کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

خوب بود این مردم، دانه‌های دلشان پیدا بود.


این پست، نه برای فیلم،نه برای  عکس

نه برای نقد،نه برای سینما،نه برای کارهای کانون ،نه ..

که برای  یک هنرمند واقعیه،برای سهراب سپهری  سهراب واقعا هنرمند بود،شاعر،نقاش نویسنده...

شعرهای سهراب بدجوری حال آدم رو خوب میکنه،شعری که ازش گذاشتم

رو خیلی دوست دارم.


(آسمان، آبی‌تر،
آب آبی‌تر.
من در ایوانم، رعنا سر حوض.

رخت می‌شوید رعنا.
برگ‌ها می‌ریزد.
مادرم صبحی می‌گفت: موسم دلگیری است.
من به او گفتم: زندگانی سیبی است، گاز باید زد با پوست.

زن همسایه در پنجره‌اش، تور می‌بافد، می‌خواند.
من "ودا" می‌خوانم، گاهی نیز
طرح می‌ریزم سنگی، مرغی، ابری.

آفتابی یکدست.
سارها آمده‌اند.
تازه لادن‌ها پیدا شده‌اند.
من اناری را، می‌کنم دانه، به دل می‌گویم:
خوب بود این مردم، دانه‌های دلشان پیدا بود.
می‌پرد در چشمم آب انار: اشک می‌ریزم.
مادرم می‌خندد.
رعنا هم.  ) 


زادروزت مبارک سهراب...


  

نظرات 7 + ارسال نظر
سعید ایزدی سه‌شنبه 16 مهر 1392 ساعت 23:05 http://kafankhafan.blogfa.com

هر چی بیشتر می گذره احساس می کنم شباهتت با من خیلی زیاده پسرم.
خوشحالم فامیل چون تویی رو با من اشتباه می گیرند.

پرنیان فلاح سه‌شنبه 16 مهر 1392 ساعت 23:06

من با این که خیلی شعر نمیخونم ولی واقعا سپهری رو دوس دارم

رضا ی.د سه‌شنبه 16 مهر 1392 ساعت 23:58

مدتی تو ژاپن کنده کاری روی چوب آموزش دیده بود....واقعا آدم بزرگی بود...
به سراغ من اگر می آیید...نرم وآهسته بیایید...مبادا که ترک وردارد....چینی نازک تنهایی من...تنها مرد

nafi3 saleh چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت 19:13

شعر های سهراب رو به خاطر نماد سازی هاش خیلی دوست دارم......
این جمله ش چقدر پر مفهومه:"من اناری را می کنم دانه.به دل میگویم:خوب بود این مردم دانه های دلشان پیدا بود...."

moradpour پنج‌شنبه 18 مهر 1392 ساعت 13:56

In sheresho nakhunde budam! Cheghaaaaad khub bud!!! Rohash shad bad...

moradpour پنج‌شنبه 18 مهر 1392 ساعت 14:01

Man migam in zargaro nabayad daste kam begirim!!!
Agha kheyyyliii khub bud. Mamnun.

حق طلب پنج‌شنبه 18 مهر 1392 ساعت 22:16

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد