کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

غرور و تعصب

حتما این عنوان براتون آشناس.عنوان کتابی از جین آستن نویسنده انگلیسی است .ادامه مطلب بخش معرفیش از ویکی پدیاست .تابرسیم به فیلم اقتباسی مورد علاقه من.فعلا عکس خانم جین آستن عزیز رو نظاره کنید:

 اعتراف می کنم که آدم خوب نیس عکس یه آدم مخصوصا از نوع خانمش را مسخره کند.


این کتاب دومین داستان جین آستن است. او این داستان را در سال ۱۷۹۶، در حالی که تنها ۲۱ سال داشت، نوشت، اما تا سال ۱۸۱۳ چاپ نشد.

اکثر منتقدان غرور و تعصب را بهترین اثر جین آستن می‌دانند و خود او آن را «بچهٔ دلبند من» می‌نامد. با این حال، این کتاب، که ابتدا با نام «تأثرات اولیه» نوشته شده بود، تا مدت‌ها توسط ناشران رد می‌شد و وقتی پس از ۱۸ سال به چاپ رسید، به جای نام آستن، نام «یک خانم» به عنوان نام نویسنده روی جلد به چشم می‌خورد.

از این رمان بارها فیلم‌سازی شده‌است، که آخرین بار آن سال ۲۰۰۵ با بازی کیرا نایتلی (در نقش الیزابت) و مَتیُو مک‌فادِن (در نقش آقای دارسی) بوده‌است.


اما در مورد فیلم :

............

............

...........

.............

...........

..............

............

...........

...........                                                                             

پر از صحنه های طبیعته که روح رو نوازش میده.خوبه در کنار این همه فیلم های خشن و پر سرو صدا کمی هم خلاف جریان آب شنا کنید.

......................

........................

.....................

...................

.................

....................


داستان فیلم درباره یک خانواده هست که پنج تا دختر دارند و دغدغه مادرشون شوهر دادن اوناست.تو این خانواده پدر و دوخواهر اول نقش قشر فرهیخته  روستا رو ایفا می کنند.دختر دوم با بازی کیرا نایتلی بسیار اجتماعی و اهل مطالعه کتابه.

در سیر داستان این دو دختر وارد روابط عاشقانه پیچیده ای می شوند .

این فیلم  نماینده ای از جامعه قرن 19 ست و  قرنی که تعهد به  سنت های اشرافیگری  یک مزیت به شمار می امد و این الیزابت است که به جریا ن حاکم بر جامعه بی تفاوت است.او شخصی صبور و لجباز است.در روند داستان اصطکاک شخصیت  الیزابت با مردم  و مهم تر از همه با آقای دارسی مرد ثروتمند و مغرور و مشهور را می بینیم و اتفاق های هیجان انگیز و دلنشینی رخ می دهد بدون اینکه شاهد صحنه های زننده ای باشیم -فقط به دلیل اینکه کارگردان می خواسته اثرش به شدت بر کتاب منطبق باشد و در نظر سنجی هایی که از مردم انگلیس به عمل آمد همه این تصمیم  کارگردان را تحسین کردند.

این فیلم را ببینید.

نظرات 3 + ارسال نظر
توفیقی یکشنبه 28 مهر 1392 ساعت 15:13

استادمون درباره رمانش صحبت کرد سر کلاس
میگفت تو طیف کارای خاله زنکی قرار میگیره()
نظرت چیه؟ قبول داری حرفشو؟

پرنیان فلاح یکشنبه 28 مهر 1392 ساعت 20:46

کتابشو خوندم و اتفاقا دوست داشتمش چون کلا آثار کلاسیک رو دوست دارم. فیلمشو ولی ندیدم.تریلرشو دیدم ولی کامل نه.بیار ببینیم که من عاشق این مدل فیلمام.

حق طلب یکشنبه 28 مهر 1392 ساعت 22:23

سلام .من کتابشو خودم نخوندم اما جین استن نویسنده خوبیه.خب موضوعش کمی خاله زنکیست اما مهم اینکه چه جوری بیان بشه وارزش ادبیش چه جوری باشه.من تو اینترنت زیاد ازش تعریف شنیدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد