کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین: پیشنهاد اضافه شدن یک ماده به اساسنامه

با توجه به مشکلات اخیر درمورد انتقال مسئولیت لوکیشن و کتابخانه به مسئولین بعدی، پیشنهاد دارم ماده ای برای پیشگیری از سردرگمی دوستان و خالی نماندن سمت ها از مسئول، در مدت زمان بین ترم ها به این گونه به اساسنامه اضافه گردد:

  

مسئول سابق در انتقال سمت به مسئول بعد، تا محیا شدن مسئول جدید برای گرفتن مسئولیت خویش، تا دو هفته موظف به ادامه ی وظایف مسئول آن سمت می باشد. در هر لحظه از این دو هفته که مسئول بعدی برای برعهده گرفتن مسئولیت اعلام آمادگی کرد، مسئول سابق از این تکلیف بری خواهد گشت



دوستان به ویژه مسئول اساسنامه در مورد این دکترین نظر دهند تا در صورت منتهی شدن بحث ها به یک نقطه ی روشن، ماده برای تصویب به رای گذارده گردد.

شکور

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن قدکساز چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 22:06

موافقم. جنگ که نیست. خصوصیتی که قوانین کانون داشتن همیشه این بوده که انعطاف رو بیشتر میکردن و ضمن آسون کردن کارها، مرزها رو مشخص میکردن. این قانون، هم فضای رفاقتی کانون رو نشون میده هم نظم اون رو.

سعید ایزدی پنج‌شنبه 21 شهریور 1392 ساعت 00:53 http://kafankhafan.blogfa.com

الان من نمی فهمم که چه لزومی برا گذاشتن این قانون هستش. یعنی محیا شدن مسئول بعدی دقیقا یعنی چی. منظور حضور فیزیکی داشتنه ؟؟؟
اگه این منظوره خوب فکر نکنم حضور فیزیکی برای هیچ کدوم از مسئولیت ها لازم باشه چون می شه تلفنی هماهنگ کرد. یا خود مسئول یکی رو بزاره به جاش، بگه تا من بیام این کار ها رو می کنه . اگه منظور اینه که مسئول بعدی با سمت آشنا بشه، که این کار رو باید مسئول تا قبل از شروع شدن ترم جدید انجام بده و جز وضایفشه.
بعد الان دقیقا منظورت از مشکلات اخیر لوکیشن و کتابخونه چیه؟ من در جریان نیستم.
این اضافه کردن یه قانون بی دلیله به نظر من

والا عرض شود خدمتتان که، تنها سمتی که کاملا به نظرم بدون حضور فیزیکی فرد به حد مطلوبی میتونه انجام بشه، سمت مسئول ارتباطات اینترنتیه...
در حال حاضر ما در قسمت لوکیشن و کتابخانه دچار مشکل شده ایم
اگر خانم ترابی نمی اومدن سریع هم، در مسئله ی امور مالی هم دچار مشکلی می شدیم
واقعا همه ی کارها با تماس تلفنی به صورت مطلوب حل نمیشه
به طور مثال حالا که مسئول لوکیشن نیست، اصلا نمیدونه که وضعیت لوکیشن چجوری هست که بخواد فکری به حالش بکنه

بذار اول بگم که این قضیه بیشتر درمورد معاونین شهرستانی مصداق پیدا میکنه که میتونه درمورد معاونین تهرانی که موقع گرفتن مسئولین در سفر هستن هم رخ بده
خانم مرادپور هنوز برنگشتن تهران
دوره ی خانم باقری هم که تموم شده
معاون هم که هنوز انتخاب نشده
الان لوکیشن بدون مسئول همینطوری افتاده و مثلا دربازکن ها هماهنگ نیستن. مسئول نیست که تو لوکیشن ببینه اوضاع چجوریه...

درمورد کتابخانه، ملت منتظرن که کسی در کتابخانه رو باز کنه ولی کسی نیست
البت میگی که با تلفن میشه این قضیه رو به کس دیگه بسپره مسئول، ولی با تلفن واقعا در چه حد این هماهنگی ها عملیاتیه؟

درمورد امور مالی که وضعیت خیلی بدتره.
امور مالی خیلی حساسه و همیشه چالش برانگیزه
اگه مدیر مالی جدید بخواد تمام جزئیات مسائل مالی سابق رو از مدیر سابق جویا بشه به صورت تلفنی و بعدش به صورت تلفنی یکی دو نفر رو هماهنگ و مدیریت کنه برای یه سری بحث مالی، تا چه حد کارهای مالی هماهنگ پیش خواهد رفت؟؟؟

بذار راحت بگم
کاملا میفهمم چی میگی
میگی که ما که راهکار داریم. مسئول هنوز نیومده، تلفنی انجام بده، وبلاگی انجام بده، یا اصلا بسپره به کس دیگه
من میگم، در عمل می بینیم که راهکار خیلی ساده تری هست
راهکاری که باعث میشه هم کارها لنگ نمونه، هم یک مدیر با تجربه کارها رو تا اومدن مدیر جدید ادامه بده، و هم انتقال مسئولیت با دقت بیشتری انجام بشه
کلا ما در مقابل دو گزینه قرار داریم
1- عدم تصویب یک ماده (برای هدف عدم تراکم قوانین) و تمسک به راهکارهایی که گفتی
2- تصویب یه ماده برای استفاده از مزیت هاش و به جان خریدن تراکم قوانین در حد یک ماده ی جدید

من هم با تراکم قوانین مخالفم ولی درحال حاضر حس میکنم که این ماده، بسیار جای وقوع داره و فوایدی که داره، خیلی از مضراتش بیشتره
اصلا میخوام بگم، این ماده فقط مشروعیت دادن به اتفاقیه که همه دوست داریم رخ بده
اگه باقری که کاملا رو دور مدیریت لوکیشنش هست، تا اومدن مرادپور کارها رو همچنان ادامه بده بهتره یا مرادپور بخواد با تلفن یه سری اعمال مدیریتی انجام بده؟


فقط یه چیز می مونه که تو گفتی و اون اینکه مسئول از راه دور یکی رو جای خودش معرفی کنه
ازونجایی که من در عمل می بینم این اتفاق نیفتاد در حال حاضر، به این فکر افتادم که در این لحظه کدوم بهتره؟
اینکه بگردیم دنبال مسئول و بگیم چرا این کار رو نمیکنی
یا اینکه بدون نیاز به این مسئله، خود قانون راهکار رو داده باشه. راهکاری که انجامش بدون قانون هم چندان دور از ذهن نبود درمورد لوکیشن

موضوع یه برهه ی زمانی خاص بین دو ترمه
برهه ای که مدیریت کردن مدیران برای تن دادن به مسئولیتشون میتونه برای کانون گرون تموم بشه
الان ما باید بریم مرادپور رو پیدا کنیم بهش بگیم که یکی رو به جای خودت بذار
به تک تک مسئولین شهرستانی باید این رو بگیم و اونها هم ممکنه کسی رو انتخاب کنن که با رویه ها مثل مدیر سابق آشنا نیست
بعد درگیر معارفه هم هستیم
مثلا در لوکیشن هم بسته اس
کلی هم کار داریم
حالا دنگ و فنگ الزام مسئول به انتخاب جایگزین و یاد دادن مسائل به جایگزین...


چقد دارم این شاخه اون شاخه می پرم
به هر حال به نظرم این راهکار، میتونه عملیاتی باشه و تو این برهه ها که یه طورایی همه چی به هم وره، راه رو روشن کنه برای جلوگیری از بی نظمی

شکور
----------------------------------------------------------
ببین همه حرفات قبول.
ولی خیلی سادست واقعا. اگه مسئول جایگزین خودش رو در نبودش بزاره کسی که قبلا مسئول بوده هیچ کدوم از این حرفایی که زدی اتفاق نمی افته. تازه می شه همون قانونی که تو می خوای بزاریمش. کارش هم فقط یک تلفنه سادست. فکر نکنم یه تلفن زدن به خانم مراد پور در مورد اینکه " خانم نیومدی لوکیشن رو هواست. اگه می شه یه جایگزین بزارید که به نظر ما مسول قبلی باشه خیلی بهتره" می تونم قول بدم که صد در صد قبول می کنه که مسئول قبلی کارش رو انجام بده تا بیاد. و واقعا فکر می کنم مورد کوچکیه. اگه بخوایم برای این مسائل کوچیک یه قانون بذاریم باور کن n تا مسئله دیگه هم پیش میاد که لازم میشه براش قانون بذاریم.
ایزدیم.
-------------
درمورد اینکه پیشنهاد من بهتره یا پیشنهاد تو، کاملا میسپرم به خودت
واقعا اگه این تلفنی که میگی، سریعا انجام بشه (که قطعا وظیفه ی دبیره) کاملا من هم موافقم
ولی معتقدم این تلفنه به این سادگی که تو میگی نیست
ولی کاملا میسپرم به خودت و پیشنهاد قانون شدنش رو نمیدم
اگه خودت به نتیجه ی من رسیدی، پیشنهاد بده که بره برای قانون شدن
ولی اگه رو نظرت همچنان هستی، من پیشنهاد قانون شدنش رو نخواهم داد
شکور
--------------------------------------------------
من نظرم همونه. ولی می ذارم بچه ها هم نظر بدند. این قانون به این سری که دیگه نمیرسه. من می ذارم معاونم انتخاب بشه اگه اونم با نظر تو موافق بود می ذارمش برا رای گیری.
ایزدیم.

سبا حق طلب پنج‌شنبه 21 شهریور 1392 ساعت 22:20

جالبه.دارم فکر می کنم.قانون اضافه کردن یا نکردن؟
به نظرم قانون پیچیده ای نیست اگه روش بیشتر فکر بشه .من با این تلفن بازی ها مشکل دارم.اگه طرف هر چی بهش زنگ می زدی ج نمی داد چی؟
نمی دونم باید فکر کرد.
عدد نزاریم اینجوری میشه:تا برسی من سمتتو ادامه می دم.اما دو هفته سخته.از مسوولیتم خسته شدم.پس باید پاداشی داشته باشم در قبالش!باید شیرینی بدی برای دیرکردت
چگونه می توانیم بار قانون را از رو دوش خود برداریم اما کارها به خوبی انجام شود؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد