کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دو مورد درباره اساسنامه

اصلاح شده در تاریخ (92/6/21) ساعت 2:31

1. بر اساس اساسنامه دقیقا در همان زمانی که ترم جدید شروع می شود، معاون قبلی مسئول می شود. نبود مسئول، رای گیری برای ابقا و ... هیچکدام دلیل بر این نیست که مسئول قبلی هنوز هم مسئول است. مثلا الان خانم جهان مسئول وبلاگ هستند و نه قدکساز تا وقتی که رای گیری تمام شود. 

2. از دوستان ( مخصوصا آقای شکور) تقاضا می شود که اگر موردی خلاف اساس نامه می بینند تذکر ندهند. و اگر اضطاری بود با تلفن به من اطلاع رسانی کنند تا من، مورد را تذکر دهم. اگر هم نبود اجازه دهند من ببینم و خودم تذکر بدهم. 

به خاطر اعتراضی که آقای شکور داشتند و به این دلیل که زیاد مهم هم نبود برای من رویش خط کشیدم. 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
شکور متعجب چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 02:19

درمورد موضوع دوم که گفتی
1- تذکر اساسنامه ای، تکلیف مسئول اساسنامه اس ولی سایرن هم این حق رو دارن
2- با توجه به اینکه نظرات گذاشته میشن و بعد از چند ساعت گم و گور میشن(از شدت تراکم) و این قضیه گهگاه درمورد پست ها هم رخ میده، وقتی آدم یه ایراد یه جا دید، به نظر من خوبه که بگه؛ چون اگه این نظر یا پست گم و گور بشه و مسئول هم حواسش نباشه، تذکر دیگه داده نشده و اشتباه امکان کمتری برای اصلاح پیدا کرده.
3- به شخصه اصلا حوصله ی پیام دادن و این مسائل رو ندارم بنابراین یا تو وبلاگ تذکر میدم یا کلا نمیدم. اغلب من اینطورم و فکر میکنم سایرین هم همینطور باشن. اگه یکی از اعضا برای اینکه نظرش رو نسبت به مخالف اساسنامه بودن بخواد بده به این فکر کنه که اول باس به مسئول زنگ بزنم یا ... به نظرم عطاش رو به لقاش ببخشه. بابا سر تذکر دادن میخوای بروکراسی به وجود بیاری؟!!
4- فرهنگ تذکر اساسنامه ای به نظرم بسیار هم زیباست و اگه همگی در این قضیه مشارکت کنن، مثل این می مونه که در جامعه همه به متخلفین از قانون، تذکر میدن و عجیبه که مسئول اساسنامه با به وجود اومدن این رویه مخالفت کنه. اتفاقا این باید آرزوی مسئول اساسنامه باشه که!!!
این قضیه فقط در حد تذکره و طرف مخاطب تذکر به راحتی میتونه بگه که من این تذکر رو درست نمیدونم. منع افراد از تذکر اساسنامه ای قابل مقایسه با منع افراد از به وجود آوردن موضوع جدید در وبلاگ هم نیست و کاملا به نظرم اگه مسئول اساسنامه روی این اختیارش تاکید داشته باشه داره با اصل آزادی بیان در تعارض قرار میگیره.
5- همونطور که همین امروز بهت گفتم، دید بالاتر اینه که نگاه کنیم چه چیزی به صورت فراحقوقی مطلوبه... درمورد این مسائل من خودم به شدت خوشحال میشم که مسئول اساسنامه در مورد این تذکرات، درمورد تذکر داده شده توضیح بده یعنی مثلا بگه: دقیقا درسته، یا ، بهتر است بگوییم فلان یا این تذکر غلطه یا این تذکر سخت گیرانه است ...
همونطور که وقتی خانم حق طلب به تخلف اساسنامه ای پرهیزکار در پاسخ دادن به نظرات تایید شده واکنش نشون داد و من در مقام مسئول اساسنامه از این حرکتشون بسیار استقبال کردم و تذکر رو وارد دونستم...
6- به نظرم کسی که مخاطب تذکری اساسنامه ای از طرف فردی غیر از مسئول اساسنامه قرار میگیره، با شنیدن تذکر، خودش فکر میکنه. در این حالت یا به نتیجه ای که تذکر دهنده رسیده میرسه و اصلاح میکنه یا نه. در صورتی که تذکر رو نپذیرفت، منتظر نظر مسئول مربوطه می مونه و در این قضیه، حرف قطعی، تفسیر مسئول اساسنامه اس(که البت تفسیر مسئول اساسنامه هم لازم الاتباع نیست بلکه معنی مواد لازم الاتباعه)


خلاصه ببین این حرفا رو می پذیری یا نه
اگه بپذیری باید نکته ی دوم رو بذاری کنار
مسئول اساسنامه میتونه شانیتی نظارتی پیدا کنه و این به نظرم مطلوب ترین حالته... فرهنگ تذکر همه جانبه و نظارت مسئول اساسنامه بهترین حالت نیست؟!!!
یعنی نظارت بر صحت تذکرات و جهت دادن به این تذکرات.
نکته ی دوم تو حرکت به سمت عقبه...


در آخر باید بگم ری اکشن من به پست قدکساز برا اینه که هنوز از جو مسئولیت قبلیم خارج نشدم و کم کم این عادت در من هم کم رنگ تر میشه احتمالا و نیازی به نکته ی دوم پستت نبود و این نکته به نظرم خیلی حرف اشتباهی میزنه. ایجاد بروکراسی برای گفته شدن یه نظر اساسنامه ای در نقد یه فعل، در عمل یعنی «دوستان کاری به اساسنامه نداشته باشید! من خودم هستم!»
شکور

محسن قدکساز چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 14:09

متوجه نمیشم، اگر آغاز ترم جدید کانون، دقیقا با آغاز ترم تحصیلیه، پس قضیه سومین جلسه رسمی کانون چیه؟ یعنی الآن مسئول رسمی وبلاگ خانم جهانی پور هستن تا 23 شهریور؟

توفیقی چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 22:12

خانم جهانی گفتن که خواستن مسئولیت وبلاگو تو این چند روز،به آقای قدکساز بسپارن.با صحبتای امروز مشخص شد حق این کارو دارن.
اما از اونجاییکه مشخصا مسئول وب این ترم ،بر اساس نتایج تا این لحظه، خود آقای قدکساز خواهند بود، بهتر بود برای جلوگیری از وهم خطای از اساسنامه (تحویل گرفتن زودتر از موعد مسئولیت)،برای این انتقال مسئولیت ، یه توضیح کوچیک تو وبلاگ مینوشتن.

جهان پنج‌شنبه 21 شهریور 1392 ساعت 00:01

عرض کنم خدمتتون که بله ، مسئول ارتباطات اینترنتی بنده هستم، اما همونطور که امروز هم گفتم صلاح دیدم که مسئولیت تایید نظرات رو با نظارت خودم بسپرم به آقای قدکساز.

به توفیق:
از نظر من این بهتر بودِ تو فقط سخت گیری بیجاست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد