صرفانقدهایی بودکه به ذهنم رسید:
اول محسن گفت نقد کنید ومن کردم دوم آیابقیه ی دوستان هم اون تصویرمات ونامفهوم پشت برگ ها ودرختان رودرتصویراول یه نشانه ی مکانی از دانشگاه درنظرمیگیرن؟بله اگه سوژه پاییزبود حرف دوست بزرگوارماقابل قبول بود.درضمن من تناقض گویی نکردم به جمله دقت کنید گفتم عکس دوم هم مثل عکس اول موضوعیت دانشگاه که منظورم پاییزدردانشگاه بودرورعایت نکرده...توعکس قبلی گفته بودم که دانشگاه وپاییزباهم توعکس نیستن...سوما میشه که پارک هشترودی ونیمکت خالی وتنهایی و...میتونه موضوع عکس دوم باشه ومن تویه فصل دیگه هم بیام از اون صندلی خالی عکس بگیرم گمون نکنم نتونم معنای تنهایی روبرسونم...منظورم از حضوردانشگاه درعکسا نه سردراونه بلکه گاهی حس وحال اون بگذریم...خانم توفیقی یه سوال این همه که میدونن نیمکت خالی مخصوص پاییزه دقیقا کیاهستن؟بارسم شکل نشان دهید؟من میتونم بگم خالی بودنش خوبه وممکنه برای دوست بزرگوارمون ودوستان بزرگوارشون بارمعنایی زیادی داشته باشه ولی مهم کیه؟مخاطب یاعکاس؟
اگرهم دوست دارید به به وچه چه بشنویدبقیه ی دوستان میتونن این وظیفه روبه عهده بگیرن حقیقتا چیزی روکه میبینم میتونم بگم.... وچراتعاریف منواز عکس اول نمیشنوید؟

مرادپور شنبه 4 آبان 1392 ساعت 01:38

من با نظرات آقای باطنی موافقم.

حق طلب شنبه 4 آبان 1392 ساعت 23:42

مهم نیست که معلوم باشه بهشتی هست یانه .اگه طرف بگه از بهشتی گرفتم اما معلوم نیست تو عکس بهشتیه کفایت می کنه. در این راستا به نظرم عکس اول شرایط پاییز در بهشتی رو داره و عکس دوم نه.این خیلی سخت گیری زیادی هست.ملاک دید و نگاه طرف در عکاسیست.این اتفاق در وبلاگ دقیقا همونی بود که من می خواستم .افرین اقای قدکساز.این که یک عکاس عامی عکس هایش را به اشتراک بزاره و ما به عنوان بیننده عامی و غیر عامی نظرمون رو برای پیشرفت طرف بگیم و اونم تشویق بشه
اقای باطنی عکس اول خیلی خوبه.
عکس دوم هم اگه یه کم قاب بندیش بهتر شه خوبه به نظرم اما نمی دونم کجاشو از قاب باید حذف کرد.شاید درخت سمت چپی و اینکه یه کم نزدیک شید به نیمکت و زاویه کج نسبت به نیمکت هم خوبه.
در کل افرین.به نظرم دومی رو اصلاح کنید و دوباره بفرستید

محمدرضا باطنی یکشنبه 5 آبان 1392 ساعت 20:20

ممنون از نظرتون
بله به نظر خودم هم قاب بندی عکس دوم نیاز به اصلاح داره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد